Friday, May 28, 2010

Anasir NAZIR

I got a cousin (second cousin realitinya tapi sebab first cousin aku always anggap as adik beradik pasal dah rapat sangat) bernama NASIR tapi post kali ni bukan tentang dia.



Everytime aku ajak sorang kawan ni kuar, bila masa aku kat luar rumah dia then pasti emak dia akan curi2 lihat kat tingkap rumah. Aku senyom dan tegor then dia balas balik tp still ngan aksi yang penoh mencurigakan dia akan teros lihat aku sehingga r anak dia turon dan kami berlalu pergi. Ia berlaku setiap kali dan berulang2 kali.

Sama gak kalu aku gi rumah kawan sorang ni. Aku lepak dalam rumah tunggu kawan ni bersiap then parents dia lalu lalang ngan muka masam (even aku tegor n senyom lagi) tengok aku semacam jer.

Even aku rasa kalu aku gi rumah setiap kawan laki yang aku lepak kuar then jumpa parents diaorang then pasti reaksi yang lebih kurang sama or may be lebih annoying and irritating akan berlaku..

hmmm


It seems like both of their parents anggap aku ni cam pembawa anasir jahat pada anak2 diaorang. Memang r kami lepak balik pagi2. Ada yang lepak kat kat luar rumah sambil rokok2 and borak2 sampai ppagi. Tapi masalahnya bukannya aku bawak anak diaorang gi mabok2 clubbing ker. Lepak pon sekadar tengok wayang, makan2, jalan2 shopping je r. Even ada kawan tu aku tolong bwat kerja parents diaorang lg and itupon mereka still x ucap terima kasih. Duh…


Memang r aku ni bukannya budak baek yang nak bawak anak diaorang gi jemaah kat masjid or dudok2 kat rumah diaorang ajar hal agama or kehidupan di akhirat ker. Cuma aku x akan ajar orang bwat benda jahat. Even kalu aku masokan ‘air setan’ kat dalam mulot anak korang pon, semuanya bergantong pada mereka nak telan or buang. Pasal anak korang tu bukannya umor belasan tahon. Mereka dah 25 ke atas. Even kalu anak korang nak merokok (kalu x merokok before r) pon aku akan halang.




Plus itu anak korang. Kalu betol ajaran korang kat mereka since dari kecik lagi then atas dasar tu aku yakin mereka akan kukoh pendirian. Dan pada masa tu mereka pasti x akan kawan r ngan makhluk perosak cam aku nih…



Then ttiba timbol persoalan dalam diri aku: abis tu kenapa anak korang still nak kuar ngan aku? Either dia pon sama2 makhluk perosak gak or dia perlukan seseorang yang dia x jumpa di rumah..







hmmmm

No comments: