Saturday, April 3, 2010

Al Fatihah

The Joxer
Entah apasal pemergian mengejut Din Beramboi membuatkan aku agak bermurong. Walaupon realitynya aku x kenal rapat ngan dia pon tapi jenakanya menghidopkan diri aku di saat2 aku memerlukan. Jujor aku katakan pemergiannya bwat aku rasa kehilangan. Semoga Allahyarham akan ditempatkan bersama golongan yang beriman dan disayangi tuhan Maha Pencipta.



Sepanjang tahun 2009, secara keseluruhannya aku cukop kurang membuat orang ketawa (what such a statement). Mungkin sebab banyak event yang x perlukan emosi gembira or ketawa. Atau ada orang laen yang sentiasa akan membuatkan aku dan sesiapa sahaja ketawa. Jadi cukup hanya dia sahaja yang menceriakan keadaan dengan jenakanya.

.

I still remember ada sebuah filem Hindustan lama yang title ‘Mere Naam Joker’. Cerita tentang seorang lelaki yang punya kebolehan menghiborkan hati sesiapa sahaja. Mampu membuatkan sesiapa sahaja ketawa dengan karenah dan jenakanya. Cuma side effect kelebihan dia ialah x ada sesiapa yg mampu menerima the other side dia. Bak kata 1 proverbs ni ‘sapa yang nak dengar pelawak yang membuatkan orang menanggis’. Then at the end of the story dia kuar statement balik ‘Orang yang berjaya membuatkan orang laen benar2 ketawa akan boleh bwat orang tu untok benar2 menanggis’. Yap… cerita tu sangat sedih.




So mungkin pemergian Din Beramboi sama cam what happen in that story. Lalu mungkin atas alasan yang sama jugak perginya mereka-mereka yang pernah berjaya membuatkan aku ketawa menjadikan aku rasa kehilangan.

















AKU INGIN KETAWA SEMULA..

2 comments:

pinafore purple said...

yup..aku sangat terasa arwah dah tak ada. =(

Aj said...

Pelik kan? Some one yg kita x kenal rapat pon tp still rasa kehilangan plak... hmmmm...