Thursday, March 12, 2009

Kenangan Seekor Hantu

Hujong minggu ni KOLEJ UNGKU OMAR (UKM) akan sekali lagi mengadakan HARI KELUARGA tahunan spt tahon2 sebelomnya. Dan KELAB TEATER SEPET akan mengadakan RUMAH HANTU pertama diaorg. Beberapa minggu terdahulu JUMRAN asyik sms aku cakap ttg benda tu. Jujor aku ckp yg aku sangat2 teruja ttg RUMAH HANTU tu. Then teringat balik pd BANGLO PUAKA (bukan bangla r) : aktiviti terakher KELAB TEATER SAMUDERA.

Tahon lepas SAMUDERA mmg dah nyawa2 ikan. SENIOR yg ada banyak bwat hal masing2. Yg tinggal (termasok aku) plak bukan jenis yg HARDCORE. So yg tinggal beberapa kerat 2 pon bwat perjumpaan kecil nak bubarkan kelab tp b4 that nak bwat something big as kenang-kenangan r. So kebetolan x lama lg FAMILY DAY KOLEJ tahon 2. So sbb ahli yg tinggal sangat2 sikit then kami naik iklan mencarik JAWATAN SUKARELAWAN as HANTO. Ramai gak yg mintak r.

Kami cuma ambik masa 3 malam untok menukar GELANGANG SQUASH untok jd RUMAH HANTU. Kalu x silap KOLEJ x bagi peruntokan tahon 2. Kebetolan masa 2 kolej tamat renovate so banyak almari lama n other stuff dibuang so kami guna semua brg buangan untok dijadikan props. Then keTEGANGan berlaku ngan NAFI pasal idea setting. So makin kurang r tenaga kerja. At least tahon ni jaoh lebih baik dr tahon sebelom tu yg mana setting RUMAH HANTO siap dlm tempoh kurang 24 jam dan keTEGANGan tahap kemuncak yg kedian memecahkan ahli2 kelab.
Tahon 2 aku x jadi hanto pasal hanto yg sedia ada cukop banyak. Then aku yg dah sedia ngan celak tebal n effect dahi berdarah secara x rasmi menjadi MASKOT rumah hanto tahon tu. Pendek kata tugas aku cam promo org masok r. Tp jawatan 2 mmg menjadi r. As a MASKOT then gile ramai org yg nak ambik gambar plak (rasa cam maskot genting plak). X lupa perangai org yg macam2. Ada takot tahap x masok akal (bawak YASIN then pengsan kat dlm plak), ada yg cool giler, ada yg belagak berani ngan awek, ada boys yg nampak gangster tp keluar terdudok sambil berpeloh, ada chicks yg asyik menjerit x tentu pasal. Dan paling best ialah semuanya mnjadikan aku boleh berkenalan ngan ramai org2 baru yg x pernah d kenali b4.
Tamat RUMAH HANTU then tiba masa pembubaran kelab. Aku dtugaskan bwat surat jemputan untok semua yg pernah join kelab agar datang. Aku try sedaya upaya bwat something yg penoh MEMORI untok tarik SENIOR2 yg jenis keras kepala untok dtg. Mmg ada yg datang tp ada jugak yg x. Mmg keras kepala r. Duh…!!







surat jemputan khas untok pembubaran SAMUDERA yg aku yakin semua mmember still msh ingat r (yg laen musti r x tau psl ia limited edition untok diaorg je r)

3 comments:

Jarri said...

aku tak pernah masuk rumah hantu. haha.

Aj Abdullah said...

betapa kecewanya aku pd ko...!!!

Jarri said...

haha. sori geng. bukan jenis aku rasanya.