Tuesday, March 26, 2013

Gemok & Nerd

Dia pernah bagitahu aku yang dulu sewaktu zaman sekolah, dia ialah seorang lelaki yang gemuk dan nerd. Lelaki-lelaki yang tampak hebat always make fun or take advantage of him. Membuatkan dia marah, sedih, kecewa then nekad untuk kurus dan tak nak jadi nerd lagi. Yap, dia berjaya.


Membuatkan aku terfikir kalaulah kami berada di sekolah yang sama then pasti aku ialah antara penyebab untuk dia jadi kurus tu. Aku bukanlah orang jahat tapi sejujornya aku ialah lelaki yang membencikan. No wonder bila kekawan buat survey ngan satu kelas ni then aku ialah lelaki yang paling dibenci oleh kelas tu. Sebab aku dan klik rapat ni always make fun, merendah-rendahkan, mempergunakan mereka-mereka yang tampak diluar normal dan nerd. Sekolah kot: penuh dengan manusia-manusia kejam. Hmmm..








Tapi as time goes by then aku jadi manusia yang berbeza. Zaman sekolah dah berlalu lama. Sama macam dia gak. Dulu dia gemuk dan nerd. Tapi sekarang dia seorang lelaki kacak yang punya body yang hebat ngan charm tersendiri. Cuma the not so great thing about him now ialah: dia jadi orang yang sama dia pernah benci dulu. Now it turn dia untuk make fun or take advantage ke atas orang-orang gemuk dan nerd pulak. 

Membuatkan aku terkesima. Aku fikirkan yang dia faham perasaan menjadi gemuk dan nerd. Atau paling tidak dia akan mempertahankan people yang make fun ke atas orang yang make fun tu. Tapi tak.















Membuatkan aku terfikir: apa yang dah terjadi kepada mereka-mereka yang aku pernah make fun dulu. Did I created a monster back then? Hmmmm...

No comments: