Tuesday, June 8, 2010

Drama KING

Tadi pagi lepak minom pagi ngan mamat muka tanpa emosi iaitu enche NAZLI. So kami cakap2 r tentang itu ini then ttiba kuar r kehidupan zaman UNIVERSITI ngan zaman di GEMS dulu. Dia kata zaman di GEMS jaoh lebih best pasal dia SARAWAKIAN yang belajar di UNIMAS dan dia banyak habiskan masa ngan DOTA dan berkawan di ALAM MAYA jer.. hmmm…



Bagi aku zaman UNIVERSITI memang memulakan segalanya. Segala apa? Segala apa yang ada pada hari ini. Then kalu korang nak salahkan what ever event yang berlaku melibatkan korang ngan aku then korang ambik sand time’s dagger dalam cerita PRINCE OF PERSIAN tu then jangan suroh aku gi UNIVERSITI tahun tu dulu. X paham? Hmmm…


It start with (aku rasa r), part aku sangat2 susah nak berkawan ngan bbudak MELAYU SARAWAK. Ia terbukti bila aku lebih rapat ngan bangsa laen dan ia mereka kekal kawan sehingga sekarang. Bukannya aku x ada cuma 1) Some tikam aku dari belakang, 2) Some terlalu obses as a SARAWAKIAN, dan lastly 3) Mostly mereka sangat suka berjenaka dan susah nak talk seriously.

May be sebab aku x berkesempatan untok jumpa keselurohan orang MELAYU SARAWAK di SARAWAK then aku judge semua cam tu. Or may be sebab aku ni HALF SARAWAK dan HALF JOHOR. Teringat 1 masa tu waktu ANGAH KAHWEN then ABAH HAJI (abang EMAK aku) dudok dan cakap ngan aku. Bwat pertama kalinya aku bercakap ngan FAMILY MEMBER secara seriously (bukan tegang) tanpa jenaka. It seems cam dalam DRAMA MELAYU kat dalam TV jer. Terkesima n tersentoh sangat2 aku. That things happen dalam keluarga sebelah emak. Sedangkan family sebelah bapak plak hanya berterusan berjenaka dan ketawa. Hmmm…


Then bila masok UNIVERSITI, start r kuar bunyik2 kata ‘AJ ni dah lupa diri’ pasal aku x berKRONI ngan GENG2 BUDAK SARAWAK. Masalahnya aku bukannya putos kawan ngan diaorang pon. Still ada masa lepak2 n share cerita ssama. Cuma banyak masa di habiskan bukan ngan GENG MELAYU SARAWAK. Lepak sana sini, bwat kerja itu ini, beraktiviti, and even some QUALITY saat yang besar pon ngan GENG2 dari SEMENANJONG ni. May be semuanya sebab: aku leh berjenaka ngan diaorang dan dalam masa sama I can talk seriously with them.

So orang2 tertentu tau r port2 tertentu mereka2 ni akan lepak and kami akan talks and share and listen pada setiap cerita masing2. Ada part kami akan ketawa. Ada part kami bercerita cerita duka. Sehingga ada gak ketika AIR MATA LELAKI mengalir (Hey, kalu ko still follow my blog then believe me: x ada apa2 yg salah pon kalu LELAKI menanggis. We r not SUPERMAN: bak kata LUCKY LAKI) Dan ada part kami just sekadar diam. Hmmm..

Then bermulalah hidop aku penoh berDRAMA. Bukanya aku bbwat hidop aku jadi drama or aku pon berdrama skali (be a DRAMA KING ker) tapi aku rasa ‘Hei, I like my life. It seem like a drama..’..




Kedian bila tamat zaman UNIVERSITI dan kembali menetap di SARAWAK, aku rasa aku terbawak2 perangai tu. Plus zaman GEMS plak membuatkan aku mulai rapat ngan kkawan MELAYU SARAWAK. Then siapa sangka aku leh bwat QUALITY TALKS ngan mereka gak. Disebalik gelak ketawa dan jenaka, mereka juga mampu talk seriously. Sehingga ada yang kuar statement aku ni sangat sukar dijelaskan: different in everything and that make me special than others.. BTW thanks kepada yg kuarkan statement tu…




So KESIMPULANNYA: it doesn’t matter either you’re EAST or WEST MALAYSIAN or warganegara mana2 sekalipon still korang perlu ruang untok bercakap secara serius dengan seseorang yang korang leh percaya dan dia akan dengar setiap cerita korang.. tapi don’t talks too much sebab ada yang kata ‘Orang yang banyak cakap x akan dengar suaranya sendiri’.. hmmmm….


















Then teringat kat sorang kawan yang DIE HARD FAN kat ZIZIE EZZETE. Agak2nya sekarang dia still minat kat isteri Mr. BUNG tu lagi ker?

No comments: