Wednesday, April 13, 2011

Mode: Pilihanraya

Last few day mantan anak murid aku tanya di FACEBOOK tentang which politic side yang aku pilih for the next pilihanraya ni. Aku bagitahu dia yang aku tak sokong both pun. Dia pun sama gak. Sebab both of us agreed yang politic ni SUCKs realitinya. We will never know pihak mana yang benar dan yang mana sebaliknya. Sama cam malam ni yang akan ada satu lagi episode ceramah (yang aku tak nak bagitahu dari pihak mana) dari 2 orang ahli yang dah keluar dari satu parti politik ni dan akan share bad story of their previous parti tu. Hmmm..


Aku pernah gi satu interview di mana interviewers tu suroh aku bagitahu keburukan tempat kerja lama aku. Thanks goodness aku tak terbagitahu apa-apa sebab mereka sengaja nak menguji jer. Dia kata kalau sorang tu boleh bagitahu keburukan tempat kerja lama yang pernah bagi dia rezeki yang boleh dia buat beli makan, tempat tinggal etc tu then tak hairan nanti dia akan bagitahu keburukan tempat kerja baru ni kepada orang lain pulak. 

Mesti korang pernah tengok orang muallaf or murtad kan? Just imagine lah sorang ni murtad dari agama asal dia (please jangan kecilkan perspektif murtad hanya keluar Islam jer. Keluar dari agama lain pun murtad jugak apa. Kan?) then kemudian dia jadi orang yang alim ulama dan dia jaja seluruh dunia setiap keburukan agama asal dia tu kepada semua manusia. Persoalannya sekarang: korang fikir agama baru dia ajar umat dia untuk share keburukan agama lain ker? So terbaek ke agama baru dia tu?

Or korang ada kawan baik yang korang share every secret together. Dan satu hari korang gaduh besar. So  korang heboh dan dedahkan rahsia kawan korang pada semua orang. Korang dedahkan A-Z setiap sikap buruk dan kelemahan kawan korang tu. Persoalannya sekarang: betul ke tindakan yang korang buat pada orang yang korang used to anggap as kawan baik yang every good and bad thing korang did together then bila gaduh korang bom dia sampai mati...













Or basic rule dia: ada tak orang datang pada korang bagitahu keburukan orang lain then bila dia pergi temapt lain, pasti dia akan share keburukan korang gak pada orang lain kan?





















Bila tengok berita ada ahli politik keluar parti then buat conference berita share keburukan parti lama dia.. dude, that SUCK.. Sama cam 2 orang kawan yang bergaduh dan sorang share keburukan kawan dia. Disloyalty.. One thing yang  aku tak suka dan tak akan maafkan... (walaupun ada masa aku still do it walaupun aku try not to do it.. Hmmmm)

No comments: