Tuesday, November 22, 2011

Dunia Kaki Bodek

Ada satu perkara yang aku tak pandai nak buat, tak tahu nak buat dan sedaya upaya untuk tak nak buat ialah membodek. Membodek seems bagi aku cam korang menunjukkan kemaluan korang then korang kata kemaluan orang yang korang nak bodek tu as jauh lebih besar, diameter yang sempurna, bagus untuk aktiviti senggama etc berbanding yang korang punya semata-mata bermatlamat nak orang tu ngan yakin percaya yang he do have the great 'kote' ever..


Aku bekerja dalam persekitaran manusia yang penuh ngan kaki bodek. Si kaki-kaki bodek ni depan boss bukan main lagi tunjok pandai, tunjuk hebat, tunjok itu ini, tokok tambah cerita kecil jadi besar etc tapi bila boss tak ada then buat dono, main game, mengata orang, sebar cerita buruk itu ini, reka cerita itu ini. Yang aku pelik tu boss plak leh kena tipu senang-senang jer. Mungkin sebab basic membodek ni mesti ampu boss then boss yang dah terampu tahap terbang di awangan ngan mitos tipu helah tu terus percaya ar pada mereka.

Nak dipendekkan cerita semalam ni boss suddenly suroh sorang kaki bodek ni bagi brief pada aku tentang fungsi office. Dan dah nama kaki bodek ni kosong so ngan sedaya upayanya dia berlagak pandai cakap apa sahaja yang dia tahu dan dia merendah-rendahkan aku as orang baru yang tak nak belajar dari senior-senior , lebih rapat kepada pekerja, baca buku SOP lama-lama tapi tak ingat bla-bla-bla. 

Tapi masalahnya dia sendiri pun 2 kali 5 gak. Dia buat kerja pun banyak salah walaupun dah hampir setengah tahun kerja. Kalau aku yang baru 2 bulan kerja ni lain kes ar kan. Dan semalam gak bila keluar part data-data yang dia tak tahu tapi dia sepatutnya tahu then anak mata dia dah lari. Boss plak ada kat dalam office. Sebelum tu suara bukan main tinggi, dada naik so dah tetiba gelabah. Then buat ayat nak mengelak. Semak buku SOP tak jumpa fakta yang dia kata ada. Itu belom lagi dia bagi fakta yang salah. Wakaka.






Aku dalam hati ketawa besar. Tengok sejauh mana dia boleh berlakon.















Jujor kata mungkin ada gak orang yang cuba membodek aku selama ni ngan buat-buat baik dan aku plak jenis yang lurus bendol akan percaya yang mereka benar-benar baik buat baik tanpa mintak balasan but manusia tak semuanya sama ar kan. Tapi reaksi aku mostly layan jer tapi bila aku nampak yang dia cam something so aku terus neutral jer ngan dia. Dan dia dah tak nak membodek aku lagi. Gave up.















Aku tak nak mengata orang lama-lama. Dosa aku sedekah kat dia jer nanti. Cukup aku katakan: tak ada faedah nak jadi kaki bodek ni. Memang ar realitinya dunia ni kaki bodek akan dapat tempat yang tinggi tapi aku tak akan berada kat tempat tinggi tu melainkan aku nak ia adalah atas usaha aku sendiri. Hmmm..

1 comment:

Anonymous said...

Guess who has psoriasis? Kim Kardashian.