Monday, June 7, 2010

Mr. Pretend-er

NAZLI (seorang kawan) yang kalu korang kenal dia then pasti akan setuju kalu aku kata yang dia ialah seorang lelaki yang punya muka yang tanpa emosi. Then ahli Bahasa Melayu pon pasti akan setuju bahawa ayat di atas tadi bukanlah ayat yang gramatis kerana banyak pengulangan aka redundancy kata hubung pancangan relative ‘yang’ dalam satu klausa. Hmmm….


Kembali ke cerita asal. Why aku kata si NAZLI ni mamat muka tanpa emosi? Sebab kalu dia gembira, muka dia cam tu. Then kalu dia bad mood pon muka dia still cam tu gak. And even in what ever emotion, muka dia tetap sama gak. Plus ngan cara percakapan dan gaya yang INNOCENCE, kita pasti akan syak yang dia ni ialah kelahiran semula VIRGIN MARIA versi moden pasal ketulusan purely extra mukanya yang BERSIH tu. Tapi sekali lagi: NEVER EVER JUDGE A BOOTH JUST BY IT COVER.. hmmm…

Then sejujornya sangat sukar untok baca EMOSI sebenar si NAZLI ni. Even when KOLAND kata dia merajok then baru aku tahu yang dia merajok (walaupon dia kata x). it seem like ia memerlukan seorang pakar untok interpret makna mukanya tu Sama gak cam masa kami share SEKS story ngan dia then dia dengar cam budak umor 5 tahun dengar cerita SANG KANCIL dan BUAYA ngan penoh khusyok sekali cam itulah pertama kalinya dia dengar tentang HUBUNGAN SEKS . Kesimpulannya: walaupon still sukar untok mengesan PURITY INNOCENDE si NAZLI ni kami still tahu yang there r no body totally pure nor innocence (bak kata cerita dalam PRINCE OF PERSIAN yang totally membosankan) walupon matanya bersinar2 bak PUSS ni SHERK




Then back to my life plak. Aku sangat2 happy lately pasal muka aku ni dah leh kuarkan pelbagai emosi. (sehingga ada yang dah label aku as mr. EMO plak)Cam kawan2 tertentu ni and aku yakin sesiapa pon dah leh tahu yang mana senyuman aku paling ikhlas dan yang mana di bwat2. Ketawa setakat ambik hati ker. Muka senyom tapi dalam hati tengah sumpah seranah. Yang PRO nya ialah aku x perlu bagitahu bila masa aku ni GOOD MODE or BAD MODE ker then oranbg sekitar leh paham2 jer r either masa tu leh bwat lawak bodoh or akan kena pelempang. Then yang CONS nya plak ialah aku makin susah nak menipu then pasti akan ada yang kata “AJ, nampak sangat ketawa ko tu tipu..” DAMN..








Cuma ada masa tu aku x pasti either orang2 tertentu ni tahu or pepura x tahu emosi yang ada pada muka aku masa2 tertentu tu. Muka berpura2. Pura2 x peduli.


















Bak kata AMY WINEHOUSE dlm lagu BESTFRIEND "You just too good at pretend that you don’t care… " hmmmm

No comments: