Thursday, May 26, 2011

Gemok

Sorang kawan pernah tengok family potret aku then kehairanan then tanya "Aj, parents ko tak bagi ko makan ker?" Waktu tu mungkin ia masih relevan r tapi kalau tengok sekarang ni dah cam x ada beza lagi aku nih... Hmmm...


Sorang motivator tentang badan sihat pernah kata: pakai pakaian ikut saiz anda. Jangan beli baju yang lebih besar dari saiz anda dengan anggapan it seems korang sedang menyediakan diri korang ke arah saiz badan yang lebih besar pada masa akan datang kelak. 

So most of baju aku ialah saiz S jer. Ada beberapa saiz M r. Plus tak terkecuali ada beberapa lagi saiz XXL. Sebab apa? Kalu aku tak ada mood nak berpakaian aku refer keluar ngan pakai baju saiz besar tu.. (pelik)








Tadi aku try nak pakai satu kemeja ni r. As usual saiz S. Then naik masok tangan dah start susah. Dah siap butang-in kan tengok cermin... Hmmm.. cam sarong nangka.. OMG.. 












Aku dah GEMOK...!!!!













Tahun ni aku x pernah gi joging lagi cam dulu. Dulu masa kerja kat WISMA BAPA MALAYSIA, mostly setiap petang pasti akan pusing 4-5 kali tasik belakang sana. Tapi lepas resign kerja tu dah banyak duduk and makan jer.. Dasyat r cam ni...










Thanks goodness next week dah REJAB. Aku biasanya akan buat puasa sunat sepanjang Rejab, Syaaban dan terus ke Ramadhan.. 3 bulan berpuasa leh kurangkan berat badan x? Kalu ikut prestasi tahun sebelumnya: memang Rejab dan Syaban akan kurangkan berat. Cuma masalahnya bila dah masok Ramadhan dan Syawal jer berat badan naik lagi.. Hmmmm





















Dan boxer aku pun recently dah makin ketat. Rasanya nak kena beli saiz L untok boxer ni. Rasanya 'ada benda lain' yang dah membesar kot. LOL

No comments: