Sunday, October 7, 2012

Awkward Momment

Awkward ialah frasa yang paling banyak aku dengar dan aku guna pada previous night meeting. Awkward pada definisi aku ialah feel kekok bila ada orang lain bersama kita yang buat gelisah tak tahu apa nak buat sehingga kita kuarkan statement or soalan yang pelik cam 'Hari ni panas kan..?'. Hmmm.. Awkward...


Previous night aku dan beberapa orang kawan lepak-lepak makan kat Mc D kira untuk majlis pra-perpisahan kepada Kaspalela Manja yang akan berpindah balik semula ke Miri. Kalau Kuching ni umpama Johor then Miri ni kira Perlis ar. So kalau korang dudok Perlis then korang tak kan turun ke Johor seminggu sekali semata-mata nak shopping kat Plaza Angsana ar kan kiranya. So rasanya it will take a while untuk berjumpa Kas pada masa akan datang kelak. Dan kalau korang ingat few month ago aku ada tulis post tentang kawan yang masuk hospital dulu then that her. Dan makan-makan ni kira untuk farewell khas untuk dia ar walaupun mostly ia lebih kepada perjumpaan kekawan yang dah lama tak jumpa.

There are 8 of us so memasing punya cerita sendiri. Walaupun tak de ar lama sangat tak jumpa. Paling lama pun setakat 4-5 bulan jer kot. But still banyak benda yang nak di share, gelak ketawa dan paling banyak imbas balik kenangan dulu-dulu. Kami sebenarnya tak da lah kenal lama sangat. Just around 3 tahun jer (kecuali sorang ni sebab dia tunang kepada salah sorang kawan) but still a lot things happens yang leh masok dalam kotak memori penting ar.

Makan dan lepak-lepak tu start dari jam 8 malam hingga 1 pagi cam tu. 






...







Im not kind of guy yang leh pretend like there nothing happens when there something happens. Contoh cam kalau kawan ko ketawa tapi korang perasan yang disebalik ketawa tu dia sedang menyimpan satu perasaan  yang sangat sedih tapi ko tahu dan apa yang ko buat ialah sesama ketawa then it  make you feel suck. Cuma most of kita lebih refer untuk buat-buat tak tahu daripada get involved with it. Memang ar jaga tepi kain orang tu tak best tapi kalau kita tak buat apa-apa then itu lagi tak best kan?

Even aku yakin most of masalah besar yang berlaku pada aku bermula dari sifat pelik aku tu. Tapi nak buat cam ne kalau itu ialah aku kan?








Tapi pada previous night aku pilih untuk tak bertindak seperti selalunya. Aku pilih bertindak untuk jadi seorang yang berpura-pura tak tahu apa-apa pada beberapa wajah, serta cerita dan rahsia mereka. Mungkin dah tiba masa untuk aku tak terlibat dalam apa-apa masalah besar lagi kali ni.














Dan OMG betapa it makes me feel so awkward. Hmmmm..

No comments: