Wednesday, March 4, 2009

Aku vs KARMA

Korang pecaya benda nama KARMA x? Btw sapa KARMA ni? (Aku x maksodkan ngan NORMAH DAMANHURI r). Aku pon x r tau sangat ttg benda ni. Cuma pengaruh pasal selalu layan cerita MY NAME IS EARL ngan bekas rumate jer yg bwat aku selalu sebot benda2 berulang2. Paling basic kira cam ‘what u give u ll get it back’ laa.

Last paragraph on previous post ada ckp ttg interview kerja. Dan hari ni aku pegi interview 2 dan aku dpt kerja tu. Ambik masa kurang lebih setengah jam gak r dtemuduga dan cuma ada 2 calon dan aku dpt. Bila dah dpt then aku teringat kata COUSIN aku. Aku dah jadi mcm ENCIK HAZANI. Siapa lelaki ni? Dia bekas cikgu kelas (yg aku ckp dlm previous post) dan cikgu BM aku. First aku amik program LINGUISTIK (yg dulu dia pon ada amik masa U) dan sekarang aku dah jd cikgu BM. Duh….!! KARMA.

Aku x da r bwat naya sangat pd kelas dia dulu pon. Banyak lg bbudak laen yg jaoh lebih xtream dr aku. Cth cam AWG TAHA yg cuma hadir 2-3 kali sebulan (then fail semua paper STPM), or ABIT or SUMIE (penolong ktua kelas) yg musti akn tidor dlm kelas dia or N yg err.. rosak jaoh lebih terok jadi sesiapa r. Aku cuma pura2 dengar masa dia membebel (then mengutok d belakang), lawan cakap dia beberapa kali (then mengutok dia d belakang), dan kumpol ramai2 untok mengutok dia dr belakang. Even aku rasa itu benda normal yg semua student akn bwat apa. Even aku jaoh lebih anti pada cikgu ompuan yg ajar Pengajian Am STPM (dan dia pon anti aku jugak) tp apsal aku x jd cikgu PA plak?

Tp nak x nak aku kena gak trima hakikat bhw aku ANTI SMUA CIKGU SEKOLAH MENENGAH AKU (betapa aku x suka zmn sekolah aku) kecuali ENCIK HAZANI ni. Kalu cikgu laen aku ckp x nak then diaorg x peduli pon (even dlm hati leh ckp “pergi mati r ko. Ko nak jadi bodo, jadi r. x ada org halang. Ko bukan anak aku pon..!!”). Tp ENCIK HAZANI ni laen sikit (dlm hati 2 x tau r). Msh ingat masa aku tolak x nak pegi kem motivasi (yg wajib untok smua student form 6). Dia persoal aku dpan smua kelas, aku tolak. Dia pangil bapak aku, aku still tolak. Dia jumpa aku ssorang, psiko aku tp still aku tolak. Bberapa kali dia sindir dlm kelas, kepala aku makin keras. Tp at the end 1 ketika masa tgh bwat pembersihan sekolah ttiba dia dtg dekat aku, ckp dgn baik “Jadi betol r awak x nak pergi…? Kalu awak ubah fikiran then bgtau lh..”. Jwb aku “Saya nekad, cikgu..!!” (duh ingat skrip tu). Tp kalu reaksi cikgu ompuan yg ajar PA tu plak “Kalu awak x nak pergi, awak keluar dr kelas saya…!!”. Duh…!!

ENCIK HAZANI ni sangat kuat membebel dan membebel. Dan dsebabkn dia seorg pelupa then dia slalu membebel benda yg sama berulang2 kali (dan students sesangat happi bila bab kerja rumah x siap pasal dia akn lupa gak benda 2). Cikgu laen jdkan kerja cikgu ni as untok pendapatan. Tp untok dia kerja tu ialah kepuasan. Dan dia x percaya aku leh dpt A untok paper dia (err wait, itu cikgu BM form 5 aku yg kata aku akan dpt ‘D’ untok paper dia laa). Skrg dia dah kembali ke tanah airnya iaitu KELANTAN. Dan dengar cerita dia aktif dlm politik untok pewakilan PAS. Dan ENCIK HAZANI ni mmbuatkan aku teringat pd UDA aku (yg suka membebel dan membebel psl dia cares ttg aku tp please kakak ipar, gegendang telinga ni dh nak pecah dengar bbelan dia).






So kesimpulan cerita ni, aku pon akan masok politik then join PAS gak ker? Duh…!!

No comments: