Tuesday, November 18, 2008

PERMAINAN RASA BERSALAH


Listening to: Instrumental Bila waktu telah berakhir oleh Opick
Kalu boleh aku x nak jejak kaki kat bengkel 2 lagi. Mmg hari2 aku perlu lalui bengkel 2 tapi stiap kali 2 jugak aku akan mngelak dari tengok arah 2. Tapi bapak aku cukop suka pegi bengkel 2. Sbb ari ni kelas petang batal then aku n bapak pegi kebon amik rambutan. Balik bapak singgah bengkel 2. Dan aku lihat dia….

Waktu sekolah dulu aku dan group of 3 selalu main 1 game ni: manipulasi perasaan org. kami plilih org yg kami benci then permainkan perasaan dia. Memalukan dia d khalayak ramai. Membuatkan dia nampak terok depan semua org. Buat dia marah, sakit hati dll. Tapi bab game yg plng best ialah buat dia rasa bsalah. U all taukan cam ne feel rasa bsalah boleh effect someone. Sgt syok bila org yg rasa bsalah sangop bwat apa saja untok betolkan ksalahan.

Aku tau yg these 3 bukan kawan yg baek2. Tp at least diaorg saja yg nak terima aku as friend at that time. Walu ramai yg bagi warn yg diaorg just nak pegunakan aku. Aku x amik pedulipon. Dan aku akui bekawan dgn diaorg bwat aku rasa sgt hebat. Diaorg saja yg boleh lahirkan mood GILA dlm diri aku. Ada feel brotherhood yg saling mempertahankan 1 sama laen. Shinggalah 1 masa bila group members jatoh cinta. Dan aku dilabel as SAINGAN. So automaticallynya aku dah jadi bahan permainan diaorg. Dan paling malang aku hanya sedar bla aku kmalangan dan terlantar 2 bulan dan x ada sorg pon antara diaorg yg melawat. Dan bila aku balik semula ke sekolah, aku totally stranger. Blom lagi apa yg aku dgr dr kawan2 laen ttg cakap2 diaorg masa aku x ada….

Last Sunday, 2 dari group member datang. Aku dah lama maafkan diaorg. X tfikir nak simpan rasa marah or benci sikitpon. Even sepanjang tempoh sbelom 2 kami dah banyak habiskan masa sama2. Bak kata salah sorang dia tempohari “zaman dulu ialah kesilapan. Dan sekarang otak dah sikit matang”. Walupon apa yg diaorg bwat masa skolah dulu bawak effect besar dlm relationship tp still aku x pernah anggap diaorg as kesilapan. (Otak dah matang? Wei diaorg skarang get paid for sex r. kira matang r pasal dulu sex untok pecuma skarang leh gain RM200..)



Bila aku masok bengkel 2 aku lihat dia. Dulu dia kecil. Banyak cakap. Kalu jumpa pasti dia akan cerita banyak benda ngan aku. Ada masa dia akan cuba mengelak dari tengok aku then bwat aku ketawa besar. Most of the time dia sangat2 ceria. Dia salah sorang mangsa group aku. Kesilapan aku sbb x bwat apa2 untok halang diaorg permainkan perasaan budak 2.


Tapi bila jumpa dia tadi, dia just senyom. Dia x cakap apa2 pon. Aku pon x tau nak cakap apa2. Then aku just senyom balik.


Apa yg aku penah bwat dulu dah pulang balik pd aku. Rasa bersalah…
Nak perbetolkan? X semua kesilapan boleh ditebos kembali kan?



Nota kaki: Aku nak color rambot balik r. Either blond, red or orange. Wei orange cam watak bleach plak

No comments: