Showing posts with label Jalan-jalan. Show all posts
Showing posts with label Jalan-jalan. Show all posts

Thursday, December 13, 2012

Melencong ke Perak 2.0

(..sambongan)


Day 02 bermula cerah. Plan kami either nak balik semula ke Zoo yang semalam sangat spoil dan mengecewakan untuk 2 dewasa yang both dah lama x gi zoo or teruskan hari kedua ngan aktiviti baru. Last-last kami setuju bahawa zoo semalam bukan rezeki kami dan kami teruskan ngan plan baru: Taman Tasik Taiping. Taman Tasik ni cukup besar dan tarikan utamanya ialah barisan pokok tua yang dahannya menyentuh other side of road. Akibatnya gila banyak pengantin yang buat photoshot masa tu. Plus tak lupa kami mengelilingi tasik guna itik paddle ngan teruja tahap kanak-kanak ribena.

1. Didi berlatarbelakangkan pokok besar yang dahannya panjang mencecah bumi. 2. Aksi teruja tapi kaki lengguh gak mengayuh. 3. Angsa yang bawak kami. 4. The scenery

Check out hotel kami gi 2 tempat yang agak menyesatkan gak ar. First: Kuala Sepetang untuk menjamu selera ngan makanan famous tempat ni iaitu Mee Udang. Boleh dikatakan setiap beberapa meter then ada jer kedai mee udang yang penuh ngan pengunjung. Kedai yang direkomenkan oleh kawan Didi tak jumpa so kami pilih satu kedai ni: Mee Udang Mak Jah yang udangnya lebih banyak dari mee ngan udang yang saiz besar, segar dan harga yang berpatutan

Taman Tasik Taiping

Then kami gi Bukit Merah Lake Town yang buat kami sesat beberapa kali.  Even sekali tu kami entah gi satu tempat yang totally cam Area 51 ngan pagar kawat duri dan empangan yang silap haribulan kami leh kena culik sebab secara tak sengaja dapat tahu rahsia kerajaan. Bukit Merah Lake Town boleh katakan as quite okey gak ar untuk riadah tapi masalahnya waktu kami tiba situ once again hujan agak lebat. So sekali lagi plan kami nak ke pulau rehab orang utan  terpaksa dibatalkan. Menjadikan apa yang kami boleh buat ialah main game indoor dan beli souvenir. Next gi Ipoh cari hotel untuk tidor.

 1. Minah keling bergambar kat sign kelab Cina 2. Bergambar bersama kat Taman Tasik Taiping 3. Didi perasan model 4. Kedai ni wujud pada 1892. Hmmm..

Kami tiba di Ipoh, hari dah pun malam. Kami gi satu Shell station untuk tanya hotel mana yang available. Memang Ipoh ada banyak hotel tapi disebabkan kesuntukan masa, jalan lak yang tak familiar untuk stranger cam kami plus semua hotel yang kami jumpa budjetnya leih RM200 sedangkan kami sekadar nak bermalam jer. Last-last kami check in kat Hotel Seri Malaysia. Ia cukup selesa tapi malangnya tak ada tub mandi sebab perjalanan kami yang panjang yang penuh ngan edisi sesat dan berhenti tanya kat mana-mana tempat pasti lebih best kalu leh berendam kat tub mandi untuk  sejam dua.

1. Didi konon-konon jadi model kedai Mee Udang Mak Jah. 2. Mee Udang yang lebih banyak udang dari mee 3. Muka pura-pura menghargai mee tu. Mee tu rasanya biasa jer kot cuma udangnya je yang best

Ipoh adalah versi berlawanan ngan Taiping. Walaupun banyak bangunan zaman colonial menghiasi bandar but still manusianya sibuk dan mengejar masa. Kami punya mission nak gi kopitiam dan merasa dish famous kat Ipoh iaitu nasi ayam Hainan dan rasa kopinya yang dikatakan istimewa. Namun disebabkan trafik route yang tak familiar ngan kereta yang banyak dan sesak so last-last kami park kereta dan jalan kaki cari. Jumpa satu kedai ni yang renovate dari bangunan lama but still mengekalkan identity kopitiam versi moden. Cuma rasanya biasa-biasa jer kot. Kami sekejap jer di Ipoh dan kemudian perlu balik ke KL semula.

 1. Akibat hujan lebat so minah rempit ni khusyuk test power. 2 Hotel Seri Malaysia kira wokey ar dari hotel first yang quite creepy 3. Bukit Merah Lake Resort ada banyak aktiviti best tapi hari hujan so semua batal 4. Niat nak beli buahan tempatan untuk makan dalam hotel tapi ngantok punya pasal then fail

















Kesimpulannya aku pasti akan balik semula ke Perak sebab banyak lagi destinasi yang belum sempat dilawat. Plus mode berada di Taiping totally cam berada dalam filem arwah Yasmin Ahmad. Plus edisi perlancongan ke Perak menjadikan aku dah melengkapkan perjalanan aku keseluruh negeri di Malaysia. Huhuhu


p/s: Kalau perasan x ada gambar kat Ipoh sebab rasanya waktu tu kami dua tengah moody kot. Wakaka

Sunday, May 22, 2011

Kuching-KL-Kuantan

Selepas baby Adam demam dan ditahan di hospital beberapa hari, emak terus decide nak gi jumpa cucu dia. At first aku fikir emak akan pergi dengan bapak tapi last-last minute baru aku tahu yang aku yang akan menemani emak nanti. So that how perjalanan tu bermula.


Flight ke KLIA pada jam 9.15 pagi. Penumpang penuh dan cuaca sangat baik so perjalanan cam biasa. Dan ini first time guna FIREFLY tapi realitinya tak ada beza sangat ngan penerbangan perkhidmatan lain kecuali muka steward n stewardess diaorang agak 'kebanyakkan' r. Wakaka. Cuma penerbangan bila dah masok tanah Semenanjung, kapal terbang sedikit kurang stabil r. Tengok luar puteh jer. Tak pasti either awan tebal yang panjang or jelebu yang teruk. Tapi akhirnya selamat sampai ke KLIA gak. Tak ada apa pun yang berubah pada KLIA walau last time datang situ 3 tahun lepas.. Hmmm..


Aku berada di Kuala Lumpur sangat sekejap. Rasanya 2 jam cam tu jer. Sejam dalam bas dari KLIA ke KL Central dan kurang sejam tunggu bas di Pekeliling (tak jadi guna Pudu) before berangkat ke Kuantan. So tak sempat nak ke mana-mana or jumpa sesiapa pun. Tapi menjejak kaki jer aku di KL, benda pertama yang aku beli ialah Whooper BURGER KING.. Wakaka.. Rindu r pulok..


Perjalanan dari KL ke Kuantan sangat lancar. Al maklum guna lebuhraya. Perjalanan ambik masa 3 jam setengah jer. Dan kami tiba di Kuantan then tunggu Uda balik kerja then terus ke Kuantan Medical Centre  (KMC) tempat baby Adam kena tahan. Adam dah ditahan hari ke 4 waktu tu. Mukanya kembang sikit dan tumbuh ruam-ruam. Aku sangat tak tahan tengok bbudak kecik yang sakit. Adam still 9 bulan. Sejam lebih di hospital then tengok luar hari still cam siang sedangkan jam dah pukul 7 petang.. Wakaka (lawak kalu korang dari zon masa berbeza then korang faham r)


Second day, walaupun Adam still ditahan tapi aku dah memulakan aktiviti penjelajahan aku di Kuantan sebab nenek dia ada dan Uda pun ambik cuti gak. KMC terletak di tengah bandar or even dalam ayat yang lebih tepat lagi: SEMUAnya ada di bandar Kuantan. Hospital, balai polis, stadium, masjid, terminal bas etc semuanya berpusat di tengah bandar. Bagi aku Kuantan based on seminggu berada di sana kira cam bandar-bandar lain di semenanjung cam bandar Seremban, Kajang etc kecuali ia agak padat dan tak teratur sikit. Ada banyak shopping kompleks tapi mostly dalamnya banyak dah tutup or kosong plus sunyi sebab tengok Kuantan penduduknya pun tak banyak sangat. Tapi kalu keluar malam memang JAM jer jalan raya. Hmmm..


On weekend kami berjalan lebih jauh: Pekan. Emak asyik cerita pengalaman zaman muda mudi dulu gi Kelantan dan singgah di Pekan. Emak cerita Pekan dulu as banyak tahi lembu di merata-rata tempat. Tapi sekarang dah tak ada r. Pekan ialah sebuah pekan (hmmm) yang kecik jer. Ia adalah bandar di Raja bagi negeri Pahang. Yap, kawasan kediaman di Raja dan persekitaran sangat besar. Namun di bandarnya tengah upgrade jalan so kami tak dapat singgah di banyak tempat. Tapi sempat lepak sambil makan cendol di pinggir sungai apa entah namanya menikmati angin sepoi-sepoi bahasa ngan suasana sekeliling yang sangat kurang sibuk..


Kemudian lepak di Teluk Cempedak yang suasananya totally cam berada di somewhere else bukan Malaysia jer. A bit cam bi Phuket, Thailand jer. Even kalu tengok reka bentuk KFC and Mc D nya pun berbeza sangat feelnya.Rasa cam kat Hawaii pun ada gak.. Wakaka.. Terlampau sudah

















(bersambong)











Plus trivia perkara yang aku first time alami dan aku alaminya di Pahang ialah:
i. First time terjumpa samseng jalan raya yang sesukahati break mengejut tengah line laju yang depan tak ada sesapa pun then slow pemanduan sebelah kita dah tunjuk lambang lucah.. Damn nervous.
ii. First time terjumpa pekerja yang customer servicenya sangat teruk. Aku tanya sorang minah ni then dengan kasarnya suroh aku gi tempat lain then sambong borak. OMG sangat SHIT.
iii. First time jumpa orang susah yang tak mampu (or tak nak) menyekolahkan anak-anak mereka sedangkan rumah ada ASTRO dan leh beli kereta jenama luar negara lagi.. Hmmm..

Saturday, May 21, 2011

The Other Part

(Yap.. Aku dah berada di Sarawak setelah hampir 2 minggu 'melencong' keluar)
Aku pernah dan selalu terfikir: What if kalu satu ketika dahulu after parents aku berkahwin dahulu dan mereka decide untuk menetap di Johor rather than berada di Sarawak as sepatutnya berlaku? What will happen to my life?


Secara umumnya aku pasti tak akan rapat ngan family sebelah bapak aku. Aku hanya akan balik Sarawak beberapa tahun sekali jer. Aku tak akan kenal ramai family members sebelah sana. Aku tak tahu Sarawak ada berapa daerah or apa lagu negeri Sarawak etc. Dan dalam otak aku akan ada label bahawa orang Sarawak mostlynya still tinggal bawah pokok and still potong kepala orang untuk ritual bangsa-bangsa tertentu (naaaaaa). Tapi still aku akan sangat-sangat excited each time nak balik Sarawak sebab ia adalah the other part of me yang aku tak pernah kenal rapat pun. Aku hanya tahu bahawa sebahagian darah yang mengalir dalam diri aku berasal dari sana. Hmmmm…

Dan secara khususnya pulak: aku tak akan ada berada di tahap ni di sini pada masa ni. Aku tak mungkin akan belajar ke tahap university. Sekadar lepasan SPM ngan keputusan cukup-cukup bernafas dalam lumpur jer. Kalau aku duduk kat kampung then at least aku akan ada pelajaran ilmu agama extra sikit sebab belajar sekolah agama r (wakaka) or worst jadi kutu kampong. Or kalau aku duduk bandar plak then aku akan bekerja di Dunkin Donut as kerja sepanjang hayat aku.

Plus aku tak akan berblogging as today, bersaiz badan double or triple than today akibat kahwen awal atau sememangnya kuat makan or kalau tak aku akan jauh lebih bersosial daripada sekarang nih. Hmmm



Positif sidenya pulak aku akan menghargai erti hidup jauh lebih dari sekarang. Aku tak akan as manja as sekarang yang dengan mudah resign kerja tanpa ada sebab. Mungkin aku akan cari makan ngan kerja jual makanan kat pasar malam di setiap pasar malam yang ada di daerah aku or bersebelahan. Or aku akan kerja di Felda kelapa sawit uncle aku. Or as aku kata tadi: kerja di Dunkin Donut, Mc D, KFC, Kluang Rail Coffe kat Plaza Angsana as kerja sepanjang hayat aku. Or jadi gigolo.. Wakaka









Disebabkan selepas parents aku kahwin and mereka decided untuk menetap di Sarawak then aku berada di tahap ni di sini pada masa ni. 

Hasilnya aku tak pernah rapat ngan family sebelah emak aku. Aku hanya akan balik Johor beberapa tahun sekali jer. Aku tak kenal most of our family members sebelah sana. Aku tak tahu Johor ada berapa daerah or apa lagu negeri Johor etc. Tapi still aku sangat-sangat excited each time nak balik Johor sebab ia adalah the other part of me yang aku tak pernah kenal rapat pun. Aku hanya tahu bahawa sebahagian darah yang mengalir dalam diri aku berasal dari sana. Hmmmm…






























Balik ke kampung halaman di Johor membuatkan aku tersedar banyak perkara…

Monday, May 9, 2011

Puduraya

Perjalanan aku akan ditunda 1 hari lagi so still ada masa untok berblogging. Hmmm..
Mode: dengar lagu Kuala Lumpur- Altimet feat Noh

Orang kata tak lengkap perjalanan ke Kuala Lumpur kalau tak jejak kaki ke KLCC, KL tower, Pavilion, Bukit Bintang etc. Tapi bagi aku orang tak akan tahu sisi sebenar Kuala Lumpur kalau tak pergi Chow Kit Road, Pasar Malam Jalan TAR, Masjid India, Petaling Street, dan banyak lagi tempat yang tak dibagitahu dalam iklan perlancongan negara..


Aku pernah ada banyak kawan yang lahir di area Lembah Klang yang tak pernah pergi tempat-tempat yang aku bagitahu tadi. Bagi mereka, tempat tu ialah zone gelap Kuala Lumpur yang tak patut dijejak sebab tempat tu berpotensi kena ragut, ada pelacuran, perculikkan dan banyak lagi perkara tak best berlaku r. Tapi realitinya aku zaman universiti dulu, tempat tu cam tempat permainan aku jer. Memang r tempat tu tak bersih or tak teratur or banyak bangsa asing, lagu-lagu asing plus rasa cam berada kat Indonesia or India jer tapi it not as bad as yang digembar-gemburkan masyarakat.

..

Tadi tengah layan Malaysia Hari Ini kebetulan pulak keluar issue Puduraya yang terkini. Aku tersenyum. Ada kenangan di situ. Kalau tak siap aku last time aku jejak kaki di situ ialah pada 1998 rasanya. Waktu tu ngan parents ngan Angah and Uda melancong di Kuala Lumpur. Puduraya at that time sangat hitam dan sesak ngan manusia. Kami pulak nak balik ke Johor rasanya waktu tu. Sebab bas yang akan balik Johor lambat lagi then aku sempat beli komik Doraemon dan Dinosour rasanya. Sempat tidur-tidur kat bangku panjang, ada orang jual barang etc.. Even masa bas dah sampai, kami almost sesat sebab ada banyak bas dan dengan asap dan bau serta malam lagi.. memang feel r












Walaupun aku belajar di area Lembah Klang dan Kuala Lumpur dah terlalu biasa tapi aku tak pernah terfikir nak masuk ke dalam sana. Sekadar ambik komuter berhenti di hentian Plaza Rakyat (kalu tak silap aku namanya kan?)























Esok akan jejak kali balik situ.. Hmmmm...



















So jejaklah kaki bukan ke tempat ternama jer tapi setiap sisi tempat tu sebab kita akan belajar banyak perkara.. Sama seperti diri manusi gak, jangan lihat pada sisi terbaik mereka sahaja tapi juga pada bahagian sisi hitam mereka. Hmmm..

Saturday, July 3, 2010

L for Lembu

MUKADIMAH
Korang pernah berada dalam kereta di mana aku memandu x (x termasok kereta tu korang yang punya r)? Kalu korang kata ya then teroskan membaca.


Most of the time aku akan sedaya upaya untok x nak memandu ngan guna alasan 'Aku malas...!!' So aku akan bagi r kunci kereta kat sesapa yang tahu dan punya lesen memandu untok bawak kereta KENARI MERAH ANGAH. Tapi kalu dah kkawan yang sedia ada x da lesen or x tau memandu then nak x nak aku akan bawak gak.

Then pasti salah seorang antara mereka akan kata "Aj bawak cam biasa je aku tengok.." Yap.. Pasal apa? Pasal aku rasa sangat2 terbeban ngan tanggungjawab untok memastikan anak2 orang yang menumpang ngan kereta aku bawak tu selamat. X nak r gi tangan dua ttiba balik hilang sebelah. X ke naya namanya.. hmmmm..


Pasal in realitinya aku seorang yang sangat enjoyed ngan cara pemanduan aku. Aku bukak tingkap luas2 then bukak X-FRESH.FM kuat2 then anggap aku dan kereta yang aku bawak adalah satu.. hmmmm...



As last few year bila time raya akan kuar r ngan group of friends sama belajar di UKM dulu. Masa tu still ramai lagi yang solo then guna 1 kereta je r. Aku r yang bawak. Then mereka2 tu: IJAM, ZAI, RAMLAH, LAILA, FAIZAH pasti akan kata yang mereka sedang naek ROLLERCOSTER. Pasal aku suka maen selekoh. Then saat tu r mereka akan bising2 kat belakang.. wakaka..

But as time goes by, last raya mereka dah start bwat kesimpulan bahawa pemanduan aku dah semakin berhemah.. wakaka.. al maklum r.. matang kononnya.



Tapi realitinya kalu aku bawak kereta kat jalan raya then esoknya kalu terjumpa sesapa yang kenal then pasti akan marah2 kata "Aj, ko bawak kereta macam nak mampos. Kalu nak mati, mati r ssorang. Jangan bawak orang laen" Then aku pon anggok2 sambil setengah jam kemudian aku terus x ingat langsong apa dia kata... hmmmm....



Then aku terfikir, ramai orang kata pemanduan aku sucks. Kedian aku tambah: korang lom tengok bro aku:UDA bawak kereta lagi. Makin hebat ADRINALIN korang naek kang. Tapi korang lom lagi tengok sis aku: ANGAH yang bawak kereta. Then berbuih r mulot ko sambil jantong ko dah jaoh tertinggal kat belakang... So ia bukannya kejuruteraan bendalir tapi sebaliknya ia tentang GENETIK kami.. wakaka...



TAMAT MUKADIMAH
It happen yesterday r. Ada r 1 peristiwa ni yang akhernya menjadikan aku sebagai seorang pemandu secara terpaksa bila one of my relative ni nak gi belajar masok USM. So aku kena hantar dia r. Realitinya aku x kisah pon pasal selama ni aku dah anggap dia cam adik aku pon. Cuma bab yang x bestnya mak dia ni yang gila kolot, otak tertutup etc yang terlampau. Even aku yakin arwah nenek aku jaoh lebih open berbanding dia..

I dont know r nak mengata cam mana. Kalu mengata terok pon kira keluarga (jaoh r) gak r. Suami and anak dia yang 10 tahun tu wokey r plak. Dia je yang cam tu. Umornya muda lagi tapi kalu start dia bukak mulot then pada saat yang sama gak r ko akan start menyumpah seranah dalam hati ko. Dah sampai tahap annoying and irritating yang x leh terima dek akal. Sakit hati berulam jantong dah wei. Setiap kali limit hangin aku dah tinggi aku bukak radio kereta kuat sikit. Naik lagi then jalan jaoh2 dari dia. Tapi memang ada sekali dua tu memang aku dah tertinggikan suara gak r. So dia diam sekejap then sambong lagi...



Sooo..

Bila anak dia yang masok U tu dah flight, perjalanan balik... aku bawak kereta cam CINABENG atas jalan raya. Terdiam dia.. Padan muka..

Wednesday, February 24, 2010

Pemandu berhemah

Pernah x ada orang yang bagitau korang depan2 yang korang ni sebenarnya ialah seorang pemandu yang cukup berhemah? Aku x pasti boleh wujud orang yang macam tu. Either korang memang memandu ngan 100% sama cam dalam buku pemanduan Malaysia or paling x, diaorang just tease cara korang memandu jer.. hmmmm..



Hari ni tadi balik dari beli groceries kat 1 local hypermarket ni tadi ngan kereta then ttiba pemanduan aku perlahan. Duh.. mamat Kancil kat depan ni bawak kereta x sampai 50 Km/jam r pulok. Nak potong jer tapi line bertentangan banyak kereta r. So ikot je r slow2. Teringat plak kat suami arwah MAK CIK MAS yang dudok kat Batu Pahat yang umor dia masa tu dekat nak 90 dan still leh bawak kereta lagi. Kalu aku x demam panas masa tu pasti r aku x nak ikot dia. Punya r slow kat jalan besar. Jadi nervous plak kita yang ada kat dalam.

Sambong balik cerita: so ttiba ni tadi ada r 1 motosikal ttiba teros potong kereta dia dan ttiba gak dia toleh dan buat aksi x senonoh ngan siap maki hamun lagi kat mamat Kancil tu. Duh.. terkesima r aku masa tu. Then aku akui r survey yang menyatakan yang rakyat Malaysia ni cukop ramah tamah tp leh jadi sangat2 kurang ajar atas jalan. Hmm…



Bila fikir2 balik aku x pernah r maki hamun orang sesuka hati atas jalan. Even boleh kira ngan sebelah tangan r bila masa aku menyumpah dalam masa setahun. Malah nak hon pon x pernah terfikir gak (kecuali 1 bab bila UDA cabar aku hon kereta depan yang slow nak mampos dan ttiba hon kereta ANGAH yang rosak ttiba le hokey plak ari tu). Tapi kalu aku di HON dan di MAKI HAMUN atas jalan raya dah imun r.

Ingat masa awal2 dapat lessen dulu, then perkara paling selalu berlaku ngan aku ialah: kemalangan. Mau x nya jarak antara 1 kemalangan ngan the other kemalangan bukan maen dekat lg. Even masa form 5 dulu sikit lagi x ambik SPM. Mau x nya. 2 bulan cuti then sekolah x sampai 2 minggu teros ambik SPM. Kalu jumpa kkawan lama garenti akan ada yang gatal tanya “Ko x accident lagi ke?”


So bila masa berlalu kadar kemalangan aku semakin x ada tapi x tipu near miss memang berlaku setiap masa r.

Aku memang akui r yang aku x bawak laju. Tapi aku bawak bahaya. Kira cam jalan raya kat Malaysia ni bapak aku yang punya r. Bukannya apa r. Rakyat Sarawak ni r especiallynya: bawak kereta slow x bertempat. Dah r nak masok simpang bukan maen susah nak bagi signal. So dalam banyak hal cam tu r terutamanya aku kena hon dan horny.



Then teringat masa jalan2 raya ngan kkawan yang masa tu still lom kawen or bercouple. Bila aku bawak kereta then mereka akan kata yang mereka sedang berada dalam rollercoaster. Tapi last raya mereka kata pemanduan aku dah x cam dulu. Makin matang d jalan raya r kot. Wakaka..












Then ada sorang kawan yang tanya aku petua pemanduan di jalan raya ngan selamat. Aku kata r yang "Kita harus anggap yang jalan raya ni cam litar perlumbaan. So yang penting bukannya perjalanan tapi destinasi.." So peduli r kereta2 laen nak accident ker ngan pemanduan korang yang terok nak mampos tu. Janji korang sampai kat tempat korang nak tu ngan selamat, dah r.. sama cam mamat kancil tadi. Lepas dia kena maki hamun dek motorcyclist tadi, then makin slow dia bawak kereta.. hmmm.. mmg dasar 1 Malaysia sunggoh beliau itu..

Saturday, October 4, 2008

RAYA

oh la la Raya @ mynameisnazir.blogspot.com

Entah apsal raya tahon ni sangat2 kureng best (mcm r rraya tahon seblom ni best sangat pon). Mungkin pasal Uda x balik then mood emak pon x ada sekali (udakan anak kesayangan mak), may b gak pasal pada 8hb ni bapak aku operate, or may b pasal aku dah besar (then x akan dapat ang pow lagi)

Even start raya lagi feelnyer langsong x ada. Mungkin gak kkata kkawan yg dulu kan kami ni jadi perantauan at least raya akan ada feel masa nak beli tiket balik, dengar lagu etc. mmg r masa 2 jer yg akan terasa raya tapi then bila d rumah as usual teros boring.

Mungkin pasal biler raya ni kena kemas rumah, kena buat itu buat ini, then kena layan budak2 yg datang ke rumah yg haram jadah sorang pon x kenal. Perangai jangan r cakap bukan maen nakal lagi. Itu beloom lagi kes semalam datang then hari ni datang lagi semata2 nak dapatkan ang pow.

Then raya ketiga as been planed b4 aku dan kkawan gi r jalan2 di hari raye yg ke3. Ada r beberapa rumah kawan. Setiap rumah at least stengah jam gak r. dari pagi sampai malam. Cerita itu cerita ini. Ada kawan yg dah kerja. Ada kawan yg stahun lagi kat U. ada yg kena x-tend. Ada yg dah kawen. Ada yg dah ada baby. Ada yg dah kuros. Ada yg dah gemok. Ada perangai masih sama. Ada yg dah berubah.

(gambar atas ni n atas skali ni amik masa nak gi rumah sorang kawan ni r. area BAKO. terpaksa lalui sungai yg agak besar ngan perahu yg kecil. nervous gak r. maunya x pasal sungai ni famous gak r ngan BUAYA)
(gambar kanan rombongan kereta aku yg bawak. diaorg asyik cakap yg aku bawak bahaya. then aku kata uda aku bawak lebeh terok dr aku. plus angah aku bawak double terok dr uda aku)
(gambar kiri masa gi rumah kawan yg dah kawen: paling atas kiri n husband bawak kiri. Gambar kanan plak kereta Laila yg agak sluw muhsin)
(ni rombongan ngan ahli terakher. Mizz Sumie aka minah yg kami datang rumah dia jam 7 pm, dia br jer bangon tidor dr malam.. Huuu)

Raya ke 5 layan Kami The Movie ngan kkawan. Review check kat friendster aku.

Raya ke 6 plak sekali lagi keluar ngan kkawan lain. still makin banyak info baru yg ada best plus yg kureng. Kerja kilang. mengajar sekolah lama. cikgu dibenci dah pakai tudong. Jiran bunoh diri b4 raya. Masa berubah so manusia pon berubah lah. Bila nak amik gambar ttiba kamera bwat pasal plak..