Monday, April 25, 2011

Nangis

Didi, ko pasti masih ingat kan malam ko menanggis sebab apa budak laki tu dah buat pada kau dulu tu kan? So aku peluk ko dan ko menanggis lebih kuat. Entah apsal aku tak terfikir pun tentang orang ramai disekitar waktu tu. Ko datang malam tu dengan senyuman. Tapi bila dah start cakap-cakap then air mata ko mulai mengalir. Realitinya aku lebih suka tengok ko menanggis malam tu daripada melihat senyuman palsu ko hari-hari sebelum tu. Ko senyum seolah-olah ko sangat tabah for what he did to you dan seolah-olah ia tak bagi apa-apa effect besar pada hidup ko.


Dan hari ni tadi ada seorang lagi gadis yang menanggis atas sebab yang sama. Dia menanggis atas sebab lelaki yang tak layak untuk dia. 















Air mata tu terlalu mahal untuk dibazirkan hanya kerana seorang yang tak tahu nilai diri korang. Jangan menanggis sebab seorang lelaki. Menanggislah atas sebab lain..
















































Andai suatu masa kelak, ada seorang gadis yang berjaya mencuri hati aku. Aku akan berjanji untuk memastikan tak akan ada setitik air matapun yang akan mengalir di pipi dia. Bukan sebab aku.






























Hmmmm

No comments: