Sunday, November 6, 2011

My Immortal

Pernah tak korang rasa berseorangan sedangkan korang berada dalam kumpulan manusia yang ramai?

Pernah tak korang rasa sunyi sedangkan korang berada dalam keadaan yang sangat bising?

















Yap, aku rasa sangat berseorangan dan sunyi sedangkan manusia di sekitar aku sangat ramai dan mereka sibuk membuat bising. 





















Kalau aku tak ada agama, mungkin dah lama aku tak akan ada lagi di sini. Mungkin dah lama aku tinggalkan dunia ni. Mungkin aku akan berdiri di satu tempat yang tinggi, melihat pada bintang-bintang malam buat kali terakhir dan terjun. Cuba merasa untuk terbang sebentar sebelum terhempap dan pecah..


















Aku bersyukur yang aku ada Dia. Dia yang tak akan pernah mati. Dia yang akan setia selamanya bersama aku. Menjadikan aku tak pernah benar-benar berseorangan dan tidak pernah benar-benar sunyi.





















Cuma bertanya kepada diri aku: sejauh mana lagi aku mampu bertahan?

4 comments:

haryzkhairuddin said...

aku banyak kali pernah rasa... even sekarang ni rasanya. :)

"sejauh mana lagi aku mampu bertahan?"
: sejauh mana kebergantungan kau kepada Dia?

MORIBAYU said...

"Where there is ruin, there is hope for a treasure."
— Rumi

Aj Abdullah said...

Ibnu, aku suka words terakhir tu: sejauh mana kita mampu bertahan tu bergantung kepada sejauh mana tahap kebergantungan dan kepercayaan kita kepada Dia. Kan?

Me, I hope there will be a treasure..

Unknown said...

singgah jap..assalamualaikomm..heheh...