Thursday, April 22, 2010

Persahabatan 1 Tahun 3 Hari

PTtiba dapat msj dari KOLAND jam 11:24 am tadi berbunyi ‘J, mkn juh (jom makan) .. Mun (Andai) ko pentingkan psahabatan kita slama stahun 3hari trun la.. Aku ngan naz dh trn tk..’ Aku fikir apa r mamat sekor ni merepek.. then bila dah sampai café bawah, NAZ bagitahu yang dia baru teringat bahawa 3 hari lepas ialah tempoh setahun kami (AKU, WAHYU, NAZ dan KOLAND berkenalan)… hmmmm…



I still remember that Sunday, aku gi rumah PEEK aka FAEZAH tunggu punya r lama (kira 2 jam gak r tunggu) kedatangan ZAI dan IJAM before turon sesama gi RAJAH COURT. Then kami berempat gi naek kereta KENARI ANGAH agak lewat petang gak r. Walupon aku sangat2 bising pada mamat 2 ekor tu pasal x pernah tepati masa kalu berjanji tapi sekarang aku sangat2 bersyukor pasal sebab mereka gak aku dihantar ke bilik hotel tu. Aku first bercakap ngan WAHYU masa register kat dewan then NAZ kat bilik dan KOLAND kat pintu masok bilik.

WAHYU ialah anak polis yang entah kenapa aku dan dia x pernah sama kepala in wat ever thing sekalipon. Bukan sengaja nak carik gadoh tapi memang kami sentiasa berlawan cakap. X ada sesiapa yg nak kalah. Mungkin sebab dia sangat2 negatif dalam setiap perkara, banyak merunggut di belakang, mengadili sesuatu tanpa fikir panjang dan semua tu bwat aku sentiasa nak bangkang semuanya. Tapi aku x pernah membenci dia sedikitpon aku rasakan kesemuanya cam brother yang gadoh2 then baek balik. Hmmmm…

NAZ plak anak polis yang x ada emosi dan kkadang sangat2 fresh. Mungkin sebab dia yang paling muda antara kami berempat. Dan bab yang x ada emosi plak ialah muka dan reaksi dia untok what ever thing yang kita bwat. He’s not cold cuma itu ialah dia. Kita bwat lawak dia ketawa tapi kita x pasti either dia betol2 ketawa or dia paham jenaka kita. Or kita x dapat bezakan reaksi muka marah, sedih kecewa, in love or apa2 emosi dia sekalipon. Dan bab yg fresh plak pasal dia akan tanya banyak soalan tentang apa perkara sekalipon untok dapatkan pendapat kita. Hmmm…

KOLAND plak ialah bukan anak polis yang agak berbeza pada saat2 awal dahulu. Awal2 dulu dia bukan maen pendiam lagi. Kalu kita tanya ayat penoh then jawapan dia sangat2 pendek ngan muka serius. Tapi as time goes by, kita akan sangat2 berharap yang dia akan diam dan jadi serius cukop untok seketika. Sebab dia akan bercakap, bwat lawak dan bergerak ngan reaksi yang almost ‘annoying & irritating’ sejak dari saat dia bangon sampai r masa dia tidor balik. Then sekarang dia dah kembali reda sikit. Hmmm…


Dan kemudian pada kumpulan APPRENTICE, ahli kelas MR VISNU, INFINITY LTD. FUNKRAZE dan keselurohan GEMS..








Seorang kawan pernah berkata pada aku ‘There are such friends yang sangat berbaloi untok kita perjuangkan dan berkorban semuanya untok mereka..' lalu menolak kata2 WAHYU supaya aku jangan rapat dengan sesiapa pon sepanjang kursos GEMS sebab nanti aku akan menyesal pada penamatnya kelak…. Naaa, youre wrong again, Wahyu.. Mereka ialah kawan yang cukup berbaloi untok aku perjuangkan dan berkorban semuanya untok mereka.. then aku ttiba teringat plak kata2 emak aku masa aku nak pindah rumah sewa ngan kkawan: ‘Sejaoh mana aku sangup berkorban untok orang yang aku gelar as kawan dan sejaoh mana mereka sangup berkorban untok aku?’








Hmmm…

No comments: