Friday, August 20, 2010

If I were a GIRL

Teringat masa sekolah dulu ada sorang kawan perempuan tanya aku soalan "Aj, kalu ko jadi perempuan sapa r agak2nya lelaki di sekolah ni yang ko akan jadikan pak we?". Then aku fikir: kalu lelaki kat sekolah tu dibahagi kepada 3 bahagian then 1/3 aku x kenal, 1/3 pernah jalin hubungan SEKS ngan lelaki laen dan selebihnya ialah sampah. So aku kata pada dia yang aku x akan pilih mana-mana pun. Hmmmm



Realitinya that girl tanya soalan tu ialah bukan sebab aku ni GAY BEST FRIEND dia ker or what ever seangkatan cuma dia nak tahu pandangan lelaki tentang lelaki2 yang ada di sekolah masa tu. Sebab most of girls kat sekolah masa tu lihat lelaki yang mereka couple as sangat2 MULIA tapi dibelakang mereka: that guy sangat2 terkutuk tahap sampah or pernah having a seks with lelaki laen. Hmmm...


...


Im writing this post kali ni sebab pada paginya aku mesej-ing with a friend. Dia sharing a story r (lebih dekat kepada gossip r). Tentang the other friend yang sedang cuba mengayat sorang lady ni. Dia ada pengalaman silam yang agak hitam apabila girl yang dia used to suka suddenly reject his love. So kali ni dia agak fobia sedikit bila nak cuba tackle that girl. Aku rasa simpati r.

Jujor aku kata, If...diulang if I were a girl... I will accept his love. Pasal that guy ialah seorang yang baek sesangat. Sesama kkawan lelaki pun dia lawak, caring, romantik (erk) then cant imagine kalu dia ngan perempuan. Lagilah extra caring. Plus extra package: mamat ni ada band sendiri dan dia sangat hebat maen gitar.. Girl loves rock star wat..wakaka... (promo kawan sendiri plak)

It reality apabila most of my friend (x kira laki or perempuan) always got problem dalam berpasangan ni. Yang perempuan dapat couple kaki curang, kaki pukol etc dan yang laki plak dapatcouple kaki curang gak dan x pernah menghargai mereka. Dan ada yang lebih teruk bila bawak ke kahwen dan ada anak still perangai buruk mereka x hilang2. Malah makin bertambah. Aku gak yang sakit hati bila diaorang cerita tentang pasangan memasing. Masih curang. Masih pukol2. Hmmm





Kalu boleh teringin je aku nak jodohkan kkawan aku ni sesama mereka. Mereka both sesama baek dan kalu jadi couple musti akan berbahagia, then kahwen dan kekal sehingga ke anak cucu jadi generasi baek-baek. So no more bad story yang akan aku dengar kemudian hari kelak.

Tapi cinta not as easy as that. Bukan boleh dipaksa. Bak kata sorang kawan tu: kita perlu menerima kekasih yang teruk first before dapat yang terbaek. Hmmmm
















So untok kawan tadi, wishing him the best dan lelaki x akan pernah faham perempuan dan perempuan x kan pernah dapat faham lelaki sampai bila2.

No comments: