Wednesday, December 2, 2009

A man & A smoker

(Artikel ini bukanlah bertujuan untuk mengalakkan mereka2 yang tidak merokok agar merokok tapi as usual: sekadar cerita aku dari sudut pandangan mata aku je. Even aku pernah halang sorang kawan ni yang non smoker dari mintak sebatang rokok aku. Merokok ni cam mengundi. Setiap undi mempengaruhi kehidupan anda pada masa akan datang. So jangan sesekali salah bwat pilihan)

Ada 1 bab dalam lirik lagu Best Friend by Amy Winehouse (gile minat kat minah sorang ni) bagitau betapa dia punya sorang kawan yang sangat warm with bab2 merokok bersama. Yap, in reality aku pon punya beberapa kawan yang sangat warm with waktu merokok bersama. Aku bukannya die hard fan merokok sangat pon tapi bila ada rakan sebaya yang merokok, mood keluar masok asap dari mulot tu makin menjadi2 r..

Antara kkawan yang best merokok sekali cam Ting Hui, then Ali (kkadang ngan rumate dia dan jiran tetangga kat blok Ungku Omar skali) shingga mak cik cleaner bising2 pagi kedian pasal punting rokok gila banyak bterabor kat beranda, then Razzy, then kedian Fendi dan sekarang ngan Loong.

Tapi bila fikir2 balik, mostly persekitaran aku x ramai yang merokok. Ada yang sangat2 anti perokok, alergi asap rokok dan seangkatan. Then sedikit sebanyak mereka akan mewujudkan kelas2 tertentu kepada golongan perokok2 ni. Contoh cam kalu girls yang merokok akan dikelaskan as perempuan murahan. Duh.. punyalah fikiran pesimis cam tu sekali. Sama cam bila girl aku merokok then aku respect je pasal tu dah pilihan dia.

Plus terinagt gak statement kawan laki ni last few month “Paling aku shock ialah bila aku baru tahu yang Aj ni perokok..!! Muka gile baik…!!” Dud… jawab aku pendek sambil tersenyom bwat muka comel as usual dan berkata “Apsal, orang yang muka jahat je yang leh merokok?”



Aku rasa bab yang jadi best pasal rokok ni bukan pada kandungan nikotina dia tp terapi semasa merokok bersama rakan sebaya ni r..

Lelaki as being known by world as sebagai makhluk tuhan yang sangat2 susah nak share their feeling. Sebahagian akan pendam disebalik senyuman. Ada yang berjenaka sebagai cara mengelak jadi serius. Ada yang buat vandelisme, buli etc.. then kalu ada lelaki yang share probs and feeling kat other or menanggis then kena cap as bukan lelaki sejati. Duh.. kolot punya fikiran daa..

Bagi aku being a smoker ni as a terapi pasal sambil asap rokok keluar masok, kami bercakap2. Dari benda remeh ke benda2 berat. Sedar x sedar tekanan pon jadi kurang.



Then membuatkan aku berfikir, betapa senang mengenali lelaki yang merokok daripada yang x…






Then ada yang tanya apsal aku ttiba nak kuarkan post ni..? jawab aku sambil tersenyom sekali lagi “Suka hati aku r..!!”

4 comments:

Naga Sakti said...

BAEK PUNYA POST!!! Hampir semua org x caya yg aku da merokok =P sbb aku lebih prefer rahsiakan unless kalau dah kantoi lah!!! hahaha

Aj Abdullah said...

aku bukan mok merahsiakan tp bukan nak menunjok2... bukan nak bagitau 1 dunia...

pengLipur Rimba said...

damn.. aku ada lagi kat post ko...
xlama lagi femes la mcm nie...
hahahahaha..
jom aj merokok di beranda tingkat 2 blok K7C...
hehehehhe...

Aj Abdullah said...

hmmmmm... promo then paham2 r.. bayar r royalti sikit..