Sunday, July 22, 2012

Sarawak MERDEKA


Selamat hari keMERDEKAan untuk warga SARAWAK. Sangat berbangga sebab lahir di sebuah negeri yang masyarakatnya tak pernah melihat kepelbagaian etnik dan suku bangsa sebagai satu perbezaan dan agama yang tak sama sebagai halangan untuk kita menjadi kawan dan hidup harmony walaupun semua kita tak suka KETUA MENTERI yang kita gelar as 'white baboon' but who cares as long as kita semua happy together. Hmmmm..







Then korang tanya "Aj, ko nyanyuk ker? Sapa sambut merdeka pada tarikh ni..?"








Yap honey, Tanah Melayu memang merdeka on 31 Ogos 1957 tapi Malaysia x pernah Merdeka selama 55 tahun sebab Malaysia hanya wujud selepas 16 September 1963 jer (It sama cam bila orang kata parti UMNO dah berusia 66 tahun sedangkan UMNO sekarang ni hanya wujud sekitar 24 tahun lepas jer). Dan kalau korang belajar subjek Sejarah waktu sekolah dulu then korang pasti akan ingat salah satu syarat yang Sarawak letakkan before setuju membentuk persekutuan Malaysia ialah untuk mendapatkan kemerdekaan terlebih dahulu so 22 Julai 1963 ialah hari keMERDEKAan bagi SARAWAK. Hmmmm..

2 comments:

Jiwa Perempuan Gila said...

kamek sayang sarawak ^^,

Aj Abdullah said...

Kuuuuus semangat nengar ada jiwa perempuan gila indah tek. wakaka. guro jak bah. kamek sayang sarawak juak koh.. huhuhuhu