Monday, February 21, 2011

Anugerah Seri What?

Aku bukanlah seorang lelaki yang suka layan rancangan anugerah-anugerah ni. Sejujornya ia adalah antara rancangan yang cukup membosankan sebab just tengok artis-artis berlawan ngan pakaian yang paling mahal ngan stail tak lebih kurang cam Lady Gaga dan menerima hadiah yang mostly kita dah boleh jangka awal siapa pemenangnya. Hmmmm..


Last few day ada satu rancangan anugerah ni. Even aku tak tahu pun rancangannya ialah pada malam tu. Then bila ada family member yang tanya dan aku jawab mereka langsung cam tak pernah dengar pun tentang anugerah tu. So aku check google r tentang anugerah ni. Rrupanya ia dah ditayangkan since 1972 dan entah kenapa malam tu aku tengok (setengah jam sahaja sebab terpaksa sebab emak aku nak tengok gak) ia seems masih berada cam pada tahun 1972 dan tak berubah langsung. Ngan pentas, muzik tema, video cam erk jer.

Beberapa soalan jujor dari aku yang aku nak korang jawab ngan jujor:
1) Kalau korang diberi pilihan untuk bekerja di stations di Malaysia then korang pilih akan pilih:
a) RTM
b) Media Prima
c) ASTRO
d) So desperate nak kerja dan tak peduli apa-apa stations sekalipun

2) Kalau korang nak jadi artis realiti then program mana korang akan joins:
a) RTM: Bintang RTM, Pilih Kasih etc
b) Media Prima: One In A Millions, Malaysian Idol etc
c) ASTRO: Akademi Fantasi, Raja Lawak etc
d) So desperate nak popular dan tak peduli apa-apa stations sekalipun. 

3) Berita dari stations mana yang korang paling percayai?
a) RTM: (tak tahu nama berita)
b) Media Prima: Buletin Utama etc
c) ASTRO: Awani 7.45 etc
d) Tak peduli apa-apa stations pun



















So what ever jawapannya sekalipun aku yakin korang faham makna apa yang cuba aku sampaikan kali ni kan? Sebab matlamat tahun baru aku tak nak mengata sesapa lagi so that it. Hmmm.. Tak bestnya

4 comments:

MORIBAYU said...

me gelak guling2.
lepas melihat scene akhir red carpet.

pengacara dari RTM cakap

" ...bla..bla..bla,dari stesen RTM dan juga stesen.. "

terus 2 lagi pengacara,yang dari media prima n astro,sambung dengan merepek benda lain.

hahahaahahahahahahhaah

Aj Abdullah said...

Itu bab yang ada farah fauzana tu ker?

As Along aku kata: kalau life sangat boring dan perlukan lawak jenaka then tengok jer rnacangan anugerah tu then banyak r benda yang boleh diketawakan.. Hmmm..



WAKAKAKA

MORIBAYU said...

yups.

sepatutnya.
fara sambung dengan,menyebut nama station tv " media prima ".
Dan diikuti oleh pengacara lelakitahsapanamanyaitu ,dengan sebut nama " ASTRO ".

but bila semuanya jadi huru-hara.
Nampak sangat tiada kerjasama diantara semua stesen tv.

hohohoohohoh

cacamarba lah award malam tadi.
me sampai hilang suara gelak berketawa.

Aj Abdullah said...

Rasanya aku ada depan tv gak masa tu. Cuma sebab tak berminat then kurang fokus r. Bab ttiba after that mereka berdua tu terdiam seketika rite..

wakaka.. rtm menjadikan each program mereka jadi jenaka jer..