Showing posts with label selamat pagi cinta. Show all posts
Showing posts with label selamat pagi cinta. Show all posts

Sunday, May 31, 2015

Filem Romantis? Eeew..

Pada usia 30 tahun dan ketika rakan-rakan seusia mostly dah kahwen dan punya anak sorang dua sedangkan kau pula masih setia bersendiri then filem-filem or drama berbentuk romantis ialah benda terakhir yang kau nak tengok. Bukan disebabkan ia akan membuatkan engkau rasa terlampau gersang or menjadikan kau rasa sedih sebab forever alone sebaliknya untuk mengelakkan kau rasa mual dan seterusnya muntah bila terjumpa budak hingusan yang belum habis sekolah menengah dah feel-feel romantis kat shopping mall ngan awek dan balak diaorang. Hmmm..

Aku bukan seorang lelaki yang suka layan cerita yang straight forward romantis. Sebab utamanya aku tak suka layan cerita yang happy ending. Yap, Romeo & Juliet best sebab dua-dua akhirnya mati. Lagi pula cerita romantis dalam filem or drama terlalu fictional sehingga tak dapat nak relate ngan dunia sebenar. Muka dan body hero-heroin punya ar mantop tak ada cacat cela. Or paling mudah tengok drama tempatan, garenti ada je jalan cerita mamat kaya suka minah miskin, mak mertua kejam, mamat playboy insaf etc. Teringat kata anak buah aku. Tajuk cerita Cinta dan Ibadah tapi tak pernah pulak nampak part diaorang beribadah. Hmmm..

Walaupun aku pernah tolak cinta orang-orang tertentu tapi ia taklah bermakna yang aku ni manusia berhati ais (or mati pucuk) sebab aku pun manusia gak. Aku layan gak filem-filem romantis tertentu tapi aku bukan macam perempuan-perempuan tertentu yang berharap life dia akan jadi sebijik sama macam dalam filem romantis tu. Wake up dan hiduplah di dunia realiti wahai para ladies. Dipendekkan cerita untuk mereka-mereka yang seangkatan aku yang cukup alergi untuk layan filem-filem romantis seangkatan adaptasi dari novel Nicholas Sparks etc then dalam post ni aku nak share filem-filem komersial yang aku kelaskan as romantis untuk aku yang korang boleh layan.



1. LABOR DAY (2013)


Aku baru je layan filem ni dan ia totally menginspirasikan aku untuk menghasilkan post ni. Ia bukan tentang asal usul hari pekerja or hari orang beranak sebaliknya tentang sorang banduan ni melarikan diri dan kebetulan jumpa sorang ibu tunggal ngan anak dia. Yap, mereka berdua dijadikan 'tahanan' kat rumah, banduan dan ibu jatuh cinta bla bla bla. Jalan ceritanya agak tipikal je sebenarnya tapi entah kenapa ia berjaya memberi sesuatu rasa. Lakonan Josh Brolin dan Kate Winslet serta muka tanpa emosi jelas oleh budak watak Henry tu berkesan ar. Or mungkin gak sebab ia adalah arahan Jason Reitman yang filem lain arahannya pun sangat best macam Juno, Up In The Air dan Men, Women & Children. Walaupun cerita ni berakhir dengan happy ending tapi aku suka sebab endingnya memang sepatutnya berlaku macam tu.



2. 500 DAYS OF SUMMER (2009)


Kalau kau seorang lelaki dan kau dah layan filem ni then garenti kau akan benci Summer tapi dalam masa yang tak tak mampu nak benci dia sebab Zooey Deschanel terlalu comel untuk dibenci. Sinopsis pendek: Tom love Summer tapi masalahnya Summer tak percaya cinta and she totally a bitch (a cute one laa). Yap, sounds familiar tapi selalunya watak lelakilah yang tak percaya cinta kan?. Dan korang akan jadi sangat bersimpati pada Tom melainkan kau ialah seorang feminist yang support 'Team Summer' then itu lain cerita. Cara filem ni dibawa bersama naratornya membuatkan cerita ni menarik dan berbeza. Walau kau tak berpuas hati sepanjang filem ni berjalan dan kau akan cuba sedaya upaya untuk teka endingnya macam mana tapi bila ia dah berakhir then kau akan setuju yang hidup ni adil sebenarnya. Hmmm..



3. ABOUT TIME (2013)


Imagine kalau kau ialah seorang lelaki yang sentiasa malang dalam bab cinta dan tiba-tiba suatu hari bapak kau bagitahu yang setiap anak lelaki dari salur galur keluarga dia (including kau) punya kuasa untuk time travel. Yap, that sound sangat ridiculous tapi kalau ia betul then sebagai seorang lelaki, then kau memang akan ambil kesempatan. Menjadikan cerita ni special ialah apabila ia berlaku kepada orang yang biasa-biasa dalam persekitaran yang biasa-biasa. Heronya bukan Channing Tatum or Zac Efton or Chris Hemsworth sebaliknya dilakonkan oleh watak abang kepada Ron Weasley. Tema cinta dalam filem ni juga cukup luas dan bukan sekadar pada cinta kekasih je. Malah sebab ia melibatkan ciri-ciri kekeluargaan plus komedi then menjadikan cerita ni cukup menyentuh hati. Plus endingnya akan buat kita menghargai setiap detik dan ketidaksempurnaan. Hmmm..



4. 
Aku dah malas nak taip. Tapi ada banyak lagi filem yang aku suka macam Atonement, Before Sunrise, Before Sunset, Before Midnight dan eeee.. itu je koleksi filem kelas romantis yang aku ada dalam beratus koleksi filem download haram aku. Hmmm. Jadi adakah kau fikir aku seorang mat bunga berdasarkan filem-filem yang aku kelaskan as romantis tu? Or korang ada cadangan filem-filem yang korang minat dan nak sahrekan kat aku. 

Saturday, October 18, 2014

My Ramona Flowers

Michael Cera mostly dalam semua filem yang dia berlakon akan bawa watak seorang lelaki yang cukup cool bagi aku. Contohnya macam dalam Scott Pilgrim vs The World, Superbad, Young in Revolt, Juno, Nick & Jonah bla-bla-bla, Sejujurnya kalau aku perempuan dan watak-watak tu real dan bukannya fictional characters then aku akan bercouple dengan dia. Hmmm..


Versi cool untuk perempuan bagi aku pula ialah Ramona Flowers dalam Scott Pilgrim vs The World (dan tak lupa Emma Stone). Yap, Im in love with fictional character tapi Ramona Flowers ialah ciri-ciri checklist perempuan yang tersangat cool bagi aku. Tolak part dia ada 7 evil ex-boyrfriend (include sorang girlfriend) dia memang cool habis. Dia tak peduli tentang rambut dia, tentang pakaian dia, tentang apa orang nak kata tentang dia etc dan dia hanya jadi diri dia sendiri.


Nowaday semua orang nak jadi cool tapi genuine cool sangat susah nak cari. Lebih banyak wanna be je yang ada. Sebab zaman sekarang ni semua gaya ada panduan senarai pakaiannya tersendiri. Kalau nak nampak nerd then pakai cermin bingkai plastik tebal, baju kemeja tuck in, rambut kena licin berminyak etc. Sedangkan dulu nerd ialah kaki buku yang selalu jadi bahan ketawa kat sekolah tapi sekarang ni semua nak jadi nerd sebab ia ialah fashion statement. Sama gak macam gaya vintage, hippies pelbagai. Artis barat pakai then artis sini pakai so semua orang nak pakai sebab nak nampak cool. Plus kat kedai dah melambak pakaian-pakaian yang ada ciri-ciri tu. So orang yang genuinely cool tu totally sangat rare nak jumpa.





...




Dan semalam aku jumpa my Ramona Flowers. Aku keluar dari satu klinik ni, naik motosikal, pakai helmet dan aku nampak dia. Perkara yang dah lama tak berlaku dah berlaku pada aku semalam. Aku tengok dia dalam keadaan tergamam (dan dia pun tengok aku) dan aku berterusan tengok dia sehingga dia masuk dalam klinik tu. Imagine tengok F1 secara langsung di mana part kepala kita bergerak 180 darjah seiring pergerakkan kereta tu. So macam tu gak ar kepala aku berpusing. Betapa menunjukkan betapa aku ialah seorang lelaki yang sangat desperate dan dia mungkin berfikir aku ialah seorang lelaki gatal. Dan tak lupa part ialah ialah perempuan yang sangat cool aku pernah nampak dan dia berjaya buat aku anggau sampai saat dan ketika ni.

Kalau korang pernah tengok filem Submarine then rambut dia lebih kurang macam Jordana Bevan tapi tak setebal tu ar. Dan dia cantik. Plus cara dia tengok aku dengan muka mencuka tu totally membuatkan aku feel kena panah cupid ar. Waktu tu aku totally tak tahu nak buat apa. Aku terus hidup enjin dan senyum sorang-sorang sepanjang perjalanan.










Aku bukan seorang lelaki yang cool. Tak ada apa-apa sebahagian dari diri aku yang dapat dikelaskan sebagai cool. Kalau nak menyamakan aku dengan mana-mana character then aku ialah Mindy Lahiri dalam The Mindy Project versi lelaki. Aku clumsy, otak penuh fictional dan aku emosi tak tentu pasal. Lagi pula kau memang tak merancang untuk berada dalam mana-mana bentuk relationship dengan sesiapa pun. Tapi kalau suatu hari kelak aku terjumpa dia lagi then aku akan tegur dia and give it a try. Sebab dia bukan seorang perempuan yang akan datang setiap hari dan mampu bagi effect yang sama pada hati aku.









Kehadapan my Ramona Flowers,
Kalau awak si gadis yang berambut aras atas bahu dengan potong depan atas keniing berbaju magenta muda bersama ibu or nenek di hadapan klinik Chen Batu Lintang Hari Jumaat 17 Oktober sekitar masa 2.45 pm dan terbaca post ni then tolong tinggalkan pesanan untuk saya. 

Thursday, August 15, 2013

Awak Gemuk & Hodoh..!!

Korang mesti pernah tengok kat FACEBOOK or blog or dari majalah terus tentang iklan yang menjual produk kurus, kecantikkan dan kepuasan seks yang guna medium iklan yang 'luar biasa' semata-mata untuk menarik pelanggan. So ada gambar pak cik tua ngan bini muda tersenyum puas, awek pakai tudung ngan baju ketat tunjuk payu dara besar or akak yang tunjuk muka masam masa gemuk dan tersenyum bila dah ramping. Itu belum masuk part statement macam "Sekarang saya dah bergetah semula, suami pun dah puas" or "Dulu orang kata saya hodoh dan gemuk tapi sekarang Justin Bieber pun sukakan saya.." OMG tahap mengarut isnt it?

(gambar songlap dari blogserius. Malas nak design lak kali ni)

Apakah cantik?
Kulit putih, rambut lurus, body bentuk gitar, bibir gebu bla bla bla. Sapa kata benda semua tu cantik? Iklan, drama, filem, majalah etc. Menjadikan orang yang tak ada semua ciri-ciri tu rasa yang dia hodoh. So mereka pun guna Fair & Lovely untuk jadikan kulit mereka putih, Dove supaya rambut mereka luruh, Sendayu Tinggi untuk jadi kurus, botox sana sini, susuk bla bla bla. Kesian kan?


Aku percaya bahawa hidup ialah tentang perjalanan mencari diri sendiri. Pada usia remaja, kita cenderung untuk meniru pelbagai personaliti semata-mata untuk cari which one suit us more. Kita cuba itu, kita cuba ini sehingga kadang-kadang kita hilang diri kita sendiri sehingga kita rasa kita bukan diri kita sendiri lagi. Yap, It sucks bila kita dah jadi orang lain. Sehingga satu masa kau dah jumpa siapa diri kau tu tapi ia lebih sucks bila orang di persekitaran kau tak dapat terima diri kau tu seadanya.

Then mereka akan suruh kau bertukar jadi apa yang mereka nak. Mereka akan suruh kau luruskan rambut kau yang kerinting, suruh kau guna produk ni untuk putihkan kulit gelap kau, suruh kau pakai baju itu ini, lepak tempat itu ini bla bla bla. Kalau dia kawan then putus, kalau dia awek then break, kalau dia family then cari family lain. Okey, nasihat terakhir tu jangan ikut.

Sebab kalau kawan atau kekasih yang baik perlu menerima kau seadanya dan kau tak perlu berpura-pura jadi orang lain semata-mata nak menggembirakan hati mereka. Berpura-pura menjadi orang lain ialah saat yang sangat menyakitkan (melainkan kalau kau seorang yang pengotor, racist, kolot etc then kau memang perlu berubah ar). Lebih-lebih lagi kalau dah sampai tahap mereka kata "Kau gemuk, aku malu nak keluar ngan kau" or "Selagi kulit awak masih hitam macam bangla pekerja kontraks, selagi tu kita tak akan dating kat public.." Yap, orang macam ni memang layak kena tembak kat khalayak ramai tapi lebih menggembirakan bila kau jawab dengan tenang sambil tersenyum "Aku boleh terima diri aku yang gemuk dan hitam ni so kalau kau tak dapat terima aku seadanya then carilah orang yang kurus dan putih yang kau nak tu. Plus aku pun malu gak nak keluar ngan awek cantik tapi mulut bau lebih teruk dari longkanng. Bye..!!" then blah..







Realitinya tak ada manusia yang sempurna. Aku pernah jumpa sorang lelaki ni. Perempuan sangat adore pada dia sebab dia ada rupa, ada body dan ada otak yang bijak. Kombinasi yang membencikan kan? Dia mulut manis ngan perempuan tapi ada masa mulut dia jahat dan dia pernah share benda tak best tentang aku belakang aku. Membuatkan aku nekad nak cari kelemahan dia and make fun out of it. So satu hari pada satu event ni, aku jumpa series of kelemahan dia. Selain dia ada part yang agak lawak pada badan dia, dia juga ada asthma yang teruk, takut gelap dan dia tak boleh makan banyak benda sebab kulit dia sangat sensitif. Entah kenapa aku terus tak terfikir nak make fun of kelemahan dia tu. Sebaliknya aku bersimpati. Dia sekadar lelaki biasa yang kebetulan tuhan bagi sedikit kelebihan. Dia macam sampah yang kau bungkus dengan kertas pembalut hadiah yang cantik. 










Bila kali terakhir kau peduli apa yang orang kata tentang kau? 5 minit yang lepas? Ooh aku simpati. Adakah kau peduli apa yang dia kata sebab dia ada sentiasa di sisi kau masa kau susah, menanggis, tak ada duit etc or dia suap makanan dalam mulut kau setiap kali kau lapar? Kalau tak, please jangan peduli apa orang kata. Sebab selagi mereka ada mulut so selagi tu mereka akan tak puas hati pada setiap benda yang kau buat. Kau pernah dengar cerita Lukman Al-Hakim, anaknya dan keldai tu? Yap, manusia sentiasa akan cari kelemahan kau dan tak puas hati dengan apa yang kau buat. So, selagi kau tahu apa yang kau buat tu betul maka jangan peduli apa orang kata tentang kita.



Aku ada Psoriasis yang menjadikan kulit aku nampak macam orang yang ada chicken pork sepanjang tahun. Perut aku boroi dan aku tak terfikir sedikitpun untuk jadikannya six pack. Suprizingly Im happy with it. Dan aku boleh pakai tank and short lagi kat public. So bila ada orang tengok aku ngan pandangan yang aku ni ada penyakit kusta yang berjangkit or mulut mereka membebel macam aku nak rogol anak dara diaorang, then aku siap leh ketawa sorang diri. Then kau boleh kata yang "Kau lain ar AJ sebab kau ada keyakinan diri yang tinggi" Hey, trust me yang pada zaman remaja aku dulu pun aku pernah menanggis sampai kembang-kembang mata dan salahkan tuhan sebab jadikan aku berbeza. Tapi sekarang ni aku sangat happy sebab aku rasa aku normal dengan cara aku sendiri. 





Mulut orang akan kata tanpa henti bagitahu kau gemuk or hodoh. Dengar dan ketawa jer. Jangan pernah iktiraf dan kata diri sendiri yang kau gemuk dan hodoh. Bagaimana caranya? Terima setiap kelemahan dalam diri dan jangan bandingkan diri dengan orang lain. Hmmm..

Tuesday, March 5, 2013

Aku Dah Tak Melukis Lagi

Aku ada beberapa pantang larang dalam bab melukis ni. Antaranya aku tak leh melukis dalam tekanan. Antara perkara yang leh membuatkan aku tertekan masa melukis ialah bila orang upah aku yang nak potret diaorang, lukis muka girl yang cantik pada mata aku dan lukis orang yang aku 'suka'. Sebab tu aku dah jarang ambik upah melukis, aku jarang melukis potret perempuan dan aku tak lukis orang yang aku suka. Tekanan utamanya ialah bila hasilnya tak sama dengan diri mereka sebenar. Hmmm..


Sebab biasanya aku melukis aku tak bagi apa-apa expectation akhir pada lukisan tu. Aku main lukis jer. Cincai-cincai jer. So tekanan langsung tak ada dan hasilnya selalu menjadi. Dan bila faktor tekanan tu berlaku so aku dah set dalam otak yang lukisan tu harus perfect. Harus 99.9% sama ngan gambar asal. Walaupun aku sedaya upaya untuk releks tapi aku tak akan berjaya ar. So akibatnya aku akan buat secara berhati-hati. Salah sikit padam. Salah sikit padam. Sedangkan pada lukisan biasa aku mana pernah tahu lokasi benda nama pemadam ni. Tapi situasi sebaliknya berlaku dalam keadaan aku stress melukis. Hmmm..




...




Lukisan terakhir aku bertarikh 23 January. Since tak lama lepas tu there something happen pada aku. Aku jadi anggau. Aku rasa aku suka kat seseorang ni. So aku start melukis muka dia. Hasilnya aku tak puas hati so aku buang. Aku ambik kertas lain lagi dan hasilnya pun lebih kurang. Beberapa keping kertas aku lukis dan semuanya aku buang. 








Kemudian aku ambik masa beberapa hari cool down. Then ambik kertas dan nak lukis potret orang lain tapi aku x dapat. Hati aku nak lukis muka dia jer. Dan anggau aku makin menggila.













Hasilnya sampai sekarang aku dah tak melukis lagi. Hmmm

Saturday, February 23, 2013

Mencintai Ketidaksempurnaan

Kenapa ada orang setiap kali masak dia akan letakkan perasa tambahan? Adakah atas sebab yang sama kenapa ada certain girl yang tak akan keluar rumah melainkan mereka tacap make-up kat muka dulu? Adakah sebabnya mereka tak nak terima realiti bahawa mereka tak pandai masak or mereka hanya mahu menghidangkan makanan yang sedap-sedap kepada orang lain? As those certain girl percaya bahawa make-up lah yang menjadikan mereka tampak cantik lalu mereka menghidangkan kesempurnaan diri mereka dengan make-up kepada semua..?


Emak aku selalu bising bila tengok rancangan masakan kat TV dimana chef tu masak ayam dan kemudian tambah perasa tambahan ayam (kiub pati ayam) dalam masakan. Emak aku persoalkan "Apsal kalau letak perasa tambahan ayam nanti rasa ayam tu lebih ayam ke..?" then aku berjenaka ngan emak kata "Bagus letak perasa tambahan daging. Nanti hasilnya akan jadi ayam berperasa daging.." Wakaka..


...


Korang pernah tak couple ngan orang yang mintak ko ubah itu ini tentang diri kau? Dia suruh kau pakai pencerah muka sebab kulit kau gelap or suroh ko gi salun untuk luruskan rambut sebab rambut ko kerinting or dia suroh ko join gym sebab perut ko boroi? 

Cadangan aku kalau kau pernah jumpa ngan orang cam ni then awal-awal kata kat dia "Saya rasa saya tak boleh jadi putih, berambut lurus or six pack semata-mata sebab seseorang yang tak boleh terima saya seadanya. Apa kata kita break-up dan awak tolong ar cari lelaki sempurna yang punya ciri-ciri idaman yang tak ada pada saya. Sekian, terima kasih" then blah..










Aku rasa minda kita dah terlalu lama dibrainwash ngan idealogi-idealogi 'kesempurnaan' melalui media-media masa terutama dari TV melalui iklan, drama and film. Iklan krim pencerah kata kalau kulit gelap dan kusam so tak ada orang suka. Iklan shampoo kata rambut kerinting tu tak cantik. Heroin drama body cam patung Barbie walaupun bawak watak minah kampung. Hero lak asyik-asyik tayang body ngan perut six pack. Kalau nak propose kena buat itu ini baru betul. Majlis kawen kena grand-grand cam dalam Nona. Anak berselera makan bila letak perasa tambahan etc.

Disebabkan kita dah didodoikan ngan benda tu since dari saat kita kenal dunia so kita sedikit sebanyak dah meresap benda tu as part of us. Nak masak mesti tabur ajinomoto or perasa itu ini. Kalau tak nanti makanan tak sedap. As emak aku kata lagi: hanya orang yang tak yakin or tak pandai masak jer guna benda tu. Lagipun mana sedap makanan letak benda tu. Rasa artificial jer. 

Sama cam girl sekarang ni gi mana-mana mesti tacap make-up. Kalau tak tacap then rasa diri tak cantik lak. Aku rasa matlamat make up ni sama jer cam ajinomoto. Khas untuk mereka yang tak yakin diri mereka cantik jer.

Lelaki lak gi gym, tambah itu ini dan bila dah rasa diri tu berketul sikit lalu ambik gambar shirtless depan cermin toilet. Leh tak aku nak muntah please..!!










Disebabkan kita dah terlalu mencari ciri-ciri kesempurnaan pada diri manusia menjadikan kita lupa ketidaksempurnaan juga ialah satu yang indah. Tapi kita dah lupa pada semua benda tu. Even kita malu lak pada ketidaksempurnaan tu.










Sorang kenalan ni pakai braces pada giginya. Aku rasa sedih lak. Dia mulai rasa giginya tak cantik. Sebab ramai yang kata giginya tak kemas, tak tersusun..., tak macam orang lain. Mungkin dulu dia tak peduli tapi sebab ramai manusia yang hanya melihat kesempurnaan mulai bagi komen itu ini, akhirnya dia goyah. Dia mengalah. Dia hilang keyakinan diri. Dia cuba menyempurnakan dirinya.






Aku rasa sedih. Dulu aku mencintai ketidaksempurnaannya. Ketidaksempurnaannya terlalu indah untuk aku. Tapi ketika dia dah jadi 'sempurna' pada pandangannya, lalu dia jadi biasa-biasa pada aku. Sebab kesempurnaan itu hanya milik tuhan yang satu. Hmmm















p/s: selamat pengantin baru untuk pok cik Fakrurazzy yang berambut kembang dan cik Jijah. Semoga bahagia sampai syurga.

Wednesday, February 13, 2013

Drama Melayu Time Maghrib

Aku tak faham. Aku protes. Kenapa mesti ada drama Melayu time-time Maghrib..? Target market utama: Cina or India? Tak ar kan? Mesti ramai yang nonton orang Melayu sendiri. Yang Melayu gak mesti agama Islam. So matlamat drama Melayu time-time Maghrib ialah: Supaya cepat-cepat kerjakan solat Maghrib then leh tahu perkembangan cerita Arjuna & Dara yang tipicallinya cinta mereka dihalang oleh orang tua. Or suruh diaorang tinggalkan Magrib daripada tertinggal satu episode penting.





Aku tah faham. Aku protes. Kenapa mesti drama Melayu dan kenapa mesti time-time Maghrib. Hmmm

Tuesday, February 5, 2013

Hypnotize

Aku rasa ada orang hantar mandrem (betol ke ejaan nih) aka ubat guna-guna kat aku. Sejak dua menjak ni sehingga membuatkan otak aku asyik ingatkan kat dia jer. Selang beberapa minit jer aku pasti nak tengok gambar dia, nak tengok status FACEBOOK dia, Instagram dia etc. Masa nak tidur aku jadi gelisah. Aku takut kalau dia tak muncul dalam mimpi aku.


Aku sedaya upaya untuk tak pedulikan kewujudan dia. Tapi ia akan membuatkan tubuh aku menggeletar. Air mata aku mengalir. Senyumannya meng-hypnotize-kan. Aku addicted dia.




















Tak mungkin aku sedang anggau.













dan perasaan ni tak mungkin cinta. Hmmm..

Tuesday, November 20, 2012

10 Cara Mati Yang Epik

Kematian kenalan tadi bagi sedikit effect dalam diri aku. Memanglah aku tak sedih mana pun sebab kami tak rapat langsung. As aku kata dalam previous post yang dalam 3 tahun kat universiti, kami bercakap at least 10 patah perkataan jer pun. But still ia buat aku terkejut sebab dia pergi dalam usia semuda tu dengan meninggalkan banyak perkara yang belum selesai such as hutang PTPTN (yang aku yajub dia belum habis bayar penuh), hutang kereta (yang aku yakin dia dah ambik sebijik), hutang rumah (yang ni aku tak pasti), isteri (tak pasti lak dia ada anak) dan banyak lagi. But what to do, ia semua harta dunia. Hmmm..


So post kali ni aku nak share beberapa pilihan mati yang epic tragis dan epic epicness.


A. MATI EPIK TRAGIS

1. Mati Berdarah Atas Jalan Raya
Just imagine ada lori break tetiba atas lebuhraya dan kat belakang lak kebetulan ada sebijik lori lagi. Menjadikan keadaan lebih tak best bila kau just bawak kancil. Ia sangat tragis sebab orang dah tak leh kenal mana kau dan mana kereta. Hmmm.. Tragis.

2. Mati Lemas
Kau pakai baju paling daring versi girl kumpulan K-POP then terpijak kulit pisang lalu tergelincir ke dalam longkang yang airnya deras dan penuh sampah sarap. It takes few day untuk pasukan menyelamat jumpa badan kau yang dah kembong ngan warna biru hitam ngan plastik bekas keropok tersekat antara baju ngan dada dan tak lupa sebelah tangan hilang ngan kesan gigitan biawak. Hmmmm.. Tragis.

3. Mati Tengah Klimaks
Kau ada bini cantik, alim, baik ngan anak berpaku kat belakang then seperti biasa kau bagitau diaorang kau ada meeting tapi sebenarnya kau tengah layan secretary kau kat hotel murah tapi ketika kau dah nak mencapai klimaks then tetiba dada kau sakit sebab kesan terlebih telan viagra dan kebetulan pihak majlis agama, majlis perbandaran ngan krew 999 tengah buat rakaman then esok hari keluar kat TV3: Suami mati ketika menuju klimaks dengan skandal pejabat. Hmmm.. Tragis.

4. Mati Bunuh Diri
Sebab bunuh diri: Gagal SPM, gaduh ngan balak, awek lari ngan mamat Indon, parents tak restui hubungan cinta ngan balak yang sama umur 17 tahun, bapak koyak poster band K-Pop dalam bilik etc. Hmmm.. Tragis dan bodoh kot.

5.Mati Sebab Kebodohan Sendiri
Kau ngan kekawan tengah jalan tetiba tengok sekor ular ni then terus nak ambik. Kawan kata jangan tapi sebab kau punya ego dan nak nampak hebat then siap kuar lawak kata: Apsal lam TV boleh lak? tapi belum sempat kau nak peluk then terus kena sengat then mati ditempat kejadian. Or kau bet ngan kawan sapa leh makan Big Mac Mc D paling cepat so kau ngan slumber jer terus masuk sebijik-sebijik burger tu dalam mulut dan sesah nafas few minutes dan teus kojol. Hmmmm.. Bodoh dan Tragis.



B. MATI EPIC EPICNESS

1. Mati Ketika Tengah Beribadah
Kau tengah solat jemaah dan bila Imam bagi salam then kau perasan yang pak cik sebelah kau masih lagi setia sujud. Dalam hati kau buat lawak kata: Mesti masa muda dulu pak cik ni giler banyak buat dosa so terpaksa ar mintak maaf banyak-banyak. So kau blah. The next day heboh satu kampung berita ada sorang pak cik ni meninggal masa tengah sujud. Then cam ada tamparan kat pipi kau buat kau mengeremang satu badan. Sampai bila-bila ar muka pak cik tu akan menghantui kau. Hmmm.. Epik tu wei

2. Mati Ketika Tengah Menyelamatkan Orang Tengah Kesusahan
Kau ada kawan gemuk yang jobless dan tak ada awek. Kau hari-hari make fun of him then satu hari masa tengah lepak kedai mamak then ada sorang akak sarat mengandung mintak tolong sebab kena ragut. Ketika orang sekitar buat derk then kawan kau tu terus bangkit dari seat dan kejar si peragut tu. Yap, dia dapat beg akak tu but unfortunately peragut tu bawak pisau dan meragut pula nyawa kawan kau tu. So reaksi kau: tergamam? Menanggis? or menyesal sebab hina kawan kau dan sampai mati kau tak akan lupa kawan kau tu ar. Hmmm.. Epic tu wei..

3. Mati Ketika Memperjuangkan Keadilan
Ketika kau ngan awek kau tengah lepak STARBUCKS sambil layan smartphone memasing ngan aktiviti mengelike dan share post tentang kejahatan Rejim Zionist but still kau leh ketawa besar layan online blog yang lawak. Then awek kau tetiba kata "Saya nak join sukarelawan ke Gaza ar" menjadikan gelak ketawa kau makin besar sambil kau kata "Tengok budak sekolah rendah kena buli pun awak tak berani nak tegur inikan nak ke Palestine..?" but bila esok kau pergi rumah dia then parents dia kata memang betul dia gi Gaza sana. Less than a week keluar berita kat TV tentang kapal sukarelawan kena ambush oleh tentera Zionist dan terang-terang muka awek kau tengah diacukan senjata. Awek ku sikitpun tak menanggis sebaliknya dia bertakbir dan kata kuat-kuat: selamatkan Gaza then BUM kena tembak. Girl yang kau perlekehkan tu dah jadi wirawati dunia. Hmmmm.. That is epic wei

4. Mati Ketika Tidur
Kau bangun jam 11 pagi then gi dapur tengok tak ada sarapan atas meja then kau bising-bising, hentak meja etc sambil membebel kata emak kau tu pemalas, tak ada kerja lain selain tidur etc. So kau ketuk pintu bilik mak kau cam nak pecah rumah then masuk dan tengok mak kau tidur sambil tersenyum. Still kau leh membebel kata: mimpi apa entah orang tu ni sampai leh tersemyum cam tu sekali. Then kau cuba bangunkan dia but still dia masih tak ada reaksi. Then kau perasan yang tak ada nafas yang keluar masuk dari hidung dia. Sorry, bro kau dah terlambat. Hmmm.. It is epic

5. Mati Ketika Berusia 27 Tahun
Tak nak cakap panjang-panjang tapi sekadar nak kata yang mati pada usia 27 tahun totally AWESOME..!! Dont worry ada sekitar kurang 2 bulan lagi apa untuk aku menamatkan saki baki forever 27 nih.. Huhuhu..
























Still aku doakan al Fatihah untuk Hanafee Abdul Rahman dan mereka-mereka yang terkorban di Gaza ketika ni. Al Faithah


Tuesday, August 28, 2012

Aku Melukis Perempuan Dot Dot Dot...

Kalau korang perasan setiap kali aku melukis then pasti korang akan dapat simpulkan apa yang aku lukis ialah: lelaki, lelaki, lelaki, kucing, lelaki, lelaki, kucing, lelaki, lelaki lagi. Pola yang bagi korang amat menimbulkan rasa curiosity ni akhirnya membuatkan korang nak mengeluarkan satu statement berbaur soalan kepada aku "Aj, it okey kalau kau nak berterus terang dan admit yang kau sebenarnya ialah sorang lelaki yang menyukai lelaki lain. Dunia sekarang dah terima homo things openly.." Buat aku mengaru-garu kepala x paham. Wakaka. 


Yap, aku akui yang aku banyak dan lebih refer untuk melukis lelaki berbanding perempuan. Dalam setahun tu cuma ada beberapa jer lukisan perempuan dalam bilangan yang kecil aku lukis berbanding lukisan lelaki yang lebih banyak. There are few reasons. Antaranya:

1. Dalam banyak-banyak benda yang aku boleh lukis, aku lebih refer melukis potret muka manusia. Sebabnya aku suka melihat tekstur kulit manusia then kalau ada orang mintak upah lukis aku suroh dia hantar gambar yang bersaiz besar sebab aku akan zoom-in banyak kali. I dont know why there something yang unik pada kulit manusia. 

Then korang tanya 'Girl pun ada kulit gak wat..?' Memanglah tapi mostly wanita zaman sekarang kulit mereka lebih banyak ditutupi oleh bedak yang warna-warnanya tak semulajadi. Memanglah girl nampak cantik ngan make-up tu tapi aku x dapat kepuasan melukis sebab walau sedalam mana aku zoom in yang ada hanya satu lapisan yang ditutupi tepung bedak jer. Hmmmm..


2. Kalau korang perasan dan lihat ngan teliti, aku bermain sepenuhnya menggunakan garisan. Garisan-garisan tu lah yang membentuk rupa dan tona pada setiap potret wajah manusa tu. And there a wisdom word kata melukis adalah cara manusia tertentu melepaskan tension. Yap, aku setuju walaupun x sepenuhnya sebab kalau melukis waktu tension then lukisan tu x akan menjadi ar but yaa, melukis memang menghilangkan tension aku. Setiap garisan either tebal or nipis ngan detailnya sehingga lukisan tu siap, it feel like ada satu batu besar dah dibuang di atas aku. Hmmmm..

Then korang tanya lagi 'So apa kaitan ngan melukis perempuan pulak..?'. Sekali lagi, kalau korang perasan setiap lukisan lelakiyang aku lukis then muka mereka dipenuhi ngan garisan. It look okey with it tapi bila aku guna teknik yang sama pada lukisan perempuan then ia x menjadi. Sebaliknya ia menjadikan muka perempuan tu nampak berkedut, tua dan x cantik. Hmmmm.. 


3. Aku ada satu habit, bila aku buat one things ngan slumber jer then it will turn great tapi kalau aku bersungguh-sungguh buat sesuatu tu then end resultnya akan mengecewakan. Mungkin sebab bila bersungguh-sungguh then expectation aku tinggi dan bila resultnya x mencapai expectation then ia akan buat aku down.

Sama gak ngan melukis, bila aku melukis muka lelaki then aku just ambik kertas dan start melakar then bila ia siap dan aku puas tapi sebaliknya bila melukis perempuan aku akan bersungguh-sungguh. Aku nak lukisan tu totally secantik orangnya. Kalu melukis muka lelaki just ambik masa kurang sejam tapi bila nak melukis muka wanita then ia ambik dari sehari sehingga seminggu. Dari aku melukis x pakai pemadam sehingga aku padam je all the time. Sehingga akhirnya aku gave up sebab ia x mencapai kehendak aku. Hmmmm..


4. Bila aku melukis muka lelaki then ia sama jer cam melukis kucing tapi bila aku nak melukis wajah seorang wanita, aku cukup memilih. Aku nak memastikan yang ia bukan sekadar satu wajah yang ada di sehelai kertas sebaliknya wajah yang akan terpahat mati di hati aku kelak. 
































Hmmmm yang lebih panjang.

Monday, May 28, 2012

Manusia & Pasu Kosong

Megat Eusofe ialah seorang lelaki yang punya bakat hebat dalam berkata-kata. Kata-katanya bukan sahaja indah pada bunyi malah juga pada maknanya.


Tetiba sekali lagi aku teringat kata-katanya tentang manusia dan pasu bunga. Katanya manusia itu sama sahaja seperti pasu bunga yang sedikitpun tak kisah apa yang mengisi mereka. Mereka cuma x nak kekal kosong.














Sedangkan aku masih lagi melawan arus membuktikan aku selesa sebagai sebuah pasu kosong yang akan kekal kosong tanpa perlu ada apa-apa atau sesiapa mengisi kekosongan aku.














Sejauh mana dan selama mana..? Hmmmm

Wednesday, May 9, 2012

LGBT

Kalau kau tak datang ngan kawan aku malam tadi then aku akan mati-mati percaya yang kau ialah seorang lelaki yang beriman sebab muka kau cam sorang yang layak masuk rancangan realiti Imam Muda musim yang terbaru tu. Tapi sebab kau datang ngan kawan aku tu so it either kau ialah boyfriend, skandal or anak ikan baru kawan aku tu. Dan satu lagi: you re GAY. Hmmm..


Zaman dulu-dulu kalau kita jumpa 2 orang lelaki selalu kuar gi mana-mana bersama then kita akan kata mereka tu kawan tapi sekarang ni pilihan jawapannya lebih banyak. Kira kalau exam then akan buat kita keliru nak pilih A, B, C, D. So they could either be just friends, friends with benefits, skandal, couple, married couple or semua di atas.

Disebabkan dunia sekarang dah punya lebih daripada satu pilihan then it a bit hard untuk kita tahu apa pilihan individu-individu tertentu tu sebenarnya sebab kalau dari physically nya ia mungkin memberi kekeliruan. Or disebabkan banyaknya pilihan gak sehingga kita sendiri tak tahu apa label yang kita nak define diri kita sendiri. Then kita pilih untuk tak nak labeling apa sex orientation kita sebaliknya just open and love sex. That it.


...


Aku tanya umor mamat tu dan dia jawab baru 19 tahun. Then aku beralih pada kawan aku. Aku kata both umor kami 27 tahun dan selera dia makin lama makin muda. Mungkin dia sekarang ni selera dia lebih kepada daging mentah yang rasanya jauh lebih segar dan sihat untuk badan. Plus susunya pun masih banyak dan jarang diperah.

Aku tak tahu apa nak dikata pada mamat tu. May be tahniah sebab pada usia 19 tahun kau dah leh jumpa dan experimen ngan kawan aku yang sangat berpengalaman. Sebab kawan aku tu punya first sex scene pada usia 12 tahun so banyak position yang dia leh tawarkan pada dia. Even kalau bernasib baik kawan aku tu siap leh pakai uniform kerjanya yang warna biru tua kehitam-hitaman tu lagi dan mamat tu lak leh bawak watak pelajar (sebab dia pun masih belajar kat Poli pon)














Aku membesar ngan kawan tu. Dia pernah dan aku yakin dia masih akan kata yang dia cinta pada lelaki tu sama seperti dia cinta pada puluhan or may be dah masuk 100 lebih lelaki-lelaki lain sebelum mamat tu. Cinta..? Pada beberapa teman lelaki yang dia pernah kenalkan pada aku, pada gambar-gambar atas ranjang yang dia upload dan share kat handphone aku, pada cerita demi cerita yang dia kongsi kepada aku, aku masih mencari part di mana dia gelarkannya as cinta














Aku tak menentang tak bermakna aku sokong. Kan?

Tuesday, May 8, 2012

Somebody That I Used To Know

Korang ada dengar lagu Gotye: Somebody that I used to know x? Aku dapat tahu kewujudan lagu tu pon tru ASTRO Channel 705. Aku suka ngan muziknya yang leh buat badan aku bergerak tanpa perlu dipaksa dan liriknya pulak sangat best dan rasanya cukup sesuai ngan aku. Hmmm..


Pernah tak korang kuar ngan kawan or awek then terjumpa sorang ni so ko borak-borak pendek then blah. So kawan/awek ko tanya siapa orang tu so korang jawapan pendek 'Somebody that I used to know..' ngan harapan kawan/awek ko faham makna jawapan tu tanpa perlu ko perjelaskan dengan lebih detail.

...

It happens 2 years ago ar yang aku almost in relationship with someone tapi bersyukur gak ia tak menjadi ar. Ia baru awal-awal ar but something pelik tentang dia. Ada masa dia berjaya buat aku yakin bahawa dia ialah the one that right for me tapi pada masa yang lain dia treat aku cam like a stranger and it make me feel so rough. Lebih sucks bila ada masa dia buat cam there nothing happens and we are nothing. Tapi kemudian dia akan kembali baik dan ia  terus berulang-ulang cam dia ada 2 identiti berbeza.




Tapi selamat gak ia just bertahan beberapa bulan jer tapi ia still an ache yang aku x akan lupa sampai bila bila ar..




BTW ini lirik lagu tu:

Now and then I think of when we were together
Like when you said you felt so happy you could die
Told myself that you were right for me
But felt so lonely in your company
But that was love and it's an ache I still remember

You can get addicted to a certain kind of sadness
Like resignation to the end, always the end
So when we found that we could not make sense
Well you said that we would still be friends
But I'll admit that I was glad it was over

But you didn't have to cut me off
Make out like it never happened and that we were nothing
And I don't even need your love
But you treat me like a stranger and I feel so rough
No you didn't have to stoop so low
Have your friends collect your records and then change your number
I guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know

Now you're just somebody that I used to know
Now you're just somebody that I used to know

Now and then I think of all the times you screwed me over
Part of me believing it was always something that I'd done
But I don't wanna live that way
Reading into every word you say
You said that you could let it go
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know
















Hmmmm..

Monday, April 23, 2012

Dia Menanggis Lagi

Aku teringat waktu tu. Sehari selepas aku dapat tahu dia break-up, dia macam tak ada apa-apa kecuali bawah matanya kembang. Dia masih tersenyum dan masih lagi bercakap banyak seperti hari-hari sebelumnya. Kecuali pada senyumannya. Mungkin bagi mereka yang lain, itu cukup biasa tapi senyumannya hari tu dan pada hari-hari kemudiannya cukup berbeza bagi aku.


Sehingga malam tu, dia menanggis. Membuktikan bahawa segala senyuman dan kegembiraannya beberapa hari lalu sememangnya palsu. Dia mahu buktikan dunia bahawa dia kuat dan dia mampu mengharungi perpisahan itu sendiri. Tapi dia salah.














Terasa seperti semalam, perkara 3 tahun tu berlaku. Dan sekarang kau menanggis lagi. Atas sebab cinta sekali lagi. Dan aku pasti kau pasti akan cuba untuk pura-pura tersenyum dan pura-pura gembira. Sama juga seperti dulu.













Kenapa kita masih mahu mencintai seseorang yang kita tahu bahawa dia pasti akan melukai kita. Atau kenapa masih mahu bercinta sedangkan kita tahu penghujungnya tak semestinya gembira?

Friday, March 30, 2012

Masjid & Seorang Perempuan

Setiap kali aku berada di dalam masjid, aku pasti akan teringat akan dia. Aku tak tahu entah apsal ingatan pada dia pasti akan muncul setiap kali aku berada di situ. It seem tuhan mahu bagitahu aku sesuatu. Sesuatu yang aku pasti tapi aku tak berani untuk nyatakannya..


Kalau dia di tempat aku then pasti aku akan kata dengan penuh pasti bahawa aku sanggup berkongsi setiap penderitaan dia. Aku sanggup membawa sepenuhnya bebanan kesakitan dia. Aku akan sentiasa menjadi bahu setiap kali dia menanggis. Aku akan kekal hidup bahagia bersama ketidaksempurnaan dia. Dan aku akan terus bersama dia mengharungi semuanya selagi dia masih mahu bersama aku dan selagi tuhan mahu kami terus bersama.

Tapi kerana aku ialah aku lalu aku tak benarkan dia untuk berkongsi sedikitpun penderitaan aku, menanggung sebahagian kecilpun kesakitan aku, atau mengalirkan air mata walau setitikpun kerana aku. Apakan lagi hidup bersama ketidaksempurnaan aku.



















Siapa yang tak mahu mencintai atau rasa dicintai? Siapa yang tak mahu memiliki or rasa dimiliki? Siapa yang mahu hidup mati tua menyendiri?
















Apabila aku kata aku tak percaya pada cinta, aku cuba maksudkan yang cinta dia bukan untuk aku.
















Mungkin cinta aku hanya untuk Dia yang Maha kekal abadi dan tak akan mati sahaja..Hmmm..

Friday, March 16, 2012

Interracial

Pernah tak korang accidentally terjumpa sorang tu then entah apsal terus terdetik dalam hati korang menyatakan yang 'she is the one' dan otak ko terus menghasilkan imaginasi saat-saat indah masa korang bertunang, kahwen (not included malam pertama), saat dia mengandong, saat ko cemas masa dia nak deliver bla bla bla sehingga ke saat-saat usia emas korang bersama? It sound so fantasy ar lah sangat kan?


Or korang pernah tak alami jumpa sorang ni hari-hari tapi korang tak pedulik pun kewujudan or kepentingan dia di sisi ko then awal perkenalan korang tak berjalan lancar sehingga melahirkan perasaan annoying and irritating  terhadap memasing. Tapi lama kelamaan kenal entah apsal dalam hati korang terdetik dengan yakin kata: dia ialah sorang wanita yang taat pada perintah agama dan tuhannya juga seorang isteri yang sangat patuh pada kehendak suaminya serta seorang ibu yang terbaek untok mengasihi anak-anaknya. 










Dalam hati korang mempersoalkan kenapa kau tak terfikir untuk menjadikannya isteri dan ibu kepada anak-anak ko sebab ko dah lama tahu yang perasaan kau pada dia bukan lagi perasaan yang sama waktu awal perkenalan dulu.
















...











Yap, aku ingin menjadikannya isteri dan ibu untuk anak-anak aku...
























tapi..


















kenapa sentiasa harus ada tapi kan? Hmmm..















p/s: then korang tanya apsal tajuknya interracial? Selain jawapan standard aku "Suka hati aku ar, ini blog aku", setiap kali aku main chess dan aku tengok 2 ekor kuda (knight) yang berlainan warna akan menghasilkan imej separa kotor dalam otak kotor aku ni. Wakaka

Wednesday, December 28, 2011

Love or Sex?

Aku pernah argue ngan GAY friend aku bila dia kata yang dia sangat cintakan balak dia then aku kata ia bukan cinta sebaliknya just sekadar hawa nafsu yang nak kan kepuasan SEKS semata-mata. But still dia kata perasaan tu ialah cinta sejati. Then aku mintak dia buktikan kalau perasaan tu benar-benar cinta then boleh x kalau dia couple ngan sorang lelaki tanpa having SEKS ngan dia. Then dia terus argue ngan fakta-fakta dia. Aku malas layan. Sebab lepas tu dia couple ngan lelaki lain atas nama cinta, have sex, putus, cinta balik, ngan orang lain, putus bla bla bla. Semuanya atas nama cinta yang saling bertukar ganti setelah 'kepuasan' tu tiada. 

Yap, aku a bit homophobic. Hmmmm..


Most of the time aku sangat happy pada keadaan aku yang solo dan sendirian berhad ni. Aku tak perlu pakai kemas-kemas semata-mata nak nampak sesuai ngan dia dating, aku tak perlu kawal tutur kata or tak perlu terlalu bersopan santun masa bercakap ngan dia, aku tak perlu whole the time suroh dia decide tempat mana nak makan lepas ni or movie apa nak tengok or station radio mana yang perlu dibukak masa dalam kereta, simpan duit untuk mas kawen, kereta, rumah, future anak etc.


Lebih best aku ada kawan-kawan yang leh berkongsi kegilaan, gi mana-mana lewat malam, lepak berjam-jam, mengata orang, tengok wayang, kongsi hobi dan minat yang sama, share everything sesama etc.



Tapi bila part kawan yang tepuk tampar, ketawa, menganggis sesama  dirisik, bertunang, kahwen, mengandung, ada anak bla bla bla then waktu tu rasa cam kalau aku ni ialah pokok bungga dalam pasu cam satu persatu daun tu dicabut or gugur dan hilang.










Yap, sememangnya ar aku gembira atas kegembiraan kawan-kawan aku tapi ada satu rasa yang hilang. Hmmmm...
















Relationship ni bukan sekaar untuk memenuhi keperluan rasa cinta or seks semata-mata. Ia lebih kepada tanggungjawab dan amanah. 






















Satu perkara yang aku tak mampu nak tanggung. 



















Hmmm..

Monday, October 10, 2011

Sejenis

Ada seorang kenalan kuarkan satu statement 'Manusia ni macam pasu kosong. Ia tak peduli apa yang mengisinya. Ia hanya mahu diisi dan tak nak dibiarkan terus kosong' So this post akan cerita tentang jenis manusia yang seperti pasu kosong. P/S: ia tak bertujuan nak menjatuh or what ever negative thought kepada pihak-pihak tertentu. Ia sekadar cerita penulis. Hmmmm..


Aku ada sorang kawan GAY yang sangat memperjuangkan seks orientation dia dan mempersoalkan sesiapa yang tak leh terima masyarakat GAY. Tapi dalam sifat open dia tu still dia tak leh nak terima kewujudan komuniti LESBIAN. Alasan dia sebab GAY: lelaki ngan lelaki both ada 'plug' dan 'socket' so leh 'memberi' dan 'menerima' tapi sebaliknya LESBIAN: girl ngan girl both cuma ada 'socket' jer untuk 'menerima'. Hmmm..

...

Masih terdapat masyarakat yang keliru antara seks dan cinta. For example: sorang lelaki ni 'ter' have a seks ngan lelaki lain da dia rasa 'orgasm' yang sangat best berbanding sewaktu dia 'ter' have a seks ngan awek dia sendiri. So dia keliru either dia dah jadi GAY or still STRAIGHT? Sedangkan dia tak ada sedikit perasaan pada lelaki pun. It just dia suka 'feel' yang something lebih 'keras' or 'feel' untuk 'menerima'  tu jer. 

So kesimpulannya: dia just seorang STRAIGHT guy yang suka have a seks with other guy jer. Noktah.

...

Aku ada sorang kawan perempuan waktu sekolah menengah dulu yang selalu putus cinta ngan balak demi balak. Then dia selalu share her problem ngan kekawan perempuan dia. Dan kawan perempuan dia jauh lebih faham permasalahan dan situasi dia berbandig para lelaki lain. So dia decide untuk bercinta ngan kawan perempuan dia. Both ialah perempuan yang tak ada ciri-ciri keras or TOMBOY sikit pun. Mereka bersama sebab both saling memahami kehendak dan keperluan masing-masing dan mereka bersatu atas nama cinta.

Mungkin sebab frasa: Men from Mars dan Women from venus menjadikan certain boys and certain girl malas nak cuba kenal and faham kehendak jantina lain jenis mereka then lastly decide untok date pasangan sejenis jer. As my GAY friend tu pernah kata: lelaki lebih faham apa yang lelaki perlu dan mahu plus lelaki lebih faham 'hot spot' memasing. Hmmm..

...

Aku bekerja dalam bidang yang perlu melibatkan diri dengan customer dalam tempoh masa yang lama. Aku jumpa pelbagai jenis customer dari pelbagai latar belakang dengan perangai yang extra pelbagai. Antaranya aku jumpa banyak customer yang memilih untok bercinta dengan pasangan sejenis. Mostlynya dari kumpulan wanita yang lebih berani menonjolkan diri.
















































Aku bukan pasu kosong. Aku akan sedaya upaya untok memastikan ke'kosong'an aku tak disi semata-mata sebab aku 'kosong'. Hmmm.

Kosong

Aku tak tahu entah apsal suddenly since last night aku rasa sangat 'kosong'. Aku tak pernah rasa as 'kosong' as cam ni before. Sedangkan ke'kosong'an tu dah lama berlaku tapi rasanya hanya terasa semalam. Rasa 'kosong' yang perlu untuk disikan dengan sesuatu. Hmmmm..

























Aku dah terlalu lama menyendiri.

















Aku perlukan seseorang.

















Aku perlukan 'Cinta'
















Tapi....

Monday, October 3, 2011

Chinta

Apakah itu perasaan cinta? Adakah ia satu perasaan yang menjadikan korang tidur tak lena, makan tak kenyang or then mandi tak basah? Or dia membuatkan korang 'anggau' sepanjang masa sehingga setiap perkara akan membuatkan korang hanya teringatkan dia jer? Adakah itu benar-benar perasaan cinta?


Sejauh mana korang perlu bercinta or sejauh mana korang perlu berkahwin? Apakah matlamat untok korang bercinta or berkahwin? Or korang hanya bercinta dan berkahwin disebabkan oleh sebab orang lain bercinta dan berkahwin so korang pun perlu buat benda yang sama gak? Or sebab korang tak nak menyendiri?













Dalam Islam perkahwinan boleh menjadi wajib, sunat, harus, makhruh dan haram berdasarkan sebab-sebab tertentu. 















Im sorry, gadis. Aku tak dapat terima cinta dari mu. Hukum perkahwinan mungkin adalah haram ke atas aku. Aku mungkin akan menganiayakan kehidupanmu kelak. Mungkin kita tak ditakdirkan bersama. Mungkin kamu ditakdirkan untok berjumpa lelaki yang jauh lebih hebat dari aku. 


























Not everyone are suppose to fall in love. Not everyone are suppose to get married. Or may be one of that not everyone is me.




















Sometime we need to hate someone because of the reason: we love that someone.. Hmmm..