Wednesday, November 9, 2011

Good mr. Nazir

Emak pernah kata: kalau kita sakit, jangan pernah bagitahu sesiapa. Biar diri kita sendiri sahaja yang tanggung Tapi lama-lama aku rasa emak pasti nak tarik balik words dia yang dia pernah share ngan aku satu masa dulu tu. Sebab aku terlalu mempraktikan words dia sehingga aku tak pernah share setiap kesakitan or setiap masalah aku pada dia atau pada sesiapa pun. Hmmm..


Emak pernah kata waktu aku kecik dulu aku pernah kena tahan kat wad sebab demam panas. Waktu tu emak sangat takut ngan keadaan aku. Bukan sebab demam panas tu tapi sebab aku masih boleh tersenyum walaupun dalam keadaan cam tu. Realitinya aku tak tahu pun kenapa aku leh tersenyum waktu tu. Mungkin waktu sekarang ni aku boleh sediakan jawapannya: sebab ngan senyuman leh buat rasa sakit tu berkurangan dan tangisan hanya melemah dan memburukkan lagi keadaan.

















Kesakitan pada kaki aku makin teruk. Dan rasanya sangat sakit setiap saat. Dan aku tak tahu selama mana lagi senyuman aku akan mampu bertahan. 

























Setiap kali aku start nak gave up then aku akan dengar lagu ni.



That I would be good even if I did nothing
That I would be good even if I got the thumbs down
That I would be good if I got and stayed sick
That I would be good even if I gained ten pounds

That I would be fine even if I went bankrupt
That I would be good if I lost my hair and my youth
That I would be great if I was no longer queen
That I would be grand if I was not all knowing

That I would be loved even when I numb myself
That I would be good even when I'm overwhelmed
That I would be loved even when I was fuming
That I would be good even if I was clingy



That I would be good even if I lost sanity
That I would be good whether with or without you








That I would Be Good
By Alanis Morisette

No comments: