Thursday, April 18, 2013

Adegan Cium Mulot

Semalam aku gi bandar Kuching. Parking motosikal satu tempat then jalan kaki jauh-jauh sekitar bandar. Hari sangat panas dan aku rasa cam nak pitam so aku cari tempat yang ada aircond untuk aku dudok jap. Tempat paling dekat: Panggung Wayang.


Sejujornya aku memang tak ada niat nak tengok wayang pun. Sebab rasanya dalam sebulan ni tak ada apa-apa cerita yang best yang mampu menarik perhatian aku. Rata-rata cerita yang aku dah leh jangka jalan cerita dan endingnya. Sekadar nak tarik perhatian penonton melalui aksi CGI jer semata-mata. Plus panggung wayang yang aku masuk tu pun ialah panggung wayang terteruk kat Kuching.

Masa aku masuk foyer tu ada beberapa 'ulat' yang suroh aku masuk mana-mana hall ngan just bayar RM5 jer kat diaorang. Dan kebetulan waktu tu ada 2 tayangan dan aku pilih je lah The Host yang rasanya dah minggu ke-3 tayangan kot. Lagipun rasanya kalau aku just dudok luar ambik aircond je mesti selagi tu diaorang akan ganggu aku. Masuk je lah tengok movie sambil ambik air cond.

Dan seperti yang aku expect The Host tu tak bagi apa-apa impak luar jangka. Jalan cerita dan ending tu sama cam cerita omputeh yang lain. Emosi biasa-biasa. Aksi biasa-biasa. CGI biasa-biasa. Tak ada yang luar biasa.




Plus menjadikan aku benggong lebih bila ada scene kena censored. Scene yang kena censored lak rasanya tak ada apa-apa sangat kot. Bukannya tunjuk kemaluan ke, aksi seks ke or bahasa lucah ke tapi sekadar scene cium mulot jer. Akibatnya filem jadi pelik bila part si lelaki and perempuan dah dekat tetiba terus ke scene lain. Haaaa?


Bila fikir-fikir balik lebih banyak filem-filem or drama-drama Melayu yang tunjuk aksi yang jauh lebih dasyat ngan nudity, atas ranjang, peluk-peluk tanpa baju atas katil, ayat or lawak lucah etc. Leh je scene cam tu lepas. Dan penonton lak anak-anak kita yang masih sekolah rendah yang tak tahu benda tu sihat ke tak untuk dibuat. Pelik..









Menjadikan aku lebih refer untuk tunggu sebulan dua lewat then terus je download kat tenet filem tu kelak. Hmmmm



No comments: