Wednesday, December 9, 2009

Lelaki yang membencikan

Semalam rehat gi r lunch kat satu local punya fast food restaurant kat Kuching then tiba je kat kaunter aku tersenyum sorang2. Plus then bwat2 cam biasa je r. Aku kenal mamat kaunter tu sebenarnya. Dia junior aku masa sekolah dulu. Tp x mungkin aku akan tegor..

Then teringat masa sekolah menengah dulu time form 4 & 5, masa tu as usual r ada kegilaan ngan kkawan yang gila2 belaka. So sesapa yang kenal aku masa tu then tahulah perangai aku masa tu. Mungkin pengaruh rakan sebaya (ceh x nak ngaku kesalahan sendiri r tu) antara perangai kurang best yang selalu kami bwat ialah permainkan perasaan orang terutamanya junior2.

So junior tu ialah antara bbudak yang kami sangat suka permainkan. Entah kenapa ada je kekurangan demi kekurangan dan kelemahan yang boleh kami jadikan as jenaka. Then ngan mudah labelkan diaorang as LOSER etc.. aku pulak masa tu memang hyper ngan mulot yang sangat2 panas dan pedas.. hmmm…

Then dalam 1 masa kkawan gila2 ni bwat r survey kat satu kelas bertentangan ttg student kelas kami yang paling dibenci. Hasilnya: budak perempuan yang dibenci mereka memang aku benci pon. Manakala budak lelaki yang dibenci pulak ialah orang yang cukup dibenci perempuan tu: AKU. hmmm… aku agak terkezot r. Aku merupakan lelaki yang paling dibenci.. hmmm….

Then sekarang bila jalan2 then jumpa junior2 yang dulu kutok2 then jumpa balik kawan2 sekolah dulu ttiba aku rasa aku sorang je yang x berubah bila aku jer yang leh ketawa teringat saat2 mengutok mereka dulu2.. mereka sebaliknya support balik diaorang..


Masa mungkin berubah tapi cukup sukar untok manusia berubah.. so aku masih lagi lelaki yang sama: lelaki yang membencikan. Masih suka bermain dengan perasaan orang.. hmmmm..

No comments: