Wednesday, April 6, 2011

Durian King

Tadi layan TV3 then ada program 360 tentang DURIAN. OMG it durian r. Aku fanatik gila ngan DURIAN. Sekali makan aku leh pulun beberapa bijik sekaligus. Aku tak kisah tentang dunia masa layan DURIAN. Duh betapa aku sangat rindu sama itu DURIAN. Dusun buah-buahan kamiorang tahun ni tak berbuah pulak DURIAN tu. Aku rindu duri dia. Aku rindu bau dia. Aku rindu rasa lemak dia. Aku rindu everything about DURIAN.


Fakta: aku tak pernah beli DURIAN before dan first time aku beli ialah semasa belajar di UKM dulu. Aku beli 2 kali: sekali di pasar malam dan second time di supermarket. Both rasanya SUCKS. Durian baka baru. Ingatkan nak lepas gian tapi duh FAIL. Aku heran cam mana mereka leh kata yang DURIAN tu as adalah sangat sedap dan aku tak leh imagine kalu mereka makan DURIAN yang ada kat dusun aku tu. Sebab DURIAN di dusun aku tu ialah DURIAN asli aka bukan baka kacukan.

DURIAN kat dusun kami ni kalu dijual memang tak akan ada yang pertikaikan. Dijual pun bukan harga murah-murah. Sebab ia memang terbaek.


One thing about DURIAN ialah dalam satu dusun yang ada berpuluh batang pokok tapi each pokok DURIAN akan menghasilkan buah yang setiap satunya mempunyai bentuk dan rasa yang tak sama. So aku paling suka satu pokok yang menghasilkan 1 buah yang kami gelar as DURIAN TEMBAGA sebab warnanya kuning oren dan rasanya DAMN SHIT sangat sedap..


























Duh rindunya ngan DURIAN. Ttiba

2 comments:

Nizam Zahri said...

duh!.. sama ngn aku boleh berbakul2 kalau makan durian... wait for me kalau ada musim buah kat dusun sana.. i will fly to there...

Aj Abdullah said...

Joooom.. janji perut ko tak meletop dah.. nanti datang2 then tak pulang lagi plak... huhuhu