Wednesday, August 18, 2010

Bapak Budak

Pagi tadi aku gi hantar parents aku gi usually check-up r kat POLIKLINIK TANAH PUTEH cam biasa. So sementara parents aku both gi jumpa doktor ngan urusan diaorang then my 4 years old niece: aku lah yang jaga. Disebabkan dia cepat boring (genetik kot) so aku bawak dia jalan2, dan most of the time dia akan duduk ngan aku. Dan nak dijadikan cerita ni, beberapa orang pesakit yang dudok kiri kanan aku ni asyik kuar statement yang sama jer. Mereka kata aku bapak budak tu. Hmmmm...

(My 4 years old niece yang mereka kata as anak aku. 
Mungkin sebab both of us memang sama comel kot.. wakaka)

Teringat kat cikgu masa form 6 dulu. Dia kata: try bawak anak buah korang depan cermin besar then imagine sama ada orang dalam cermin tu dah layak untok jadi emak or bapak budak. Yap, I did try apa yang dia suroh dan hasilnya aku rasa aku belom layak lagi jadi bapak budak. Tapi realitinya banyak kkawan yang sama umor aku, yang sama bersekolah dulu ttiba jumpa kat bandar then tanya rrupanya dah pon jadi bapak-emak kepada 2-3 orang anak. Hmmmm....

Im not saying that mereka x sesuai jadi emak-bapak budak pun hanya sebab aku rasa aku belum layak lagi. Cuma pada aku being a parents ni is not easy. Ia bukan sekadar kenikmatan 'FUCKING' yang berakher ngan sensara selepas 9 bulan. And then bila x ada aktiviti malam2 then terus lagi bwat anak dan lagi dan lagi. Akibatnya anak bersepah x terjaga. 

Pasal aku sangat anti kat young parents yang jenis bwat anak je tahu tapi jaganya x. Bawak motosikal anak kecik yang lom stabil dibiar berdiri dalam bakul, bawak kereta anak dibiar kat seat belakang ngan tingkap terbukak, budak yang umur kurang 4 tahun rambut dah di color blond, budak kecik2 dah diajar merokok (cam kat Indonesia tuh) ... gosh... Bukannya x pernah berlaku anak terkeluar dari kereta masa emak-bapak memandu or anak kecik terjatuh dari apartment tinggi. 

Belum lagi masuk isu emak-bapak sibuk bekerja then anak start dari tadika sampai sekolah menengah, just depend on school. Then anak jadi sampah masyarakat.



Or belum lagi kes buang anak yang gila babun makin menjadi2. Buang kat tong sampah dari apartment tinggi, buang dalam tangki kumbahan, buang dalam tong sampah.. Apa ni? Manusia ke? Even aku yakin mereka x akan buang anak kucing pun ngan cara cam tuh... Jujor aku kata kalu aku terjumpa mahkluk cam ni, gosh... 








Semuanya hanya ada beberapa orang yang tanya "Anaknya berapa umur?", "Dah ada berapa orang anak?" etc... Hmmmm... dan aku dengan kadar segera menjawab "Eeh.. ini bukan anak saya. Ini anak kakak...!!" Selamat yang tanya orang tua. Kalu young ladies musti kata aku ni bapak budak yang still perasan masih bujang... wakaka

2 comments:

pinafore purple said...

To Puteri: aloloh comel dh puteri. Yg penting, rambot dh panjang. Dulu botak. haha. Dah jadi anak dara dah pon. cOmey sangat neh. haha.

To Pak Su: Tolonglah mokcik dan pokcik sekalian. Dari aspek gapo la diorang tengok ko boleh jd bapak budak neh?? Nak kata performance di ranjang, aku sorang je yang tahu. Eh.

Aj Abdullah said...

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Aku berfikir panjang