Monday, January 4, 2010

The Beginning is The End is The Beginning

Technically aku x sambot 1 st January as tahon baru. Tahon baru sebenar aku bermula agak lambat: beberapa hari kemudian. Aku still ingat lagi setahun yang lepas (2009), beberapa hari selepas tahun baru, aku wish God for favor…



Permulaan tahun 2010 ni akan membawa pengakhiran kepada 1 episode penting dalam cerita hidop aku…


Jika hidop ini diumpamakan seperti sebuah cerita then episode 24 ni, watak pelakon utama a.k.a aku semakin berkembang (termasok perkembangan dari saiz fizikal gak r). Jujor aku cakap sepanjang tahon 2009 yang lepas (baru jer beberapa hari berlalu) membuatkan aku melangkah setapak ke hadapan lagi. Kenapa aku cakap cam tu? Dalam ayat yang lebih mudahnya: Im become a better man.. naaaaaa…


Manusia x akan kenal erti sebenar bahagia jika mereka x lalui saat2 derita. Itu orang kata. Yap.. 2009 cukup indah bukan hanya kerana gelak ketawanya sahaja tp juga sebab bab2 yang menderitakannya sekali. Aku x pernah menanggis sehebat tu sepanjang aku gelar diri aku as lelaki dewasa. Selama ni aku fikir perkara tu kalu berlaku kat org laen as a little probs jer tapi bila kena batang hidong sendiri then aku betol2 terdiam. Kesan terbesarnya: aku makin hilang kepercayaan pada 1 perkara yang aku rasa cukop suci yang pernah aku pertahankan.. (Bro, Im not talking about ‘keterunaan’ r).. then as time goes by, luka tu semboh jugak cuma kesan parutnya masih ada…

Then dalam 2009 gak, sakit kulit aku makin terok even paling terok sepanjang usia 24 tahon. Bila tengok2 balik pola dia.., terok.. baek sekejap… lebih terok.. baek sekejap.. jaoh lebih terok.. baek sekejap… lebih jaoh dari lebih terok.. Then ada kajian plak bagitau kadar hayat penghidap penyakit aku adalah half than normal person.. hmmm…

Tapi aku don’t care sangat.. pasal 2009 gak aku kenal ramai kawan2 baru.. kawan2 yang berada dan melepasi pada tahap berkualiti.. ketika masalah2 besar menghadapi, then mereka ada untuk membuatkan aku lupa semuanya…




Sejujornya aku x expect apa2 yang besar berlaku pada 2009.. aku fikirkan bahawa aku akan lebih lama menganggur tapi hasilnya: perkara yang bertentangan berlaku. Semua perkara hebat2 dan besar2 berlaku.

So I don’t expect anything to happen sepanjang 2010 kelak.. Mungkin aku akan menanggis jaoh lebih hebat pada tahun ni. Mungkin sakit aku akan jadi jaoh lebih terok (memang pon).. Mungkin aku akan jumpa kawan2 baru lagi. Or mungkin aku akan terus sahaja menganggur.. Sesungguhnya Tuhan telah punya perancangan khas untok aku.. aku hanya perlu bawa watak aku pada tempat yang telah ditentukan oleh-Nya then belajar untuk membaiki segala kelemahan dari episode2 terdahulu…






Technically aku x sambot 1 st January as tahon baru. Tahon baru sebenar aku bermula agak lambat: beberapa hari kemudian. Aku still ingat lagi setahun yang lepas (2009), beberapa hari selepas tahun baru, aku wish God for favor: Aku x mintak agar Dia sembohkan penyakit aku sebaliknya aku minta dia berikan aku seorang kawan yang boleh menerima diri aku seadanya. Seorang kawan yang boleh melengkapkan ketidaksempurnaan aku.. So aku yakin Dia dah makbolkan permintaan aku cuma as usual aku sahaja yang buta..







Mungkin pengakhiran episode di STIDC ini ialah permulaan kepada 1 episode baru..

3 comments:

Aj Abdullah said...

Wakaka.. cant imagine Aida mengajar sambil menanggis.. hmmm.. biasa r permulaan.. tapi lamak kelamaan pasti boleh aja... yap.. motivasi untok diri sendiri sekal..

pinafore purple said...

baby~~~

u dapat tak mms i semalam, syg?

i bajet cute dlm mms tu..

eh?

i mmg cute rupenya..tak pyh bajet.

sekiangggggggg~~~~

Aj Abdullah said...

Aida.. hmmm.. aku pon cuma 2 bulan bertahan mengajar then I cant say anything either... u taka care of yrself too..

didiyanalayola... duh, sayang.. u ada blog baru yg entah kesekian kali keberapa ntah.. bajet jer cute.. wakaka.. tq baby 4 the mms... I dah guna untok proses halau hantoo.. semua hantoo lari tengok gambar u la...