Tuesday, December 28, 2010

That Look

Aku yakin korang pernah layan movie-movie pasca ROMANTIS (separa picisan) yang kuar dialog cam "Tengok mata aku dan katakan yang kau tak pernah simpan apa-apa perasaan pada aku sebelum ni..!!". Then bila couple dia mengelak dari tengok mata dia so dia kata r yang that couple sangat-sangat IN LOVE pada dia tapi bila couple tu tengok ngan pandangan tanpa emosi then dia kuar ayat baru kata that couple cukup hebat tipu perasaan diri sendiri... What suah a POYO statement rite?


Korang pernah berada dalam situasi tak apabila korang rasa orang lain asyik tengok korang semacam jer sehingga korang sangat-sangat desperate nak tahu apa yang mereka tengok ngan keasyikan yang teramat sangat pada diri korang tu. Either korang lupa nak zip seluar ker or baju korang koyak besar di belakang ker or ada kesan minyak hitam kat muka korang?

Dude, sejujurnya aku sangat merasakan each time macam tu. Tak kira ke mana sahaja aku pergi it seems semua mata sedang memandang ke arah aku. Tengok dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki. Membuatkan aku mempersoalkan sejujur hati kalau boleh aku harap sangat nam tahu apa yang mereka tengok pada aku ni? Muka aku ni cam muka orang yang pernah berhutang ngan mereka jumlah wang yang besar ker or muka aku ni cam muka bekas seorang peserta rancangan realiti yang terkeluar pada minggu-minggu awal persembahan ker?

Tapi most of the time sebab aku tak berani nak ringan mulut nak tegur sebab mereka tengok aku semacam tu then aku imagine (ngan penuh belagak) yang bahawasanya mereka sebenarnya sangat terpegun aka terpersona ngan gaya pemakaian aku yang jauh ada style berbanding mereka. Aku imagine dalam hati mereka tertanya-tanya: mana aku beli beg tu, or cam mana aku leh ngan mudah berjaya mix and match pakaian (yang mostly aku beli kat bundle.. huhuhu) dan posture badan aku pasca model pakaian etc... Statement perasan..

Cuma realitinya aku berfikir gak r antara sebab mereka tengok aku ialah: wei, mamat ni perut boroi yang dah tak dapat diselamatkan r, muka mamat ni cam orang mabuk yang sangat merah r then beware of him, or worst: mamat ni pakai pakaian tak sesuai ngan masa, event dan tempat r. wakaka..







Sejujurnya setiap satu pandangan ada bawak makna yang tersendiri r kan? AS mukadimah aku yang terlebih berbunga-bunga tu membawa maksud: kita boleh menipu ngan percakapan tapi mata kita susah nak menipu. Kira cam seseorang tu gila happy tapi bila kita tengok anak mata dia membuatkan kita mempersoalkan balik sejauh mana dia betul-betul happy or dia just pretend to be happy.

The great thing about it ialah we will easyly know their punya mode tanpa perlu dia luahkan. Untuk seorang lelaki yang agak ringan mulut cam aku kekadang ia membencikan gak r. Bila aku tengok someone ni ach differently ngan pandangan mata yang quite different then ngan ringan jer aku tanya "Are u woke?" membuatkan aku start involve in other people life yang aku sangat maniacly aku tak suka.

Cuma part tak best about this thing plak ialah ada orang yang ngan mudah manipulate dan menipu pandangan mata mereka untuk tujuan yang kurang baik pada orang-orang lain..










Tapi ada satu pandangan ni saku sangat-sangat tak suka r. Bila ada lelaki-lelaki yang kategorikan diri mereka as kacak bergaya, berkrim dan disukai ramai suddenly tengok aku semacam: ngan kening terangkat sebelah, tengok cam nak meludah, bibir terangkat sehingga menampakkan sedikit bahagian gigi. Buat aku nak sound jer "Hei bro, apsal ko tengok aku cam tu? Ko fikir aku ni teringin sangat nak memFUCKing your BIG hairy asses tu ker?"












hmmmm

No comments: