Wednesday, August 22, 2012

19. Seriously?

Aku totally x ada mood untuk jalan raya tahun ni atas 2 sebab:
First: Orang akan tanya "Aj, ko kerja apa sekarang nih..?"
Second: Orang akan tanya "Aj, apsal gemuk sangat sekarang ni...?" Hmmmm..


Tadi masa jalan raya jumpa sorang kawan yang sama-sama sengal ar. Sedangkan rumah dekat jer kot. Setakat nak jalan x akan buat peluh mengalir lebih satu sudu pon agaknya tapi apalah fungsi raya ar kan kalau leh jumpa setiap hari then x ada ar perkembangan yang best nak dishare nanti.

Setiap kali jumpa pasti dia akan share tentang balak baru dia. Aku dah x peduli sangat kot. Sebab aku dah kenal dia since dari kecik lagi so memang sikap dia bertukar balak cam tukar baju. It not such a real big deal pon. Sebab dulu rasanya dia jauh lebih advance kot. Ingat lagi masa aku universiti dulu dia ada masa leh sent gambar balak demi balak dia dalam versi 18SG or call aku few minutes before dia dan balak dia nak masuk bilik hotel. Hmmmm


Mungkin sekarang both kami memasing dah umor 27 mungkin ia menjadikan dia dah agak matang sikit kot. Yap, bila aku katakan sikit then aku maksudkan as sikit. Hmmmmm..


Back to the story. Kawan aku kata ar (as benda yang sama dia kata pada several balak-balak terdahulu) yang dia yakin bahawa balak kali ni special berbanding previous one. So dia tunjok ar gambar balak baru dia. Dia lupa yang dia pernah bawak balak tu last few month dulu. Even jujor aku katakan yang pilihan kawan aku ni memang terhebat dari ladang ar aka bukan jenis lelaki-lelaki yang korang jumpa tepi jalan je ar. Teringat dulu zaman sekolah aku boleh tahu apa citarasa dia so aku leh tunjuk certain-certain orang yang aku leh jamin yang mereka x akan terlepas ngan selamat dari kawan aku ni. 

Tapi as balak baru dia tu nampak lain. Muka sangat matured. Bila borak-borak the rerupanya baru tahu yang umornya baru 19 tahun. Seriously 19 tahun. Ia buat aku a bit shock tapi tak lah shock sangat sebab selera kawan aku ni kekadang leh dijangka gak ar sebab kami both ada perkaitan sikit tahap kegilaan ar.




Ia buat aku terfikir: kami both 27 (even tho ramai akan kata yang kami both look early 20's) dan dia 19 tahun. 8 tahun beza tu. Jauh beza tu.

Then korang masuk campur cakap "Kalau dah jodoh then nak wat cam ne ar kan...?"

Yap, memang ar jodoh lain cerita tapi untuk kawan aku dan balak 19 tahun tu it not going anyway. As aku kata kawan aku tu tukar balak setahun berapa orang tah kira cam obsesi aku tukar kerja pulak. Dan si balak 19 tahun tu bukannya x tahu pun fungsi dia. Sebab mereka both tahu yang relationship tu x akan leh pergi ke another stage pun. Bukannya leh suruh mana-mana wakil keluarga datang merisik or kedian bertunang or then kawen dan bersanding ker sebab both ar guys.














Aku quite homophobic tapi once ia melibatkan kawan aku sendiri then kami both cukup open talks about it. Aku x kisah pon ngan sapa dia nak couple tapi buat si balak 19 tahun tu. 19 tahun ialah usia yang cukup muda. It seem cam zaman aku sekolah dulu ada 2 pelajar lelaki form 2 kena tangkap sebab have a seks dalam tandas. Usia 14 tahun dah decided satu keputusan yang cukup besar cam tu? Duh, sedih kan? (sedangkan kawan aku tu darjah 6 lagi dah hilang teruna what. Hmmmmm)










Then as usual benda yang sama kami pernah cakap masa sekolah dulu-dulu "Kalau kita dah tua nanti kita duduk rumah sama-sama ar.." cuma kali ni aku buat penambahan " Tak nak ar aku. Nanti setiap hari aku dengar bunyi aaah aaargh aaar kat dalam bilik kau sebab waktu tu ko masih lagi balak umur 15 tahun pulak kot.."






























Memang ar kalau lihat dari positif sidenya pulak kalau daging muda then berbeza ar ngan daging tua kan? Lebih segar, lembut dan manis. Wakaka

No comments: