Tuesday, May 3, 2011

Kelab Tarian

Aku bangun dari tidur petang tadi gi dapur and perasan ada satu yang agak pelik berlaku: rumah agak sunyi then aku tanya r bapak aku mana abang (my 9 years old nephew) so bapak aku jawab "Abang ada kelas. Kelas tarian.." Aku yang tengah mamai tu rasa cam dengar perkara yang pelik jer. Aku toleh arah bapak then bapak jawab sekali lagi: kelas tarian.. Hmmmm..


Walaupun aku a little bit homophobia tapi percayalah yang aku tak pernah meletakkan kelab or aktiviti tarian as dalam kelas-kelas tertentu. Sama cam aku leh terima lelaki yang maniac fanatic with everything yang berwana merah jambu dengan penuh keterbukaan. Contoh cam sorang kawan lelaki totally claims diri as straight dan punya awek yang sangat wanita melayu terakher dan suka ngan warna PINK then lastly 'Aku ludah sama itu Amerika atas kematian Osama Laden' Yap, 2 statement terakher tu aku tipu..


Aku seorang yang 'kayu'. Even tho aku enjoy menari tapi ia adalah satu perkara yang menyusahkan. As much as I love math tapi tarian melibatkan angka-angka dan rumus-rumus yang aku tak leh create a pola of it. Tapi bila satu pergerakkan dah berjaya then ia satu kepuasan r..



Tapi bila tenggok orang yang hebat menari lagilah tabik spring sama mereka. Aku suka tengok tarian tradisional yang totally tradisional. Tak suka yang tambah unsur-unsur pop etnik, kontemporary etc. Pakaian bergemerlapan etc menhancurkan lagi tarian. Kalau aku letak satu nama ni then dia akan mati2 ucap trimas banyak2 cam previous post pulak. Tapi sejujurnya pernah sekali tengok dia buat tarian zapin live depan-depan mata and it seems cam dunia sekitar terhenti seketika.

Dan persembahan tarian paling hebat pernah aku tengok live ialah semasa ada pertandingan tarian antara universiti dan masa tu diadakan di UKM. Pemenang tahun tu dari UM dan it totally amazing. Sangat traditional ngan pakaian dan pergerakan. Wallaaa..


























Bila abang balik sekolah aku tanya dia tarian apa yang dia belajar then dia masam-masam muka. No komen.. Aku ketawa besar..
























Plus I dont like PINK... erk

No comments: