Tuesday, July 24, 2012

Meh Melukis 2

Situasi: Korang berada dalam kelas / kuliah / mesyuarat / ceramah etc dan di tangan korang ada sebatang pen (or pencil) then apa yang berlaku seterusnya? Adakah:

a) Pen tu akan kekal di posisi yang sama sehingga event tu tamat.
b) Korang akan mencatat nota or maklumat yang perlu.
c) Hujung pen tu akan menjadi mangsa gigi korang yang gatal dan perlu menggigit.
d) Korang x perasan pon apa berlaku sepanjang event tu tapi sedar x sedar buku nota, buku teks, meja or dinding sebelah korang dah menjadi a piece of karya agong korang. Hmmmm..


Entah apsal ar kan rasanya contoh cam waktu sekolah-sekolah dulu kita leh tengok ar buku teks, meja or dinding pasti akan menjadi mangsa kekreatifan kita. Mungkin bukan korang secara keseluruhan tapi untuk mereka yang seangkatan or sealiran ngan aku. Ia berterusan masa kat kuliah, meeting, ceramah etc. Tak pasti sama ada benda yang dicakap oleh cikgu, pensyarah, boss or penceramah tu membosankan tahap entah apa-apa entah or disebabkan tangan kita (or aku jer) jenis gatal nak mampus, tak leh dudok diam then kena bergerak jer all the time sehingga menghasilkan lukisan demi lukisan yang bagi certain as sampah or vandelism. Hmmm..


...


Sejak dua menjak aku memiliki bahan berteknologi lebih pintar dari aku nih buat aku mencuba satu lagi kiranya medium menonteng-conteng yang environmentalist kata lebih mesra alam sebab x da penggunaan kertas but still lagi aku menconteng pada kertas adalah lebih best sebab kita leh rasa dan lihat permukaan kasar kertas or canvas tu.

So berikut ialah hasil contengan aku. Then kalau korang perhatikan ada contengan yang kasar dan ada gak yang halus. Yang kasar tu masa awal-awal nak mengadaptasi penggunaan skrin sesentuh dan stylus pen dan yang halus kira terkini ar. Hmmmmm











5 comments:

Raz said...

wow...cantik

jerung said...

Kacak lukisan kitak,

Aj Abdullah said...

Tq Razfira. Susah gak sebenarnya nak melukis guna touch screen nih. Hmmmm

Mum Taz, duh3. mak kaseh. wakaka

Azra Farrah Irdayu Azmi said...

Miak swk?? Kreatif... :)

Aj Abdullah said...

aok bah.. miow3x