Monday, May 3, 2010

Prank FRIEND

Kalu korang layan Panggilan Hangit kat HOT.FM or Panggilan Kena Burn kat X-FRESH.FM (dah x ada lagi pasal Burn dah pindah station), WAKENABEB kat NTV7 ke or BANG BANG BOM kat TV3 then aku pasti korang akan layan giler karenah yang jadi mangsa. Bukan maen hebat lagi diaorang kena prank dek kkawan sendiri. Then soalan sekarang ialah what if suddenly korang kena prank.. leh ke korang ketawa balik…? Hmmm…


Selepas seminggu bercuti dari bwat apa2 kerja then bila balik office rrupanya kerja yang aku dah bwat a week before that still lom selesai. Bukan sebab KURT HUSKY or JULIAN x buwat apa2 kerja tp as usual sentiasa ada perubahan demi perubahan setiap hari pada kerja yang sama. Akibatnya banyak pembetolan demi pembetolan yang perlu dibuat b4 hari due date. Kebetolan hari aku masok kerja balik ni ialah hari BIG BOSS aka DATOK gi meeting so perubahan terbaru dibwat last2 minit. Mmg kelam kabot gak r nak handle itu ini dalam masa singkat shingga mengakibatkan perot jadi terlapar yang teramat bila kerja akhernya dah tamat.

So sekitar 11.30 cam tu turon r ke café ngan FIONA dan SAL (KURT dah hilang entah ke mana r plak). Lepas order ROJAK INDIA ttiba dapat msj dari kawan sorang ni r plak (satu building tapi laen tingkat r). Dia mintak nombor contact pejabat aku pasal nak bagitau 1 hal penting ni r. Aku bagitau r yang aku kat café so x da faedah r nak suroh dia call office. Ttiba ada call ni. Aku jawab r. Ayat dia pendek jer. Ppaham r yang telinga aku ni ada probs sikit so aku dengar something yg x best r. Lebih gratis, lom sempat aku nak kata apa2 ttiba talian terputos.

Then aku teros je keluar dari café tanpa peduli perot yang sedang lapar ngan order lom sampai plus kawan yang x tau hujong pangkal cerita tengok perangai semacam aku… Bila aku call his handphone x berjawab. Called balik nombor talian tetap yang dia guna called aku tadi pon x ada yang jawab. Duh.. Aku teros naik je tingkat office dia nak tahu apa kata kkawan yang kenal dia.

Sampai je depan office dia tengok dia wokey jer sambil sibok bwat kerja. Kalu boleh aku blah jer tp aku tunggu dia kurang busy layan senior office dia. Kot2 there are something hidden disebalik senyoman dia. Then rrupanya perkara penting yang dia nak bagitau ialah nak ajak aku makan ke luar. Dude…


WHAT DA FCUK..



Bila aku balik semula ke café, rasa lapar dah hilang. Dan order aku still blom siap lagi. Dan sorang kawan tu tanya: apsal muka aku nampak sedih? Plus yang sorang tanya: apsal muka aku nampak kecewa sangat? Hmmm…


GUYS,
Ko or memana kawan or family or sesapa yang aku kenal dan sayang.. kalau ada something happen to you guys, I don’t thinks that I can just let it go cam x da apa2 berlaku. What hurts you guys will effect me double or triple. Please do not pranks me with a jocks yang cukop pasti x akan bwat aku ketawa if anything happens to you.

Dan jangan kata something penting melainkan ia benar2 penting.













Balik dari kerja aku dikejotkan apabila EMAK bagitau yang FAIZUL (anak buah aku yang x jaoh beza usia kami) anak ANDAK accident last month dalam kemalangan x jaoh dari rumah di RENGIT. Dia bawak motosikal try untok elak berlanggar dengan kereta tapi terlanggar pokok plak. Tulang belakang dia patah so dia terpaksa makan dan berak terbaring atas katil jer. FAIZUL ialah relative yang agak rapat sebab kami selalu bermain bersama ngan KAK ILAH (kakak dia) ngan ANGAH (kakak aku) dan UDA (abang aku) masa kecik2 dulu kat rumah di BELAHAN TAMPOK. Dia seorang yang berbadan besar dan aktif tapi sekarang dengar beritanya dah jadi sangat kuros dan x leh bwat apa2 pon. Dan ianya bukannya pranks.

No comments: