Monday, April 4, 2011

The Adjustment Bureau

Korang pernah terfikir tak yang pertemuan korang ngan 'sorang tu' adalah satu kesilapan besar korang. Dia sepatutnya hanya muncul just like that jer dalam hidup korang tapi tapi entah kenapa suddenly dia jadi someone yang singgah lama dalam hidup korang. Then akibatnya perjalanan korang yang sepatutnya lurus jadi tersasar dari laluan yang sepatutnya sehingga korang punya life berubah. Damn isnt it?


Persinggahan sementara dia dalam hidup korang membuatkan hidup korang dah tak as aman as before lagi. Dia membuatkan ko lebih tersenyum, lebih ketawa, lebih marah, lebih sedih, lebih menanggis dari senyuman, gelak kata, rasa marah, kesedihan or tanggisan yang biasa berlaku dalam hidup ko. Dan dia membuatkan ko betul-betul rasa hidup. 


But then ttiba dia hilang. Just like that. And at that moment membuatkan ko sedar betapa dia hanya satu kesilapan yang tak sepatutnya berlaku dalam hidup korang. That chapter and that character sepatutnya tak pernah ada dalam kisah kehidupan korang. Wish ia boleh di-erase-kan dari kotak memory otak korang. Sebab dia bukan sahaja membuatkan perjalanan hidup korang tersasar dari apa yang dirancang plus lebih SUCKS dia terus stuck dalam otak korang sampai bila-bila.




Bukannya korang tak pernah try nak remove dia dari memori korang tapi ia tak dapat. Each time korang rasa cam dah jumpa someone else as penganti then automatikcallynya muncol paranoia dalam otak korang kata "What if kalu dia sama jer cam si kesilapan besar dulu? Then ia pasti akan buat luka aku jadi double sakit.." So ko tak jadi with that someone else tu. Dan ia berulang banyak kali lagi.







It seems walaupun that person dah tak wujud lagi dan korang rasa that person dah hilang dari otak korang dan korang sangat benci dia dan berharap tak akan pernah sesekali pun terjumpa dia lagi tapi sebenarnya jauh dalam hati korang still mengharap agak dia kembali lagi. Still mengharap akan terjumpa dia. Still mengharap... Hmmmm....



















So aku nak bagitahu yang ko adalah satu kesilapan yang tak sepatutnya wujud dalam hidup aku. Ko sepatutnya muncul sekali dan kemudian terus pergi tapi ko singgah lama. Ya, aku nak berterima kasih sebab pernah buat aku benar-benar rasa 'hidup'.. Tapi selepas beberapa tahun berlalu dan ko hilang just like that jer and I hate what you did to me. Kau seperti bayang-bayang yang tak pernah nak pergi dari sisi aku dan ia sangat menyeksa aku. Setiap kenangan bersama ko yang suddenly leh muncol balik terlalu SUCKS.. And each time aku nak carik pengganti then ia akan menginggatkan balik pada kau.








Apa yang aku nak sangat dari kau sekarang ni ialah agar ko jangan muncul lagi dalam ingatan aku...






























I hate caffeine effects.. It make me 'berfikir'.. Hmmm~~~

No comments: