Wednesday, August 25, 2010

Episode Shopping Ini Hari

Disebabkan aku still lom bekerja (on bahasa x best dengarnya also known as penganggur) so aku kuar mengshoppingkan diri sekali lagi hari ni. Destinasi MPH THE SPRING nak beli local comics. Punya r susah nak cari. Komik omputeh je yang berlambak. So cari r guna carian komputer kat sana. Ada r. Then tanya sorang ladies sana. Dia pun terkial2 gak mencari dalam bahagian besar kedai buku tu. Last2 jumpa jugak.

 (Aku dan Sesuatu by Aie)

Bukunya title SAGA. Tengok belakang. Harga Semenanjung Malaysia RM12.00 tapi harga Sabah & Sarawak jadi RM15.00 plak. Then belek2 kat rak ada plak koleksi Novel Grafik Aku dan Sesuatu by Aie. Teringat masa tamat form 6 kumpul gak beberapa naskah komik ni. So nak beli r bwat koleksi. Tengok harga promosi RM7.90 tapi lupa ia harga Semenanjung sahaja pasal harga di Sarawak ialah RM13.00. Duh.., bila la agaknya harga magazine and certain stuff di Sabah dan Sarawak akan diselaraskan ngan Semenanjung ya? 


Then gi plak satu kedai kasut ni. Ingat nak ganti kasut CONVERSE aku yang dah berkurun aku pakai ni. Most semua kasut yang aku pakai hanya akan bertahan sekitar 4 bulan jer. Then tong sampah r tempatnya. Tapi kasut ni aku beli masa tahun 3 zaman universiti dulu kat satu wisma (yg x ingat namanya) berdepan satu cinema tamil kat sebelah pasar malam jalan Tuanku Abdul Rahman. Dah 2 tahun wei usianya. Cuma tapaknya jer a little bit haus pasal aku jalan heret jalan.. wakaka

Masa masuk kedai tu ttiba depan aku ada sorang mamat. Aku kenal dia. Dia ni kira samseng gak r masa sekolah dulu. Aku bwat2 jer x nampak so jalan je terus. Kedian masok kat area CONVERSE then almost terlanggar other mamat plak. What The Fuck sungguh pasal mamat tu pun aku kenal gak. Dari sekolah laen r. Second mamat ni perangai pun 2 kali 5 gak ngan yang first mamat. Kecuali yang second tu pandai sikit r. 


Masa sekolah dulu bukan maen berlagak lagi. Jaket seminggu sekali x pernah sama. Jaket berjenama yang mahal plak tu. Sama gak skuter dia. Seminggu sekali pasti laen je corak dia. Mulut plak jenis cakap megah diri. Kata family kaya r. Kata ada awek banyak r. Ttiba 1 hari heboh 1 kelas bila duit 2 orang awek ni yang beratus gak r ttiba hilang. Rrupanya mamat yang declare diri as anak orang kaya tu yang mencurik. Aku ngan kazen aku pernah spy check rumah dia. Dey, rumah kotak yang sangat daif rupanya. Dan jaket dan skuter tu rrupa kkawan dia yang punya.. Hampagas...





Last2 si samseng dan si penipu masa sekolah ni akhernya bekerja as promoter kat kedai kasut jer. X r ke mana pun samseng dan penipuan mereka ni.










Then mulut jahat pun kata "At least mereka bekerja gak untuk dapat duit halal daripada ko yang menanggur dan bazirkan duit jer setiap ari.. Plus mengata orang pada bulan puasa. Apa kes?" Then aku jawab balik "Wei, aku belanjakan duit tu untuk memastikan belaku kecairan dalam sistem ekonomi negara dan aku taip this postpun hanya pada malam hari jer..!!" Wakaka

No comments: