Wednesday, September 23, 2009

I Don’t Talk

Kalu di refer ngan family, aku adalah satu2nya group of the member yang berbeza. Even kalu korang tengok family portrait or kalu korang tengah kuar shopping ttiba tengok aku then korang pasti ingat yang aku sorang jer walupon reality family aku ada sekali.

Dulu awal2 memang r sangat2 terasa. Just imagine kalu each time kita bersama keluarga then kita dianggap as outsider. X kira ngan sis or bro or pernah 1 masa (realitynya banyak kali) kuar dinner ngan adik tiri emak, sepanjang masa malam tu dia fikir yang aku sekadar kawan Uda. Dan ayat power dia bunyi “ Kenapa dia sorang jer yang berbeza dari yang laen ni?”. Dan parents aku teros bukak topic laen. Hmmm

Aku paling hitam dalam adik beradik. Even dalam family. Dan muka aku berbeza berbanding Along, Angah or Uda. Dulu pernah gak r terfikir yang may b aku ni adopted tapi kedian aku fikir semuanya x bawak apa2 perbezaan pon.

Selain fizikal, part perangai pon ada gak perbezaannya. Perbezaan yang dah lama aku sedar tapi baru raya ni diungkit kembali.

Kalu korang pergi jumpa family aku korang akan sedar betapa mereka sangat2 banyak cakap. Makin korang pergi ke family besar, makin besar dan banyak percakapan diaorang. Dan aku: berbeza. Even kalu hari2 biasa, aku lebih banyak masa dihabiskan dalam bilik. Dudok depan computer, baca buku or melukis. Dan kadang2 sahaja aku bercakap.


I don’t talk to my parents or to my bro or my sis bila ada masalah. Even I don’t to anyone tentang apa2pon tentang diri aku.



I don’t talk cause you won’t listen..

No comments: