Showing posts with label Lesbian. Show all posts
Showing posts with label Lesbian. Show all posts

Wednesday, April 18, 2012

Perempuan Berpakaian Lelaki

Korang pernah tengok Coffee Prince or Sungkyunkwan Scandal tak di mana most or the scene korang akan sumpah seranah kata "Apa punya bodoh ar lelaki ni? Tak kan ar tak tahu beza antara lelaki dan perempuan? Dah sah-sah muka cam tu tak kan ar lelaki. Tak kan ar tak perasan dada dia or kulit dia yang lembut or otot dia yang tak keras or tak ada kesan bekas tumbuh misai or janggut or suara dia yang langsung tak cam lelaki sikit pun?" So ko terus sumpah seranah tapi still layan cerita tu sampai habis gak. Hmmmm..


Pernah tak korang baca local news paper tentang pasangan warganegara Malaysia yang kawen dan esoknya si suami mintak cerai sebab dia baru sedar yang isteri yang baru dinikahinya tu rerupanya ialah seorang lelaki. Membuatkan imaginasi liar korang terus mengimbas kembali babak demi babak dalam drama Korea tu lalu seraya korang berkata "This shit thing also happens in real life gak ker...?"








































Korang pernah tengok Superman tak? Korang pernah tak mempersoalkan kenapa tak ada sorang pun penduduk Metropolis or rakan sekerja di Detroit or orang-orang kampung kat Smallville yang mengetahui bahawa Clark Kent tu ialah Superman hanya sebab dia tak pakai cermin mata dan menggayakan fashion rambut yang berbeza jer. Gosh.. this world such a ridiculous laa sunggoh-sunggoh

Monday, October 10, 2011

Sejenis

Ada seorang kenalan kuarkan satu statement 'Manusia ni macam pasu kosong. Ia tak peduli apa yang mengisinya. Ia hanya mahu diisi dan tak nak dibiarkan terus kosong' So this post akan cerita tentang jenis manusia yang seperti pasu kosong. P/S: ia tak bertujuan nak menjatuh or what ever negative thought kepada pihak-pihak tertentu. Ia sekadar cerita penulis. Hmmmm..


Aku ada sorang kawan GAY yang sangat memperjuangkan seks orientation dia dan mempersoalkan sesiapa yang tak leh terima masyarakat GAY. Tapi dalam sifat open dia tu still dia tak leh nak terima kewujudan komuniti LESBIAN. Alasan dia sebab GAY: lelaki ngan lelaki both ada 'plug' dan 'socket' so leh 'memberi' dan 'menerima' tapi sebaliknya LESBIAN: girl ngan girl both cuma ada 'socket' jer untuk 'menerima'. Hmmm..

...

Masih terdapat masyarakat yang keliru antara seks dan cinta. For example: sorang lelaki ni 'ter' have a seks ngan lelaki lain da dia rasa 'orgasm' yang sangat best berbanding sewaktu dia 'ter' have a seks ngan awek dia sendiri. So dia keliru either dia dah jadi GAY or still STRAIGHT? Sedangkan dia tak ada sedikit perasaan pada lelaki pun. It just dia suka 'feel' yang something lebih 'keras' or 'feel' untuk 'menerima'  tu jer. 

So kesimpulannya: dia just seorang STRAIGHT guy yang suka have a seks with other guy jer. Noktah.

...

Aku ada sorang kawan perempuan waktu sekolah menengah dulu yang selalu putus cinta ngan balak demi balak. Then dia selalu share her problem ngan kekawan perempuan dia. Dan kawan perempuan dia jauh lebih faham permasalahan dan situasi dia berbandig para lelaki lain. So dia decide untuk bercinta ngan kawan perempuan dia. Both ialah perempuan yang tak ada ciri-ciri keras or TOMBOY sikit pun. Mereka bersama sebab both saling memahami kehendak dan keperluan masing-masing dan mereka bersatu atas nama cinta.

Mungkin sebab frasa: Men from Mars dan Women from venus menjadikan certain boys and certain girl malas nak cuba kenal and faham kehendak jantina lain jenis mereka then lastly decide untok date pasangan sejenis jer. As my GAY friend tu pernah kata: lelaki lebih faham apa yang lelaki perlu dan mahu plus lelaki lebih faham 'hot spot' memasing. Hmmm..

...

Aku bekerja dalam bidang yang perlu melibatkan diri dengan customer dalam tempoh masa yang lama. Aku jumpa pelbagai jenis customer dari pelbagai latar belakang dengan perangai yang extra pelbagai. Antaranya aku jumpa banyak customer yang memilih untok bercinta dengan pasangan sejenis. Mostlynya dari kumpulan wanita yang lebih berani menonjolkan diri.
















































Aku bukan pasu kosong. Aku akan sedaya upaya untok memastikan ke'kosong'an aku tak disi semata-mata sebab aku 'kosong'. Hmmm.

Sunday, January 2, 2011

HOMO Jadian

Soalan Bonus Tahun Baru:
Korang tengah hangout with kawan berbeza jantina korang then suddenly dia puji sorang mahkluk tuhan yang tengah jalan tu (yang sama jantina ngan korang) as sangat ganteng amat. Then reaksi korang?
a) Korang tak toleh sikitpun pun. Setakat kuar statement "Ya ya ya..." sebab korang tahu kawan korang tu  tengok tiang letrik tepi jalan pun dia leh label as ayu/kacak.
b) Korang toleh sekejap then setuju ngan statement kawan korang tu then teruskan topik perbualan ngan kawan tadi cam biasa.
c) Korang toleh then korang rasa seolah-olah dunia dah berhenti dan ko tak tahu entah apsal hati ko berdetar dengan sangat cepat dan korang sangat wish that awek/mamat tertoleh ke arah ko dan feel yang sama gak pada ko.
d) Korang toleh dan tengok dia dari atas bawah sambil menelan air liur dan terus kuar je statment dari mulut korang "Aku mesti have a seks with this person no matter what happen..!!"

(aku tak nak ulas walau apa pilihan jawapan korang sebab aku yakin korang dah tahu jawapannya sendiri r kan?)


Yesterday ada sorang kawan perempuan aku ni luahkan isi hati dia bagitahu yang recently dia ada simpan perasaan suka pada kaum sejenis nya jugak. Dia nak tanya pandangan and pendapat aku. Walaupun aku bukan orang yang terbaik untuk bagi pendapat dalam bab-bab seumpama sebab kebarangkalian aku akan menjadikan orang tu lebih terpesong dari jalan yang benar amatlah besar tapi atas dasar kawan then aku bagi gak pendapat aku. Aku bagi words of wisdom (hmmm) apa yang aku belajar dari pengalaman silam.

...

Korang percaya tak kalu aku kata yang aku masa sekolah dulu pernah timbul rasa yang mempersoalkan yang diri aku mungkin seorang GAY? Semuanya sebab aku zaman tu tak ada kekasih perempuan dan kawan baik aku ialah GAY yang die hardly fan GAY. Cuma masalahnya sejak dari waktu tu sehingga r sekarang ni aku tak pernah ada apa-apa perasaan CINTA pada lelaki melainkan SAYANG as KAWAN or BROTHER jer sekaligus menolak teori yang aku ialah seorang GAY.

Tapi sepanjang tempoh tu sehingga hari ni, GAY or LESBIAN or HOMO stuff ialah perkara yang tak dapat nak lagi either untok aku or untok korang sekalipun. It seems dunia era 2000 ni ialah era manusia ngan terbuka leh terima this HOMO stuff as a part of life. Aku ada beberapa orang kawan and certain family member yang HOMO and aku boleh terima mereka seadanya. Cuma tahun 2010 membuktikan aku agak HOMOPHOBIC sebenarnya sebab aku cuma still tak leh terima beberapa kawan lelaki yang nak having a relationship with me.. hmmm

Back to real life.


Sepanjang apa yang aku lihat, dengar dan baca HOMO ni sebenarnya leh dibahagikan kepada 2 bahagian: PURE HOMO and HOMO JADIAN (bunyi cam serigala jadian jer). Ada kajian kata kalu kita luruskan telapak tangan korang then jika jari telunjuk and jari manis korang satu baris then korang memang sah HOMO. Berbanding jika 2 jari tu tak sama panjang then jika korang in LOVE with kaum sejenis then korang might be seorang HOMO jadian. Tapi kajian ni tak sah mana pun.. Hmmm..

So klasifikasi pure HOMO ni kira cam sorang kawan aku ni r yang kata dia sejak kecil lagi memang hanya melihat lelaki sahaja aka sedikit perasaan pun tak ada wujud bila tengok perempuan. Sekaligus membuatkan aku tak dapat lawan balik statement dia sebab aku tak faham how does he feel. Hmmm..

HOMO jadian plak sangat selalu berlaku. Aku garenti korang mesti pernah jumpa makhluk-makhluk yang menjadi mangsa pasangan curang, putus cinta etc yang akhirnya untuk memilih benci pada jantina yang berbeza. Ya it quite alasan yang agak BUDUH tapi realitinya aku ada kawan perempuan yang choose to be LESBIAN sebab banyak kali putus ngan balak lelaki yang TAK BERGUNA.

Or paling selalu berlaku among LELAKI plak cam bila terlanjur 'bermain' ngan lelaki lain then mereka start rasa 'benda' tu mengkhayal dan menyeronokan. Mereka nak lagi dan lagi. Sehingga satu ketika mereka cop diri mereka as GAY sebab mereka enjoyed having a sexs with their same gender.  Buat aku selalu jer nak sound kat lelaki cam ni: Dude, SEXS and LOVE are two different things laa..








So aku sekadar menasihatkan kawan tu supaya fikir dan pilih jalan hidup yang sebaik-baiknya. Aku tak akan menentang, menghalang or menghukum what ever keputusan dia sekalipun. Aku akan terima dia seadanya. Aku telah terima who ever she was before then aku akan tetap terima dia selepas ni gak. Cuma jangan buat keputusan terburu-buru sebab keputusan ni bukan cam nak buat pilihan beli baju. Kalau korang pilih baju yang salah then korang leh tukar. Cuma pilihan ni cam kalu korang pakai baju tu then ia akan kekal selama-lamanya pada kulit korang.














Plus matlamat tahun baru yang bakal aku celebrate next few day ni aku nak hapuskan the HOMOPHOBIC feeling dalam diri aku. But still aku tak akan enjoy myself dinilai just AS A PIECE OF MEAT sahaja. I just wanna be neutral kepada semua. May be what should I do is aku akan couple with some guy or having same anal or oral sexs with them ... Hmmm... Naaa..!!!! 
















Then korang bertanya:
Korang : Aj, I tho you are GAY...?
Aku: What made you say so?
Korang: You look like a GAY...!!!
Aku: It better look lika a GAY but STRAIGHT rather than look STRAIGHT but GAY...!!!!
Korang: ....