Tuesday, July 2, 2013

Aku & Muka Belagak

Post terakhir aku mendapat 2 komen. Salah satu komen tu ialah dari seorang follower yang tanpa dirancang melancong last minute ke Kuching last week dan entah apsal dia yakin dia jumpa seorang macam owner blog ini. Yap, itu bukan kembar aku tapi that me..!!


Perkara pertama yang muncul dalam otak aku bila baca komen itu ialah: macam manalah agaknya muka aku waktu tu. Ooh please jangan salah tafsir dan kata 'Apsal Aj sangat berbeza dalam blog ngan in real life..? Sah-sah pakai Photoshop untuk menutup cela..'. Ooh sorry, rakyat Malaysia. Aku x main Photoshop untuk bagi effect hidung mancung, pipi tersorong-sorong tu ek. Secomel mana korang tengok aku dalam blog then lebih comel lagi aku in real life.

Apa yang aku maksudkan dengan 'muka aku' tu ialah bila aku jalan sorang-sorang diri, aku lebih refer buat muka serius Gila apa kalau aku nak tersengih-sengih sorang diri kan? Cumanya muka serius tu akan bagi effect muka macam belagak pada diri aku. Buktinya ramai kawan-kawan yang kata: awal-awal dulu aku fikir kau ni belagak giler or aku tak fikirpun dulu yang kau nak kawan dengan orang macam aku sebab kau macam muka orang yang hanya nak berkawan dengan orang-orang macam kau jer etc.

Kekadang tu aku sangat enjoy buat muka belagak. Sedangkan dalam hati aku tengah ketawa besar sambil nyanyi lagu M. Daud Kilau. Sapa tau..












Agaknya macam manalah muka aku hari tu masa dia jumpa aku ek..? Dah ar dia nampak aku kat kedai makan. Mesti aku sedang makan dengan penuh lahap sambil gosok-gosok perut aku yang bulat or paling tak aku sedang buat muka yang cukup layak untuk ditampar. Wakaka










BTW macam manalah agaknya reaksi aku kalau aku terjumpa dengan blogger yang aku follow? Mesti aku happy tapi dalam masa yang sama rasa resah gelisah sebab terfikir: nak tegur ke tak. Last-last mesti aku tak berani nak tegur. Hmmmm..

No comments: