Monday, October 3, 2011

Chinta

Apakah itu perasaan cinta? Adakah ia satu perasaan yang menjadikan korang tidur tak lena, makan tak kenyang or then mandi tak basah? Or dia membuatkan korang 'anggau' sepanjang masa sehingga setiap perkara akan membuatkan korang hanya teringatkan dia jer? Adakah itu benar-benar perasaan cinta?


Sejauh mana korang perlu bercinta or sejauh mana korang perlu berkahwin? Apakah matlamat untok korang bercinta or berkahwin? Or korang hanya bercinta dan berkahwin disebabkan oleh sebab orang lain bercinta dan berkahwin so korang pun perlu buat benda yang sama gak? Or sebab korang tak nak menyendiri?













Dalam Islam perkahwinan boleh menjadi wajib, sunat, harus, makhruh dan haram berdasarkan sebab-sebab tertentu. 















Im sorry, gadis. Aku tak dapat terima cinta dari mu. Hukum perkahwinan mungkin adalah haram ke atas aku. Aku mungkin akan menganiayakan kehidupanmu kelak. Mungkin kita tak ditakdirkan bersama. Mungkin kamu ditakdirkan untok berjumpa lelaki yang jauh lebih hebat dari aku. 


























Not everyone are suppose to fall in love. Not everyone are suppose to get married. Or may be one of that not everyone is me.




















Sometime we need to hate someone because of the reason: we love that someone.. Hmmm..

2 comments:

Unknown said...

cinta ni banyak maksud...maksud yang macamana? hanya orang yg bercinta sj yg tahu..sekadar pandangan shj...:)

Aj Abdullah said...

Yap, cinta tu terlalu besar ruang lingkupnya. Terlalu sukar untuk difahami maknanya melainkan oleh orang yang pernah mengalaminya sahaja..

sama cam mati. hanya orang yang dah mati sahaja akan tahu how does mati feel a like.. yang hidup hanya leh membayangkan sahaja.

so yang x pernah jatuh cinta hanya boleh membayangkannya sahaja tanpa tahu apa sebenarnya rasa cinta.. hmmmmm