Monday, October 10, 2011

Sejenis

Ada seorang kenalan kuarkan satu statement 'Manusia ni macam pasu kosong. Ia tak peduli apa yang mengisinya. Ia hanya mahu diisi dan tak nak dibiarkan terus kosong' So this post akan cerita tentang jenis manusia yang seperti pasu kosong. P/S: ia tak bertujuan nak menjatuh or what ever negative thought kepada pihak-pihak tertentu. Ia sekadar cerita penulis. Hmmmm..


Aku ada sorang kawan GAY yang sangat memperjuangkan seks orientation dia dan mempersoalkan sesiapa yang tak leh terima masyarakat GAY. Tapi dalam sifat open dia tu still dia tak leh nak terima kewujudan komuniti LESBIAN. Alasan dia sebab GAY: lelaki ngan lelaki both ada 'plug' dan 'socket' so leh 'memberi' dan 'menerima' tapi sebaliknya LESBIAN: girl ngan girl both cuma ada 'socket' jer untuk 'menerima'. Hmmm..

...

Masih terdapat masyarakat yang keliru antara seks dan cinta. For example: sorang lelaki ni 'ter' have a seks ngan lelaki lain da dia rasa 'orgasm' yang sangat best berbanding sewaktu dia 'ter' have a seks ngan awek dia sendiri. So dia keliru either dia dah jadi GAY or still STRAIGHT? Sedangkan dia tak ada sedikit perasaan pada lelaki pun. It just dia suka 'feel' yang something lebih 'keras' or 'feel' untuk 'menerima'  tu jer. 

So kesimpulannya: dia just seorang STRAIGHT guy yang suka have a seks with other guy jer. Noktah.

...

Aku ada sorang kawan perempuan waktu sekolah menengah dulu yang selalu putus cinta ngan balak demi balak. Then dia selalu share her problem ngan kekawan perempuan dia. Dan kawan perempuan dia jauh lebih faham permasalahan dan situasi dia berbandig para lelaki lain. So dia decide untuk bercinta ngan kawan perempuan dia. Both ialah perempuan yang tak ada ciri-ciri keras or TOMBOY sikit pun. Mereka bersama sebab both saling memahami kehendak dan keperluan masing-masing dan mereka bersatu atas nama cinta.

Mungkin sebab frasa: Men from Mars dan Women from venus menjadikan certain boys and certain girl malas nak cuba kenal and faham kehendak jantina lain jenis mereka then lastly decide untok date pasangan sejenis jer. As my GAY friend tu pernah kata: lelaki lebih faham apa yang lelaki perlu dan mahu plus lelaki lebih faham 'hot spot' memasing. Hmmm..

...

Aku bekerja dalam bidang yang perlu melibatkan diri dengan customer dalam tempoh masa yang lama. Aku jumpa pelbagai jenis customer dari pelbagai latar belakang dengan perangai yang extra pelbagai. Antaranya aku jumpa banyak customer yang memilih untok bercinta dengan pasangan sejenis. Mostlynya dari kumpulan wanita yang lebih berani menonjolkan diri.
















































Aku bukan pasu kosong. Aku akan sedaya upaya untok memastikan ke'kosong'an aku tak disi semata-mata sebab aku 'kosong'. Hmmm.

No comments: