Monday, October 8, 2012

Menulis Dengan Ikhlas

Korang pernah tak gi satu restoran di mana makanannya nampak sangat sedap dan bila makan memang rasanya memang sedap pun tapi entah apsal ko rasa there something missing disebalik kesedapan tu. Berjam-jam korang duduk fikir apa yang hilang pada makanan tu. Ia sedap tapi... ia sekadar sedap. Ia totally tak ada soul.. Hmmm..


Korang pernah tak gi mana-mana galeri lukisan dan korang sangat hairan apsal satu lukisan yang sangat-sangat hodoh leh terjual ngan harga yang sangat tinggi? Walaupun memang ada pelukis yang hanya guna nama yang ada pada mereka untuk sekadar menjana duit tapi memang ada lukisan yang pelik tapi once korang tengok akan buat korang terhenti seketika. Korang pun tak tahu kenapa korang leh terhenti seketika. Tapi bila korang tengok betul-betul lukisan tu, ia seperti memberi emosi tertentu pada korang.

Sebab lukisan tu seem like ada jiwa. Seolah-olah emosi yang ada pada pelukis tu dapat dirasai oleh ko. Sebab karya tu sangat ikhlas. Yap, even tho it sound ridiculous tapi cuba ar korang masak sesuatu yang simple tapi penuh ikhlas dan kasih sayang dan bandingkan ngan  masakan yang korang terpaksa masak or masak ngan marah. Walaupun hasilnya sama tapi effect kepada orang yang makan akan berbeza.























Aku rasa recently since raya aka waktu sakit kulit aku teruk dulu, penulisan aku dah cam tak ikhlas ar. Bukannya bermakna aku menulis ngan penuh kepura-puraan or aku tipu-tipu menulis tapi lebih kepada aku tak bagi sepenuhnya pada penulisan aku ni. Akibatnya aku sendiri rasa cam tak suka pada apa yang aku tulis. Hmmmm..













Sorry...

No comments: