Tuesday, February 22, 2011

A Piece Of Cloth

Aku ada satu bad habit ni yang make me sound like a gay: I used to be 'holic' dalam membeli baju. Aku guna istilah used to be sebab aku dah tak lagi. Last time aku beli baju yang betul-betul baju ialah pada last month: jersi bola sepak MALAYSIA tru FACEBOOK. Tapi last week aku beli baju gak. Cuma ia baju hujan so ia tak boleh diklasifikasikan as baju. Hmmm..


Aku hanya sedar aku fanatik dalam membeli baju ni  apabila: duit aku banyak habis membeli baju, mak aku bising-bising, dan aku ada 2 almari dan 1 rak gantung baju dalam bilik aku yang semuanya ialah baju aku sahaja. Hmmm..

...

Semuanya start hari ni tadi apabila emak aku kuarkan satu cadangan untuk masukan satu katil dalam bilik aku. Membuatkan aku tersedar 'Duh, rrupanya lebih 3 tahun bilik aku tak ada katil (realitinya since dari form 6 lagi katil aku dah dirobohkan cuma bila zaman universiti emak beli katil baru untok aku dan after tamat era universiti then katil tu dirobohkan balik. Hmmm'. So satu-satunya cara yang boleh membawa balik katil ke dalam bilik aku ialah dengan mengeluarkan salah satu almari pakaian aku.

Kalau korang kenal aku then korang mesti syak yang aku ni tak ada banyak baju. Sebab most of the time aku akan pakai pakaian yang sama jer untok tempih setahun. Baju tu. Jeans tu. Itu sahaja r. I dont know why aku bila dah suka satu pakaian then pakaian tu r yang aku akan pakai banyak masa. Hmmm..

Tapi realitinya aku selalu beli baju. Aku tak peduli pun either baju tu mahal, berjenama, murah or bundle sekalipun sebab sekali mata aku dah suka then aku ambik dan bayar jer. Sebab aku yakin korang pasti pernah berada dalam situasi satu hari korang window shopping then jumpa satu baju (or barang) then korang berminat tapi tak ada dalam list benda korang nak beli dan korang simpan niat next time datang ko beli. Tapi next time datang, benda tu dah dibeli orang lain dan korang menyesal tak habis-habis.

Sama gak ngan aku. Most of the time aku just beli jer. Tapi bab pakainya sangat jarang. Ada baju yang pakai sekali jer then kedian tempatnya dalam almari bertahun-tahun. Hmmmm...















Korang tahu tak kalau korang ada baju di badan dan baju lain simpanan korang sebenarnya korang sangat bernasib baek sebab 75% penduduk dunia tak senasib baek as korang. Berkongsi maklumat ngan data dalam poster bawah ni:












Katakan tidak kepada pembaziran. Sebab aku dah tak membeli pakaian sekarang ialah: aku menyimpan duit untuk beli kamera untok majlis kahwen dan pertunangan 2 orang kawan aku dan sebab kedua: aku seorang penganggur. So boleh r kembali 'holic' after dah berkerja kelak.. WAKAKA. Orang jahat musti ketawa..

No comments: