Wednesday, January 6, 2010

25

Seorang kawan bagi 2 buah buku as a gift untuk aku. Then bwat aku teringat last time seorang kawan pernah bagi buku (yang dia pinjam dari library university) untok aku gak. Aku just tengok then aku blah.

Imbas kembali:
Lelaki tu ialah rumate ketiga aku masa di university dulu. Dia merupakan rumate yang paling sekejap bertahan dengan aku. hmmm… kami hanya bertahan untok kurang 2 minggu. Then kalu ada kkawan yang tahu pergadohan kami pasti akan tanya ttg punca pergadohan sedangkan dia ni seorang yang sangat baek. Then jawapan aku ialah sebab dia memang sangat baek. Aku sangat2 maksodkan as dia memang sangat-sangat baek. Tahap kebaikan yang boleh bwat aku rasa sangat rimas dan membencikan. So tindakan aku ialah: terpaksa carik semua benda2 kecik yang leh timbolkan kesalahan dari pihak dia. Dub.. then 1 ketika skitar 2 minggu pertama, plan jahat aku Berjaya. Then kami gadoh besar..

Then beberapa hari kemudian, dia pergi jumpa aku sambil teros bagi satu buku: buku motivasi. Tajok dia dah x ingat tapi kira cam bunyik dia nak bagitahu bahawa aku ada masalah hubungan sosial yang terok.. dude.. sorry r wei.. aku x kan baca buku motivasi r.. Waktu skolah dulu, cikgu kelas bukan maen susah nak pujok aku gi kursos motivasi then aku terpaksa gak aku kuar duit bayar tapi sory r then kedian balik teros. Bagi aku benda nama motivasi ni just merapu r. Sekadar jadi alat untok orang yang punya kelebihan pandai cakap untok ambik duit orang laen yang sangat luros sifatnya secara mudah.So reaksi aku just tengok buku tu then blah.. Then kedian kepuasan aku ialah menyiksa batin dia. Hmmmm… Wakaka..

Kedian bila fikir balik aku sentiasa punya masalah ngan rumate (termasok ngan cosmate, sekolej kediaman, pensyarah dll): bila masa aku x pernah x musti ada ketegangan (bukan ‘tegang’ yang negative) berlaku. Wat if rumate nombor 3 tu betol: aku mmg ada masalah hubungan social tu..? Sehinggalah satu ketika bila rumate ke 5: Encik Isyraf offer aku untok jadi rumate dia then aku jadi gelisah. Aku cuma terfikir berapa lama aku leh bertahan ngan dia then gadoh cam rumate2 terdahulu? Sedangkan Isyraf seorang yang aku dah kenal sejak dari hari2 pertama daftar U dulu lagi.. Aku x nak r carik gadoh ngan dia..

Tapi hasilnya: aku x pernah bergadoh ngan dia sepanjang tahon 3 tu. Sedangkan aku ialah seorang yang sangat2 kurang ajar, biadab, otak kotor, terima idea pelik2 aku, perangai nak mampos tapi dia just terima semuanya.. seadanya..



Tamat imbas kembali.
Masa masok bilik hotel di RRC last April, aku terfikirkan perkara yang sama lagi. Berapa lama aku akan bertahan b4 bergadoh ngan rumates(Naz, Wahyu and Koland).. Yap, aku memang selalu bertegang mulot ngan Wahyu tapi kedian semuanya kembali normal balik.. Tapi as time goes by sehingga ke beberapa minggu terakhir, ada 1 sesi dalam kumpulan kami (Infinity), Koland kuarkan balik ayat2 yang sama yang aku pernah guna untok Isyraf. Sebijik sangat. Betapa aku sangat2 tergamam,x percaya bahawa akan ada jugak orang yang guna ayat tu untok aku..



Dan last 5 th January dia bagi aku sebuah buku motivasi. Sebuah buku yang x mungkin aku akan beli, x mungkin aku akan sentoh or lagikan pula nak baca. Mungkin aku x akan baca ketika aku berusia 22. Tapi sekarang aku dah 25. Mungkin aku akan membacanya.. mungkin tidak… mungkin ya…









And last nite, sms ngan Isyraf, bwat aku melankolik. Ayat2 dia bwat aku teringat masa ngan dia dulu. Lepak almost setiap malam kat Mc D berjam2, cakap macam2.. then kalu boring ada jer perkara pelik2 akan dibuat such panjat blok asrama 4 tingkat then lepak kat tangki air atas tu, then mengutok pelik2 kat jiran depan bilik dan banyak lagi kerja gila yang sejujornya aku x sangka dia sangop bwat ngan aku. Tapi bila fikir2 balik, aku still bwat perkara yg sama di sini..: lepak Mc D, bwat benda pelik2.. cakap benda pelik2.. mungkin Isyaf x ada tapi ada yang lain berada di tempatnya..


Mungkin sebab tu juga ada yang kata bahawa ‘sejarah akan berulang’ cuma pelakunya sahaja yang berbeza.






Plus thanks to kekawan yang menghantar skitar 90 post kat FACEBOOK (include comment & likes), sms, mms & called dan wish teros depan2 untok birthday aku…

2 comments:

pinafore purple said...

hahaha~~

Oh, baby~~


naseb bek kita bukan rumet..kalO rumet..maO penOh blOg u cerita perkara gile yang akan buat dekat u..errr..maksOd i, i apa-apakan u..


bahhahaha

igt!!

terunamu milikku~~

BAHAHHAA

Aj Abdullah said...

Aida.. yap.. I just never tho that I have a lot of friends that still remember me.. gosh.. may b im not that such 'lelaki yg membencikan'.. hmmm

Didiyanalayola... that y r I nak menghilangkan keterunaan I b4 ia jadi milik u... wakaka.. kui3