Monday, July 1, 2013
Earn & Manage
Tuesday, February 12, 2013
Life Crossover
Saturday, January 19, 2013
Mode Mat Salleh
Tuesday, May 22, 2012
Kenapa Aku Berpuasa
Friday, May 18, 2012
AWAS.. Rahsia Popcorn Sedap..!!
Btw bila aku type POPCORN then aku akan teringat porn jer. Sah-sah otak kotor.. Hmmmm
Trivia Ini Hari
Monday, December 26, 2011
Facebooker Melayu
Just jangan mudah melatah
Thursday, February 25, 2010
Miskin di Bumi Sendiri
Tadi baru balik dari Kuching International Airport ambik UDA dari Kota Kinabalu. Pasal aku datang 1 jam awal then beli Dark Mocha kat STARBUCK then lepak2 kat tempat ada tv r. Kebetolan masa tu tengah show TV3. Habis jer berita ada rancangan ADUAN RAKYAT ni r. Dah banyak episode maen tp baru first time tengok.
Episode kali ni mmg tergamam r. Sepanjang jalan2 masa belajar dulu malam2 sekitar Kuala Lumpor x pernah plak terserempak diaorang ni. X sangka r dalam semewah2 negara kita ni still ada lagi yang x ada tempat tinggal then tido kat tepi2 jalan. Ada yang umor 27 tahun, ada yang dah tua and even yang beranak pinak include yang usong baby sana sini. Ada yang ada kerja tp x mampu nak bayar sewa plus bill itu ini. Hmmm…
Bab paling terkesima bila antara sumber makanan ialah dari tong2 sampah. Makanan diaorang ialah sisa2 KFC etc.. hmmm….
Then dalam kereta UDA share masa dia balik JOHOR early of this month. Masa melawat ABAH HAJI (abang EMAK) dia bagitau yang all of our cousin sangat2 busy sediakan makanan beratos2 then jual kat pasar malam setiap malam dan siang dari satu FELDA ke FELDA yang laen, then gi MERSING then gi KOTA TINGGI untok dapatkan duit demi family mereka..
Dan aku plak leh senang lenang slurp kopi STARBUCK berdepankan Mc D tanpa kerja dan selalu shopping dan berbelanja x tentu pasal.. hmmmm…
So kesimpulan di sini: korang jangan r x habiskan makanan korang kat KFC hanya sebab alasan bodoh korang nak bagi mereka makan r. Jangan membazir. Kita terlalu selesa di dalam comfort zone kita.. whose know what will happens to us in the future. Peringatan nip on aku tujukan khas untok aku gak.. hmmmm…
Saturday, January 30, 2010
Tidor yang berKUALITI
Entah apsal ia macam dah ditentukan. Setiap kali aku menganggor (or dalam bunyi yang lebih baek as x ada kerja), pasti ada assignment khas akan ditujukan untok aku. Cam2 tau jer masa aku nak relaks then masa tu gak r ada special events berlaku. Bila tamat belajar safety dulu, masa tu plak nenek aku operate mata kat hospital. So aku r yang manage certain thing: ulang alik dari hospital ke rumah plus macam2 lagi. Then bila kerja, nothing happen plak. Then tamat jer at PUSAKA ari tu ttiba nenek datang sakit plak. So aku lagi r yang kena handle semua (pasal aku jer yg x da kerja)..
Last week memang letih gile r. Pagi sampai tengahari gi kebon. Ngan kawasan berbukit, berbatu, then kena angkat bakol besar dan berat2 lagi then kena jolok sana sini lagi.. then tengahari ambik nephew dari sekolah then petang hantar lagi. Pass tu gi Bandar Kuching handle certain thing lagi.. Then malam tidor dan jaga nenek kat rumah dia lagi. Setiap sejam sekali kena angkat dia ke toilet. Then malam2 setiap kali dia batok then pasti r terjaga then sampai r pagi.. memang x cukop tangan.
Ingat lagi last Tuesday, gi bandar nak ambik ubat bapak and beli beberapa barang untok aunt sekali. Gila lega bila beli secawan kopi kat STARBUCKS tapi kedian bila kuar dari parking rasa cam berat je kereta. Rrupanya kereta aku bawak tu dah mengheret tepi sebuah kereta yang parking. Then aku try bawak ke depan then terlanggar lagi. Undor sekali lagi then terheret lagi. Duh… selamat x ada the car owner masa tu.. memang x da rasa pa2 wei.. mengantok r sangat..
Then bila dapat tidor kat bilik sendiri ari ni dan semalam (yang mengakibatkan aku tertinggal semayang Jumaat.. Duh..) rasa sangat best… tapi pass ni nak gi rumah nenek lagi.. kena sambong duty…
Then terfikir: “Best gak kalu leh layan blue sampai 3-4 pagi..” Hmmm… wakaka…






