Friday, October 16, 2009

Radzi, mr. Cousin & Idealogi


Babak 01
Semalam as usual cam pagi2 sebelomnya, kkawan lelaki ajak kuar minom sarapan kat café office. Cuma Koland agak busy so aku dan Radzi terpaksa r tunggu. Dan dalam masa tunggu2 tu kami borak2lah. Even aku rasa itu adalah perbualan paling panjang antara kami berdua. We share story about plan masa depan dan cita2. Dia banyak bercerita. Aku mostlynya as usual just dengar je. Then kedian aku cakap 1 thing:

“Ko tau x, Radzi. Kau membuatkan aku teringat kat Kazen aku”

Memang apa yang Radzi nak, cita-cita & matlamat hidop dia memang sebijik cam kazen aku. Even apa yang dia cerita memang aku pernah dengar sendiri dari mulot kazen aku. Then aku bagi a little bit kata2 motivasi pada dia (walupon jalan ceritanya penoh ngan anasir x baik tp moral valuenya yang penting) pasal dia lately agak bersedih ngan kesihatan dia: serangan astma dia yang makin menjadi2. Then aku bagitau r:

“Ko leh jadi cam kazen aku gak. Once dia nak 1 thing then dia musti dapat x kisah cam ne pon caranya. Dia ambik rasuah, jadi peliharaan org, have sexs with orang sana sini.. don’t care laa. Matlamat menghalalkan cara r.. Janji what he wish 4 he get laa..”

Radzi just ketawa..

Cuma aku lupa nak pesan kat dia supaya jangan ikot benda yang x baek tu r.. Harap2 dia faham r.. Hmmm..


Babak 02
B4 tengahari dapat msj dari sorang kawan tru FACEBOOK. Jarang2 jumpa dia walupon rumah mmasing x r jaoh mana pon. Dia tanya with full of curiosity ttg primary photo aku (gambar atas ni laa). Dia tanya banyak kali ngan penegasan:

“Are u sure that u r not doing sexs with the sexy guy in the pic?”

Aku ketawa besar. Aku bagitau r yang gambar tu just kebetolan aku ambik masa dia tido masa di Tanjong Manis dulu. Dan gambar tu aku rasa cam cantek plak.. then petang tu kami chatng plak. Dia still x percaya. Dia rasa aku dah join their group. Both of us memang jenis yang open. Kenal pon dah lama. So x ada faedah aku nak tipu dia or nak tipu diri sendiri. Im not ready to be gay yet. At least not in nearest time laa.. Dia faham dan x pernah nak paksa pon..

Then kami chatng lagi. Beberapa ayat dia bwat aku ketawa. Bwat aku teringat kat sorang kawan laki masa skolah dulu. Leh kira rapat gak r. Selalu lepak n borak ketawa ssama. Shingga r satu ketika dia bagitau feel dia pada aku then ask me to have a sexs with. Aku reject r. Tapi then persahabatan kami jadi rengang. Yang aku heran ialah aku bukan reject diri dia just im not ready to be his couple and have a sexs with him jer.. even aku rasa bangga apa bila masa ada sorang lelaki yg sempurna ciri lelaki luaran dia leh suka kat aku.. hmmmm…

Btw, tahu ayat apa yg bwat aku ketawa? Dia tanya:

“What if kalu dia (Radzi) suka kat ko (aku)?”

Aku ketawa then balas:

“I cant have a sexs with a guy yang each time aku tengok dia then aku akan teringatkan kat kazen aku sendiri.. sangat sadis”



Dia pon ketawa. Aku rasa dia paham. Being gay is not my ideology.



p/s: aku x sepatotnya gi Mc D semalam. Sekarang aku dah x leh tido satu malam dan ia bukan aku rasa demam sejok..

1 comment:

Dragon Emperor said...

He wont do it...i may not close to him, may be sometimes (most of the time actually) he got wire unproperly connceted in his head...but i trust with his word...with the sword of trust and shield of iman, he going brave through this cruel world...