Tuesday, September 29, 2009

Depresi. Delusi. Emosi

(kesinambungan dari last post)

Semalam aku memang depress sesangat.. Aku x peasan yg aku depress shingga seorang kawan, Anita tanya either aku ok or x (dan kedian diikuti oleh beberapa kkawan laen). Sebab aku rasa aku cakap cam biasa jer tapi dia kata aku agak lemah, x ceria dan mata aku laen dari hari biasa. Even bila dalam kereta ngan kkawan llaki yang asyik berjenaka, then lepak bising2 kat rumah terbuka sorang staff, then ngan keadaan ofis yang kembali bising aku rasa cam aku dan diaorang ialah 2 entiti yang berasingan. Jenaka mereka x bwat aku ketawa. Semuanya seperti angin yang datang dan berlalu pergi..

Dan semalam gak aku jadi hyper sensitive. Tiap ayat and even prilaku yang biasa leh bwat aku terasa sangat. Otak aku leh hasilkan delusi yang sangat2 tinggi dari sudut yang sangat2 negatif aka benda yg x masok dek akal. Aku terfikir cam: diaorang nak usir aku dari rumah sewa ke plus dah x nak kawan ngan aku lagi ke? Diaorang kumpol ramai2 then mengata & ketawa kat aku ke? And even bila tengaok kkawan sendiri tersenyom aku rasa sangat nak marah sampai nak…. Damn. Entah berapa banyak asap rokok aku sedot, sedar2 sekotak dah nak habis..

Aku rasa sangat2 lemah dan keseorangan even tho ramai ada kat sekitar.



At the end of hari semalam sorang kawan ttiba bwat aku jadi sedikit tenang. Thanks Aida for all the info. Jujor aku kata yg kau buat rasa depress tu jadi sikit reda. Plus bwat kkawan yang bagi sokongan such as Kak Siti, Che Add, Mell, Taufiq etc.. thanks bwat kata2 hikmah dan terjemahan ayat Al-Quran yang bwat aku rasa sangat2 kerdil depan Tuhan. Terjemahan ayat tu berbunyi cam “ Tuhan x akan turonkan satu dugaan melainkan Dia tahu umatNya mampu menghadapinya…”


Tuhanku,
Aku telah berjaya menghadapi dugaanMu untok tempoh 22 tahun. Dan aku berharap agar aku akan teros berjaya untok menghadapinya untok tempoh 22 tahun yang mendatang dan tahun2 seterosnya selagi Engkau beri aku ruang untok hidop. Dari saat air mata aku mengalir sehingga ia telah lama kering, sesungguhnya aku tidak pernah mempersoalkan ‘anugerah’Mu. Cuma aku akan jadi cukup lemah dan mulai berputus asa. Ketika itu kuatkanlah aku. Dan jangan Kau sisihkan aku..



Buat kkawan, aku minta maap jika dalam tempoh semalam, hari ini atau pada hari2 yang mendatang aku akan terkurang ajar etc.. mungkin pada tahap sekarang ni masih ada sedikit IMAN lagi dalam diri tapi hari2 seterosnya aku x pasti… hmmmm…

1 comment:

adelin_uk said...

Encik AJ, sabar ye..
kawan-kawan sentiasa menyokong..
walaupun, beban insan yg menanggungnye,tk sama dengan org2 di sekitar nya..
u'll always have my support.. :)