Thursday, December 9, 2010

StatusTUNGGU

Korang suka tak kalu ada orang tertentu terpaksa tunggu lama each time berjanji kuar ngan korang? Then korang mesti rasa yang korang sangat cam best sesangat pasal orang tu sanggup tunggu lama-lama demi korang. But what if keadaan sebaliknya berlaku: korang plak terpaksa tunggu lama sangat-sangat each time bila janji keluar ngan orang lain. That how does it feel? Korang still rasa diri korang cam best or cam tunggul jer?


I still remember r beberapa insiden melibatkan aku rasa sangat cam tunggul bab-bab menunggu ni. Ada r sorang kawan ni memang each time keluar aku memang akan tunggu dia sekitar lebih 15 minit r. Then satu hari ni lebih setengah jam gak r aku tunggu sesorang dalam kereta depan rumah dia. Sesekali dia hantar sms kata tunggu kejap-kejap. Last-last nak almost sejam then dia sms plak suroh aku masok (tru sms jer tu). Rrupanya kat dalam tu dia tengah layan kekawan dia. Aku duduk tanpa dijemput dan dia still layan kekawan dia.

Aku tak mintak pun dilayan cam raja, diberi air etc tapi realitinya aku rasa sangat invinsible hari tu. Aku plak yang ttiba nak tegur and ramah ngan kekawan dia. Sehingga kawan dia balik aku still lagi tak wujud depan mata dia... Dude, u make me feel like a tunggul r...


The other kawan ni plak aku tak suka tunggu dia lama-lama sebab family dia buat aku cam tunggul. Aku tahu r yang dia tu anak orang kaya, rumah besar, ada title pangkat and Im no body r. Tapi each time aku jejak kaki masok rumah tu aku rasa cam aku akan diperhatikan cam aku ni jauh lebih hina dari orang gaji yang status hamba abdi jer. Aku senyum diaorang tak balas, aku tegur mereka tak layan and ada masa tu aku tolong parent dia buat task penting ni then ucapan terima kasih pun mereka tak pernah nak ucap...







Itu belum lagi masuk bab kawan-kawan yang janji nakkuar tapi kalau tak lengkap setengah jam or sejam tunggu then baru nampak batang hidung. Bila dah datang ngan muka tak bersalah bagi alasan: tak jumpa parking, belum mandi, baju basah, kucing sakit perut, tengok cinetron indon etc... What the fuck of reason is that?



























Kalau korang fikir aku sangat-sangat enjoyed menunggu korang yang sentiasa datang lambat then korang sangat-sangat salah. Korang seems tak hargai aku as kawan. Plus korang buat aku rasa cam tunggul tunggu sorang-sorang lama-lama. It feel sangat-sangat bodoh tau tak?




























Hari ni tadi aku kuar office 6.30. Sampai rumah 7 something. Datang rumah pun tak sempat makan just buat Maghrib the 7.20 cam tu dah turun ngan niat tak nak korang tunggu lama-lama. Then sampai before 8. Tapi after 9 baru korang sampai. Then korang nak kata kenapa aku datang awal sangat? Dude, bukan ke selama ni each time aku berjanji then aku akan datang setengah jam awal sebab aku tak suka orang tunggu kedatangan aku tapi korang plak each time berjanji memang tak sah kalu tak setengah jam or sejam lewat?












































Mode emo so apa yang aku tulis kali ni sangat tak guna akal yang rasional... Hmmmm

2 comments:

pinafore purple said...

baby..jgnla emo.meh romen ngn i meh. aloloh. bom je sape yang buat palat tu. macam haram.

Aj Abdullah said...

U ni bila I marah, ajak beromen. Bila I happy, ajak beromen. Bila I lapar, ajak beromen. I kenyang, ajak beromen. U ingat I ni mesin pengeluaran benih yang hebat diatas ranjang , bersaiz besar dan digemari ramai dan berkualiti tinggi dan lazat berkrim je ker ha?