Thursday, September 8, 2011

Open Minded Citizens

Last week masa tengah layan MHI kat TV3 Abby and M. Zul (kalau x silap) baca laporan muka depan akhbar-akhbar utama negara. Then ada satu news cerita tentang seorang lelaki disimbah asid disebabkan ada orang jeles hubungan dia dengan seorang tranny aka pondan ar as local said. Buat aku a bit pelik. Sebab selalunya muka or mata mangsa  akan dipixelatekan or nama yang digunakan selalunya bukan nama sebenar etc tapi kali ni lain.


Plus ayat-ayat yang digunakan oleh wartawan tu memang agak gramatis gak ar cam: ada lelaki lain yang mencemburui hubungan diaorang, mereka dah lama merancang nak hidup bersama di negeri lain, hubungan ditentang oleh ahli keluarga, si lelaki tu kacah meanwhile tranny tu cantik cam pinang dibelah dua lalu dicemburui ramai bla bla bla..

Buat aku teringat masa sekolah dulu aku pernah cakap-cakap ngan sorang kawan gay aku ngan issue "What if in the future, Malaysian boleh terima homo stuff dengan penuh open minded?". So cerita punya cerita then kami rumuskan yang then at that time ada rombongan dari keluarga lelaki datang nak memetik kumbang di taman aka nak merisik anak lelaki rumah tu. Akhirnya mereka bertunang dan setahun kemudian majlis akad nikah berjalan dengan penuh meriah. Kedua-duanya nampak segak berbaju melayu siap dengan tanjak dan keris lagi. Kedian keluarga dari kedua-dua pihak menepung tawar kedua-dua pengantin baru bagi meresstui mereka. So mereka hidup bahagia happy ever after. Hmmmm.. Sound weirdo kan?






As orang kita kata kalau semua tu dah berlaku then malapetaka ar yang akan berlaku kedian. Tsunami, gempa bumi, taufan, banjir etc semua akan datang tanda tuhan nak bagi hukuman pada kemungkaran yang dilakukan oleh manusia kat atas muka bumi Dia ni. Hmmmm..










...





Aku memang a bit homophobic. Even aku memang khaskan satu part dalam diri aku agar tak sepenuhnya open minded or liberal. At least biar ada 10-20% part of me stay kolot. Contoh cam previous ni ada sorang kawan confess yang dia GAY dan buat aku sangat-sangat tak puas hati. Realitinya aku ada kawan GAY or relatives GAY dan aku open jer ngan diaorang tapi dia lain. Dia seorang lelaki yang sangat ada agama. Dia pergi surau or masjid selalu. Setiap kali dia talks then pasti akan kaitkan agama. Pendek kata kalau masok IMAM MUDA leh jadi juara. Even kalau aku ada adik perempuan then aku letak 100% pada dia. Dia ada muka. Dia ada otak.  Yang paling penting: dia ada agama. Dan dia kata dia GAY..







Aku tak dapat nak masok link tu sama cam iklan tadi. Aku tak boleh nak imagine sorang yang sembahyang 5 waktu sehari semalam dengan penuh keimanan but then he fuck man's asses? Yap memang ada kumpulan di luar sana yang memperjuangkan GAY MUSLIM tapi apa matlamat di situ? Menghalalkan sesuatu yang totally cukup pasti haram? Cam dah tahu kek lapis tu guna majerin dari DNA babi tapi kita still nak makan sebab rasa ia sedap.















Realitinya kalau kita perhatikan kiri kanan kita, semuanya memang dah berlaku. Most of the time kita just tak ambik peduli. Sebabnya perkara tu tak akan ada effect pun pada hidup kita dan keluarga kita. Sebenarnya tindakan kita tu ialah sebagai langkah menggalakan tindakan mereka.

















Im not judging anyone as betol or salah. Cuma aku tak nak akan ada pada masa depan akan wujud gak IMAM GAY di Malaysia yang menggalakan perkahwinan sejenis kelak. Hmmm..












p/s: untuk kawan tu, I will not judging you dan aku mintak maaf sebab word aku waktu tu. Kita patut keluar sama satu hari kelak. Bukan sebab aku nak 'basoh' kau tapi sebab aku dah janji nak bawak kau ke satu tempat tu. Ko masih ingat kan?

6 comments:

miss m said...

miss m ade baca gak berita tu...tgok gmbr "pompuan pondan tu"" perghhh........cam pompuan tu...mcm2 dunia skang kan..

MORIBAYU said...

Satu hari nanti~Bulan akan berkata...

"DUNIA...KAU DAH BANYAK BERUBAH,TAK MACAM YG AKU KENAL DULU".


dan bulan akan pergi membawa diri,bersama hati yg sangat lara.

Unknown said...

okok folo ok

Aj Abdullah said...

Miss e, itu ar. macam-macam ada. rasanya sejak dari dulu2 lagi memang dah ada berlaku tapi sebab zaman sekarang maklumat mudah sangat tersebar so smuanya nampak banyak plak

me, then bumi mungkin cuba nak jawab

"Kau cakap memang ar senang, bulan sebab tak ada manusia yang tinggal di atas ko so kau kekal tak berubah dari dulu sampai sekarang. yang berbeza cuma dah ada tapak kaki manusia dan bendera terpacak atas kulit kau.."


Paris hilton (malaysia?) woke. tq

MORIBAYU said...

hahahahahahahaaa
:-)

*bulan larikkkkkk pusing matahari plak.Malu woooooo

Aj Abdullah said...

hahaha..

cian bulan..