Friday, May 21, 2010

knowingMeknowingYOU

Last Wed masa rehat lunch, aku dan WAN AZAN ngan baju office wear gi layan maen. Walupon reality dia jer yang maen n aku just penyokong tapi at the end of the session dia asyik itok (local dialect yang I do not sure translation dalam Bahasa Melayu standard). Dia asyik berkira nak bayar balik RM10 yang aku bayar untok maen bowling tu tapi aku plak x nak terima. So last nite dia ajak kuar tengok wayang n layan Mc D (tempat makan utama).


So malam tadi, masok je dia ke dalam kereta teros dia kuarkan 1 statement ‘Aku x pernah sangka yang kita akan keluar sama (sebelom ni memang pernah kuar sama tapi in group with other friend r) pasal aku fikir yang ko jenis yang akan keluar ngan kawan2 tertentu je”. Then jalan2 sekitar Spring sambil cakap2, kami lepak makan Mc D sambil cakap2, lepak kat Kuching Waterfront sambil cakap2, tengok cerita ROBIN HOOD sambil cakap2, and lastly lepak minom kat Benteng sambil cakap2. Dalam masa tu dia kuar statement lagi ‘Next time kita kena bawak kuar 2-3 kawan lagi tapi ada masa kalu perlu keluar berdua pon wokey gak. Best gak pasal ada geng yang ada persamaan dan leh faham dan ketawa pada cerita aku..”. Aku ketawa.


In realitinya statement cam tu memang dah kira cam tipikal statement yang aku sentiasa dengar dari mulot2 kawan lelaki yang kuar lepak bersama. Pasal before, mereka akan judge aku differently: before and after lepak kuar malam bersama. Before just kenal biasa2 then mereka fikir aku itu ini r tapi bila ttiba 1 malam mereka ajak lepak kuar malam (mostly atas alasan x da kawan laen yg free masa tu) then mereka akan ajak kuar lagi dan lagi dan lagi. Then lepak merokok kat rumah sampai 1-2 pagi etc. So standard words mereka ialah:

Aku x sangka akan kuar ngan AJ

Aku fikir AJ ni x mungkin akan nak lepak sama2 aku.

Aku x sangka yang kita ada banyak pesamaan.

Aku x sangka AJ akan nak dengar and share cerita ngan aku.

Bla..bla..bla…








Duh.. may be that why dalam keputusan LEONARD PERSONALITY TEST bagitau bahawa sifat aku akan sentiasa disalah anggap oleh orang laen. So it not fair to judge me tanpa kenal aku sebenarnya kan?


Cuma kekadang sakit hati gak r kalu ada yang guna alasan sebab kawan laen x free baru terfikir nak ajak aku r, or sebab terhutang duit n budi baru ajak kuar. Then bila dah lepak kuar ssama baru kuar balik statement ‘AJ, ko kawan yang baek r rrupanya. Menyesal aku x ajak ko keluar awal2 dulu’ yang seterusnya buat aku kata ‘ERK…’

No comments: