Sunday, December 21, 2014

Married & Uninvited

Situasi:
Jalan-jalan kat shopping mall dan jumpa sorang kawan. So berlaku dialog:
Aku: Hi, lama tak jumpa. Tak terlambat lagi kalau aku nak wish selamat pengantin baru kan?
Dia: (ketawa) Terima kasih. Apsal tak datang hari sanding aku tu?
Aku: (buat-buat ketawa) Kau nak dengar jawapan jujur ke jawapan ambik hati?
Dia: Jawapan ambik hati?
Aku: Sorry, kebetulan hari yang sama cousin aku kahwin kat _____ (satu tempat jauh ni) so aku tak dapat nak datang ke dua tempat serentak ar.
Dia: Jawapan jujur pulak?
Aku: Kau tak jemput or hantar kat jemputan or apa-apa khabar angin nak kahwin dan tiba-tiba je dah keluar gambar kau bersanding atas pelamin kat FACEBOOK dan suddenly bila jumpa kau tanya kenapa aku tak pergi ke wedding kau? 

Awkward moment pun berlaku




Kesimpulan:
Aku tahu ada masanya budget kau tak besar so tetamu yang dijemput memang ngam-ngam dengan makanan yang ada or kau terlalu excited nak kahwin sehingga terlepas pandang nak jemput aku or kau dah hilang nombor phone aku dan dalam masa yang sama kau hilang ingatan sehingga tak ingat rumah aku kat mana dan dalam masa yang sama kau lupa  yang kita ialah friend kat FACEBOOK so kau tak dapat nak bagitahu aku or atas apa-apa sebab sekalipun tolong ar jangan tanya soalan macam tu. Or hanya sebab kau dah kahwin so dengan mudah kau keluar soalan plus statement "Kau bila lagi nak kahwin? Kau memilih sangat ar.. bla bla bla" Seriusly aku sepanjang masa sedaya upaya tak nak jadi kurang ajar or kalau kebetulan waktu kau tanya soalan tu masa aku tengah pegang benda tajam or benda tumpul yang mampu mencederakan then aku akan pastikan kau tak akan mampu menghasilkan zuriat or kencing sekalipun. 




Just jadi macam orang-orang lain sebelum ni yang buat-buat macam tak ada apa-apa yang berlaku.  Trust me, Im okey with it. Hmmm..

No comments: