Sunday, February 1, 2009

Kawen? Ngan jiran?



Korang pernah x simpan perasaan pada salah sorang jiran kat sebelah rumah korang. Jiran yg stiap ari muka dia ko nampak. Bila dia kuar rumah. Bila dia balik rumah. Siap ko leh tau lg warna apa baju kegemaran jiran ko. Hobi dia. Cita2 dia. Ari ni dia makan apa. Esok dia makan apa. Bila dia bwat hair cut. Even ko leh tau semua peristiwa dlm sejarah hidop jiran ko 2. Duh..

Then nak djadikan cerita plak dia sewa salah sbuah rumah sewa milik family ko. So makin slalu r korang jumpa. Dan nak d jadikan cerita ni lebih tragis bila dia ni sbenarnya dah kawen(dan ko dah tau awal2 lg). Dia dudok kat rumah 2 ngan pasangan dia secara sah ngan aman dan bahagia(cuma ko jer yg rasa x bahagia) . Siap leh ada anak lg yg d hantar kat rumah ko stiap ari bila diaorg kerja. Shingga 1 ketika timbol 1 prasaan yg ko jaoh seribu kali lebih layak jadi pasangan jiran ko 2 dan anak dia 2 sepatotnya jd anak ko ngan jiran 2. Duh…!!

Rasa cam tgh layan filem barat jer. kira cam at the end ko akan bwat slalu call n msj jiran ko ngan ayat2 yg penoh imaginasi saat2 indah ko dan jiran ko 2. Dan ko sangop bwat apa saja untok bersama dia shingga ko sangop ugut suroh diaorg bcerai or ko akan apa2kan anak dia even ko nak bunoh pasangan jiran ko 2. Ceh.. mmg movie r kalu cam 2. Tp kalu benda2 cam ni mmg berlaku dlm reality kehidopan ko so nasihat aku ….. better someone please call hospital mental skarang gak.

Sbenarnya sjak bberapa hari ni aku asyik bbalas sms r ngan sorg kenalan ni. Rapat gak r masa U dulu. 2 r dia ni ttiba suka plak (mmula x r) ngan jiran dia yg dah kawen, ada isteri dan siap ngan pakej anak skali.Tp probs dia ni dbelengu ngan rasa bsalah psl: 1st dia ompuan dan dia x nak r bmadu psl bagi dia bmadu ni jaoh x baek dr yg baek (biasa r ompuan), n 2nd jiran 2 plak baru je dpt anak baru, girl yg chomel lg.
Dia asyik tanya aku apa dia perlu bwat. Aku sendiri pon x leh nak bg komen pa2. Bg aku kalu dah suka sangat then bmadu 2 mmg r x salah. Psl family aku banyak yg kawen lebih dr sorg. Tp x adil r nak samakan kes dia ngan kes family aku. So kalu korang ada penyelesaian sila r kongsi kat aku. Then leh r aku kongsi ngan dia nnt.

So apa kaitan ngan kes bunoh2 yg aku cerita awal td? Ssaja jer nak tambah thriller sama cam video clips Michael Jackson. Wakaka..

Then bila kkawan datang llepak kat rumah tanya bila aku nak kawen then aku kata ngan penoh ciri2 lelaki Melayu terakher plus tambah unsor2 kesopanan “Kalu kat Bumi ni cuma tinggal aku, anak jiran dpan rumah aku dan sekor biri-biri then aku lebeh rela kawen ngan biri2 tu drpd kawen ngan dia..!!” Duh… statement…!!



Nota tambahan: Sementara sorg jiran lg(dpan sebelah kanan) tgh sibok psl ada shooting drama kat rumah diaorg. Eman Manan plak belakon tu…

No comments: